BUTTON_POST_REPLY 113 berichten
Weliswaar geen F maar toch...
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Weliswaar geen F maar toch...

    door GhostRider » wo mei 09, 2007 11:27 pm

    Hoihoi...
    Inmiddels weer ff geleden, dat ik voor het laatst in een MG gezeten heb.... :?
    Sta in dubio om weer een MG te kopen, voor naast de GTA. Mis toch het open dak, de benzinelucht etc.....

    Had laatst een opening van een vloerenbedrijf, en die deden meer dan alleen vloeren, dus ik zeg verbaast (wijzend naar luxaflex en zonwering): "Is hier alles te koop??" Op het moment dat de eigenaar van het bedrijf "ja" wil zeggen valt mijn oog op een witte MG-B, ergens in een hoek gestald, dus zeg ik met een gekke bek dat ik die MG wel wil kopen.... Die MG bleek grandioos in de weg te staan en de eigenaar rijdt er nogal heel erg weinig in. Zijn vrouw krijgt een stijve nek in dat ding en is hem liever kwijt dan rijk.... Na een paar weken dubben besloot de eigenaar mij te bellen of ik nog interesse had....

    Het betreft een witte MG-B uit 1973, type uit de USA (pinkers aan de zijkanten, chrome bumpers rondom (niet zeker of het een splitbumper is), wel met spaakvelgen. Zwart interieur, zwarte kap. Geen rek achterop.
    Redelijke staat, paar kleine oneffenheden in de lak, tweetal kleine putjes/deukjes zonder lakschade, dus redelijk eenvoudig eruit te re-stylen....
    Moet 'm nog horen lopen, goed rondom bekijken, en ff berijden.

    Iemand tips waar ik op moet letten?
    Iemand bekend met wat zo'n MG mag kosten.

    Kan ik misschien komende Kempenrit toch weer mee in een MG.... :wink:

    Grtz.
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo mei 09, 2007 11:40 pm

    misschien dat Kasper dat weet? in het MG-magazine staan ook regelmatig MGB-s te koop, maar de prijs varieert enorm. hangt echt af van de staat waarin de auto verkeerd.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do mei 10, 2007 12:46 am

    Coolio,
    Nu weet ik weinig van MG-oldies af, maar een B'tje is altijd knap vind ik. Bumpers eraf om te beginnen, en hij wordt extra stoer.
    Is het de bedoeling dat je hem standaard laat, of wordt het weer een projectje bij aanschaf ervan ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » do mei 10, 2007 12:59 am

    Zeker Coolio!
    Mijn auto als ik er niet dagelijks in zou rijden...

    Voor deze blokjes is trouwens een erg leuke mechanische supercharger verkrijgbaar... coolio^2 :wink:
    http://www.britishsportscars.nl/Specials.htm

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do mei 10, 2007 6:34 am

    Ik had je al zien bieden op een Gele MG (160) type weet ik ff niet meer..
    Toen dacht ik al dat het niet lang meer kon duren.

    Zeker leuk, maar wordt het een project of blijft ie origineel?

    Ja, Kasper zou je zeker verder moeten kunnen helpen.. die rijd geloof ik 70.000 zakelijke km per jaar dus is misschien wel eens in de buurt om ff te kijken..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do mei 10, 2007 8:59 am

    Ik zal vanavond een checklist per PM toezenden.

    Succes
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » do mei 10, 2007 10:44 pm

    Damn, die compressor looks nize....!
    Maar ik denk dat ik de B (als koop rond komt immers.... :wink: ) wel standaard blijft.
    Mijn GTA heeft inmiddels wat volbloed paarden erbij gekregen (nu getest 271pk/306NM). dus voor het echte snelle werk, pak ik die wel. De B is bedoeld voor cruisen, topless over de boulevard enzo....
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » do mei 10, 2007 10:44 pm

    Heb ook nog een lopende eerste optie op een volledig gereviseerde Midget, azurblauw... Maar de eigenaar (=kennis van me) kan 'm nog niet missen :wink: .
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do mei 10, 2007 11:19 pm

    Kasper schreefColonIk zal vanavond een checklist per PM toezenden.

    Succes


    Sorry word weekend werk. Die Compressor is best aan te raden. :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » vr mei 11, 2007 12:04 am

    Kasper schreefColon
    Kasper schreefColonIk zal vanavond een checklist per PM toezenden.

    Succes


    Sorry word weekend werk. Die Compressor is best aan te raden. :wink:

    Ik als darksider zal me slecht kunnen inhouden met zulke goodies op de markt! :roll:
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr mei 11, 2007 8:53 am

    :lol: :lol:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Cees
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON wo jan 17, 2007 12:53 pm
    WoonplaatsCOLON Joure

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door Cees » vr mei 11, 2007 1:22 pm

    GhostRider schreefColonHoihoi...
    Inmiddels weer ff geleden, dat ik voor het laatst in een MG gezeten heb.... :?
    Sta in dubio om weer een MG te kopen, voor naast de GTA. Mis toch het open dak, de benzinelucht etc.....

    Had laatst een opening van een vloerenbedrijf, en die deden meer dan alleen vloeren, dus ik zeg verbaast (wijzend naar luxaflex en zonwering): "Is hier alles te koop??" Op het moment dat de eigenaar van het bedrijf "ja" wil zeggen valt mijn oog op een witte MG-B, ergens in een hoek gestald, dus zeg ik met een gekke bek dat ik die MG wel wil kopen.... Die MG bleek grandioos in de weg te staan en de eigenaar rijdt er nogal heel erg weinig in. Zijn vrouw krijgt een stijve nek in dat ding en is hem liever kwijt dan rijk.... Na een paar weken dubben besloot de eigenaar mij te bellen of ik nog interesse had....

    Het betreft een witte MG-B uit 1973, type uit de USA (pinkers aan de zijkanten, chrome bumpers rondom (niet zeker of het een splitbumper is), wel met spaakvelgen. Zwart interieur, zwarte kap. Geen rek achterop.
    Redelijke staat, paar kleine oneffenheden in de lak, tweetal kleine putjes/deukjes zonder lakschade, dus redelijk eenvoudig eruit te re-stylen....
    Moet 'm nog horen lopen, goed rondom bekijken, en ff berijden.

    Iemand tips waar ik op moet letten?
    Iemand bekend met wat zo'n MG mag kosten.

    Kan ik misschien komende Kempenrit toch weer mee in een MG.... :wink:

    Grtz.

    Heb nog een checklist liggen van 3 a-viertjes geschreven door ene Lindsay Porter en vertaald en aangevuld door ene Ronald Dekker. Als je hem wilt hoor ik dat wel

    Groetjes Cees
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » vr mei 11, 2007 7:52 pm

    Kasper schreefColonSorry word weekend werk. Die Compressor is best aan te raden. :wink:


    Heb jij 'm er ook opzitten?
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door GhostRider » vr mei 11, 2007 8:24 pm

    Cees schreefColonHeb nog een checklist liggen van 3 a-viertjes geschreven door ene Lindsay Porter en vertaald en aangevuld door ene Ronald Dekker. Als je hem wilt hoor ik dat wel

    Groetjes Cees


    Die zou ik graag inzien..... heb namelijk niet zo veel verstand van MGBs om te weten waar ik op moet letten etc... Dus als je 'm zou willen doormailen.... bvd. :wink:
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr mei 11, 2007 8:44 pm

    Hoi

    De lijst die Cees heeft zal zeker wel dezelfde zijn als die ik je zou willen toezenden. Mits ik hem zo zou kunnen vinden (andere PC of alleen hardcopy)

    wil je serieus gaan kijken naar een B. Vergeet dan ook niet een blik te werpen in het boek "Original MGB" van Anders Ditlev Clausager (in het Nederlands en Engels verkrijgbaar) Hierin staan alle zaken vermeld die met de auto te maken hebben. Alle modificaties in de loop van de jaren, alle opties. e.d. Een must have voor de liefhebber die zijn auto origineel wil hebben, een must have voor ieder die z'n B modificeert: om eens te zien hoe het ding er vroeger uitzag :wink:

    Over het algemeen is een B geen moeilijke auto, goed zelf te onderhouden, weinig verborgen gebreken en lastige storingen. Let wel dat de carroserie goed is. Technische zaken zijn goed te overwinnen cq te optimaliseren. Gaten in kokerbalken dichtlassen en zo kosten ook geld en geven weinig voldoening.

    Alle, let wel ALLE onderdelen zijn verkrijgbaar (tot complete carroserie toe)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
BUTTON_POST_REPLY 113 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten