BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Leeglopen accu
  • Sabine1978
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 25
    GeregistreerdCOLON do mei 24, 2007 9:21 am
    WoonplaatsCOLON Ridderkerk

    Leeglopen accu

    door Sabine1978 » do mei 24, 2007 11:44 am

    Hoi allemaal,

    Ik ben sinds 4 weken trotse bezitter van een paarse MGF uit 1997. De eerste 2 weken prachtig weer gehad en er heerlijk mee gereden. Na een fikse regenperiode begon de ellende.

    De accu is/was binnen 1 dag leeg. De motor startte enkel nog op de starthulp die ik gelukkig thuis heb. Afin, nieuwe accu erin en rijden maar.
    Helaas, weer na 1 dag geen reactie..weer terug naar garage. Hier hebben ze iets verholpen aan een lekstroom. Helaas...na 1 dag stond ik WEER stil. Auto weeer teruggebracht, nu is sinds maandag opnieuw lekstroom verholpen door zekering 12 eruit te halen (klokje+binnenverlichting). Hier schijnt de auto veel stroom van te trekken (blijkbaar genoeg om in 24 uur de accu leeg te trekken. Tevens heb ik nu een grotere accu met 55 Ah dus dit moet ook helpen (de oude was 44 Ah).

    Echter: mijn radio doet het nu ook niet meer! Dit is vanwege het ontbreken van de zekering. Hoe kom er nou achter of het in de bedrading zit van de radio of dat het echt het klokje is?

    Sorry hoor, ben vrouw dus geen techneut :oops:

    PS Ik heb de indruk dat ik via deze site onderdelen kan bestellen met korting?
    - leek in opleiding :-) -
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    door Emile » do mei 24, 2007 12:25 pm

    klinkt als een monteur zonder verstand van zaken. Klokje en binneverlichting hebben we allemaal. Mijn gok is de dynamo.

    Met de multimeter 12 volt met de motor uit 14 volt met de motor aan (aan de accu) Meet je geen verschil dan werkt de dynamo niet goed.
    2003 MG TF 160.
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    door Emile » do mei 24, 2007 12:29 pm

    binnenverlichting is uit als je de auto niet gebruikt, dus die gebruikt geen stroom. het klokje kan op een autoaccu misschien wel een half jaar lopen.
    2003 MG TF 160.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do mei 24, 2007 12:33 pm

    Hoi Sabine,

    Allereerst hartelijk gefeliciteerd met je MGF. Dat je er even wat tegenslag mee hebt is niet leuk maar op ons forum weten we meestal het probleem snel boven water te krijgen zodat je met volle teugen kunt genieten van je aanwinst.

    Overigens staan (vooral oude F's) niet bekend om de lange standtijd van de accu, na 3-4 weken niet gebruikt, in een enigzinds vochtige omgeving, heb je kans dat ie niete wil starten.

    Hier is het duidelijk een andere zaak, gelukkig is het probleem al min of meer gelocaliseerd. Toch zal het een behoorlijke zoektocht kunnen worden.
    Oorzaken kunnen liggen in bijvoorbeeld een van de schakelaars van de binnenverlichting of in de bedrading achter de radio (berucht drukke plek met veel kabels in weinig ruimte) Een beschadigde kabelmantel is daar zo opgelopen (bijvoorbeeld met monteren van radioframe. (ik zou hier het eerst gaan zoeken)

    Enne... dat je een vrouw bent wil niet zeggen dat je meer of minder techneut bent dan anderen op ons forum. Iedereen heeft plezier aan zijn F op zijn eigen manier, technisch of niet, dat maakt niets uit.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » do mei 24, 2007 12:52 pm

    Hoi Sabine,

    Welkom op het forum.
    Leuk om er weer een vrouw bij te hebben. :wink:

    44 ah is volgens mij veel ligt zeker als je korte ritjes maakt.
    Het lijkt me sterk dat een klokje een accu leeg trekt binnen een dag.
    De 55 ah accu zou moeten volstaan. Gaat deze ook in een dag leeg is het
    waarschijnlijk de dynamo.
    Zelf heb ik een 66 ah accu er in.

    Thomas
    Laatst bijgewerkt door 3 op Thomas, in totaal 0 keer bewerkt.
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do mei 24, 2007 12:58 pm

    Ook van mij, van harte welkom op het forum en veel rijplezier.. dat gaan we proberen tenminste.. :lol:

    Ik ben ook verre van techneut, als jij of een vriend of familie lid niet handig is, is het misschien de moeite om naar Aplhen aan den Rijn te rijden, naar de MG dealer daar; Autohome, die kunnen je hopelijk helpen..
    Dit is een dealer van een aantal van ons en we zijn allemaal zeer over ze te spreken.. zomaar een idee.. :lol:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do mei 24, 2007 1:11 pm

    Hey welkom

    Kasper schreefColon... of in de bedrading achter de radio (berucht drukke plek met veel kabels in weinig ruimte) Een beschadigde kabelmantel is daar zo opgelopen (bijvoorbeeld met monteren van radioframe. (ik zou hier het eerst gaan zoeken)


    Hier zou ik ook eerst gaan kijken, en dat kan vrij makkelijk door de centrale "verluchtingsrooster" er voorzichtig uit te nemen. Met een beschermde schroevendraaier ligt je al snel het onderste deel op en kan je de dubbele luchtinlaat zo wegnemen.

    Als je een multimeter instelt voor het meten van stroomsterkte (in Ampère) en je plaatst de testpinnen ipv. een zekering, dan zie je perfect hoeveel dat circuit verbruikt (vermogen in Watt = stroomsterkte in Ampère x spanning in Volt (12V)). Dat moet voor elk circuit minimaal zijn als de auto uitgeschakeld is.

    hth,
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sabine1978
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 25
    GeregistreerdCOLON do mei 24, 2007 9:21 am
    WoonplaatsCOLON Ridderkerk

    Bedrading

    door Sabine1978 » do mei 24, 2007 1:14 pm

    Beste Allemaal :) ,

    Bedankt voor de vele verwelkomingen, ik voel me direct thuis :lol:

    Ik heb de radio ingebouwd na 3 weken, toen had hij al wel 1x stilgestaan dus ik verwacht niet dat het daaraan ligt. Is het nodig dat ik het dashboard 'demonteer' om bij de vele bedrading te komen? Denk het wel he?

    Wellicht een domme vraag (alhoewel, domme vragen bestonden niet he?); schakelaars van de binnenverlichting? Waar zitten die :?

    Ik ben idd op Autohome gestuit hier. Wil daar voor de winter preventief de koppakking/koelleidingen/distributieriem laten vervangen omdat ik nu niet weet of dat ooit gebeurd is bij de auto..ik moet de Duitse onderhoudsboekjes nog door.

    Hoe weet ik of er lowering pins geplaatst zijn? Kan ik dat ergens zien onder de auto?

    Sorry hoor, ik heb veel vragen he... :wink:

    Gr. Sabien
    - leek in opleiding :-) -
  • Avatar gebruiker
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

    door em-gee-efke » do mei 24, 2007 1:20 pm

    Hey Sabine!

    Ook van hieruit welkom op het forum!! Het aantal vrouwen stijgt goed de laatste tijd!!! Leuk!!

    Vervelend probleempje! Het is nooit leuk als je je F pas hebt en er zich al dadelijk van die pietlullige probleempjes opduiken.

    Ik ben ook maar een vrouw en ook niet zo super-technisch, (al ben ik er niet vies van om mijn handjes vuil te maken om wat te sleutelen aan de F als het nodig is), maar ik ben idd ook van mening om eerst even bij je bedrading achter de radio gaan te kijken. Zoals Erik al zei, even het centrale verluchtingsrooster eruit halen om zo iets makkelijker bij de bedrading te kunnen. Het verluchtingsrooster gaat er vrij makkelijk uit hoor, allé bij mijn F toch.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do mei 24, 2007 1:36 pm

    Hoe weet ik of er lowering pins geplaatst zijn? Kan ik dat ergens zien onder de auto?

    Dit kan je niet zien, maar.... bij het op hoogte zetten van je auto (hydragas, dus vloeistof onder druk moet af en toe bijgevuld worden) kan er wel eventueel iets worden afgeleid tussen de hoogte van de auto en de heersende druk in het systeem. Simpel gezegd: staat de auto laag en zit er weinig druk in, dan zitten er veel kans geen lowering pins onder. Staat de auto niet belachelijk hoog (vergeef me), maar is de druk toch op punt, dan zitten er waarschijnlijk lowering pins onder.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do mei 24, 2007 6:38 pm

    hoi hoi, welkom hier Sabine.

    Zou zelf het eerste de accu laten doormeten. Als die snel leeg is, kan die natuurlijk ook gewoon versleten zijn hè? ;)

    bij regelmatig gebruik van de auto gaat die zo'n 5 jaar mee.
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    door Emile » do mei 24, 2007 6:50 pm

    Remieme schreefColonhoi hoi, welkom hier Sabine.

    Zou zelf het eerste de accu laten doormeten. Als die snel leeg is, kan die natuurlijk ook gewoon versleten zijn hè? ;)

    bij regelmatig gebruik van de auto gaat die zo'n 5 jaar mee.


    volgens mij was die al nieuw.

    Tevens heb ik nu een grotere accu met 55 Ah dus dit moet ook helpen (de oude was 44 Ah).
    2003 MG TF 160.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do mei 24, 2007 11:30 pm

    Ook van mij een hartelijk welkom op dit forum,


    Inderdaad, ofwel een lekstroom (meestal in eerste instantie te vinden achter de radio) en perfect te meten zoals beschreven hierboven, ofwel een kapotte alternator. Brandt het batterijlampje trouwens niet ?
    En in het begin voor je start, brandt het dan ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten