keuze remblokken en rem-upgrades
  • Sir Charles
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma apr 03, 2006 10:04 pm
    WoonplaatsCOLON Lille, B

    keuze remblokken en rem-upgrades

    door Sir Charles » di apr 10, 2007 2:47 pm

    Ik ben vooraan aan mijn eerste nieuwe set remblokken toe.

    Welke kies ik best?
    Het zou meegenomen zijn dat de rem-performance hierdoor wat verbetert.

    'k heb hier al wat zitten rondneuzen in het archief en zie nu de volgende opties (i.c.m. standaardschijven):
    - OEM Rover remblokken
    - EBC Greenstuff
    - Mintex (welk type? 1144?)

    Heb je meer kans op piepen met Mintex?
    Is er een verbetering merkbaar met greenstuff? of enkel minder stof?

    thanks again
    present: Lotus Elise S2 111S - VVC 160pk - Storm Titanium metallic - colorcoded hardtop - Yokohama Advan Neova AD07 - Lotus Motorsport triple-pass alloy radiator - Nitron NSS suspension
    past: MGTF 135 BRG - TF160 velgen - Goodyear Eagle F1 GSDS3 - ChromDesign windstop - chrome TF grilles - ...
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di apr 10, 2007 5:06 pm

    Ik heb ondertussen al deze remblokken gebruikt, de Mintex dan wel met grotere schijven.

    Vraag je eerst af waarom je er andere blokken op zou willen hebben, als de originelen voldoen, waarom dan wat anders?

    Greenstuf remt aanzienlijk anders, Het remgevoel is duidelijk anders. Deze blokken hebben mij bij nat weer een minder positieve indruk gegeven, terwijl ze onder droge omstandigheden duidelijk beter remden dan de originelen. Greenstuf remt wat feller, ik vind wel dat je iets minder goed kunt doseren. Het eenvoudig schoon kunnen houden van de velgen is een groot pluspunt!

    Mintex is een heel ander verhaal omdat ik gelijktijdig andere schijven heb gestoken, RVS remdarmen geplaatst, en een bracket voor de hoofdremcylinder heb gemonteerd. Verbeteringen zijn dus niet alleen aan het frictiemateriaal toe te schrijven. Deze combi is echter binnen mijn grens van de 15"vvc velg het maximaal haalbare.
    Ja, je hoort de Mintex echt wel piepen. Vooral bij voorzichtig remmen. Dat doen we dus maar niet :wink:
    Je merkt dat de Mintex geschikt is voor een hoge rembelasting.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo apr 11, 2007 9:00 am

    Welke Mintex heb je Kasper ?
    1144 is zachter dan 1155, wat dan weeer zachter is dan 1166 en 1177....

    Over het algemeen wordt er zeer positief gesproken over Mintex. Zelf heb ik de 1177 gehad (momenteel niet meer gemonteerd) in combinatie met de 280mm schijven achter 15" velgen en die combinatie remt zeer goed. Nadeel is het gigantisch piepen/fluiten (maar dat zal met een zachter blok al een stuk beter zijn) en ze eten je schijven op (eveneens beter met een zachter blok).

    Wat de Greenstuff's betreft... ik volg de commentaren al enkele jaren en heb ze ook een paar jaar vooraan gehad. Ergens in de loop der tijd hebben ze een steek laten vallen en zijn er velen teruggekomen van EBC Greenstuff, doordat ze niet goed remden of dat het padmateriaal niet bestaznd was en stuk ging. Voor 2007 heeft EBC z'n range opnieuw aangepast, 'k vermoed dan ook dat de problemen uit de weg zijn.

    OEM: je weet wat je krijgt en soms is dat zo slecht nog niet :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » wo apr 11, 2007 7:35 pm

    Ik zag staan bij auto week dat de MG F Trophy 160 SE deze remschijven had.

    remmen voor gev. schijven, 304 mm
    remmen achter schijven, 304 mm

    TOV

    MG F 1.8i VVC

    remmen voor gev. schijven, 240 mm
    remmen achter schijven, 240 mm


    Kun je die 304 mm's niet onder een Mk1 zetten? neem aan dat 304 mm weer beter remt dan 240 of 280 mm

    Ik was alleen bij me garage geweest.. en die kon ze niet bestellen de 304 mm's.. waar zou dat wel kunnen?
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo apr 11, 2007 7:52 pm

    Je hebt ergens een belletje gehoord, maar de klepel zit niet helemaal juist :wink:
    1 : De AP remmmen (304mm) zitten inderdaad op de Trophy's, op de TF160, ook op de LE80 en als optie op andere TF modellen.
    2 : Zet zitten niet achteraan, daar hebben alle F/TF'en dezelfde schijven.
    3 : Ook 280'ers zijn niet beschikbaar voor de achterkant.
    4 : Ze zijn bestelbaar bij de dealer tegen een aardige prijs (lees heel duur). Ze worden echter ook regelmatig aangeboden op E-bay, door een zeker Elaine Harris. (Nieuw met blokken, schijven, klauwen, en zelf wiellagers, ABS sensoren, stuurgewrichten. Meestal gaan ze voor minder dan 300 euro weg excl. verzendkosten.
    5 : Je moet ook andere wielen hebben (TF160 wielen, Trophy wielen, Ultralight wielen) of met spacers gaan werken, wat niet aan te raden is.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » wo apr 11, 2007 7:56 pm

    had het lijstje zo weggeplukt bij autoweek..
    daar staat dat er wel 304 mm achteraan zitten.. alleen dan niet geventileerd..

    Heb je voor die 280 mm ook andere wielen nodig?

    als mijn remmen aan vervanging toe zijn dan wil ik wel betere remmerij..
    Merk toch wel bij" sportief " ;) rijgedrag.. dat de remmen de auto niet zo snel laten stilstaan als dat ik eigenlijk wil..

    dus 280 mm en grotere remklauwen.. ehh wat nog meer?
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo apr 11, 2007 8:56 pm

    280 mm gaat zeker onder de 15"vvc wielen, dit is niet zeker voor d 15"MPi velg.

    Denk ook aan RVS remslangen ipv de rubberen slangen en niet te vergeten een bracket voor je remcylinder. Deze twee mods haalt de speling uit het remsysteem en zorgen voor een direct aangrijpen.

    Ik zou even moeten kijken welke Mintex ik gemonteerd heb, maar dat staat op het doosje wat ik natuurlijk niet meer zal hebben. De leverancier weet het misschien wel.... Bruno?
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo apr 11, 2007 9:10 pm

    @ Kasper : Mintex 1144
    @ Videomike : Het lijstje van autoweek is dus helemaal fout (schandalig dat ze zo'n publiceren, en dat voor een autotijdschrift) .
    Wat de 280" betreft, inderdaad passen enkel onder onder de 15" VVC wielen en ook onder de 15" Squarespokes. De OEM-klauwen blijven uiteraard wel dienen, maar worden verder naar buiten gezet door middel van een adaptor. De set is te koop via Mike Satur.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sir Charles
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma apr 03, 2006 10:04 pm
    WoonplaatsCOLON Lille, B

    door Sir Charles » wo apr 11, 2007 9:41 pm

    Bruno,
    Wat heb je eigenlijk precies nodig om van een standaard 240 setup naar AP 304 over te gaan?
    Alvast blokken, schijven, klauwen,
    maar je gaf aan dat die Elaine Harris dit verkoopt in een set incl. wiellagers, ABS sensoren, stuurgewrichten.
    Heb je die ook nodig?

    PS TF160-velgen heb ik al.

    Carl
    present: Lotus Elise S2 111S - VVC 160pk - Storm Titanium metallic - colorcoded hardtop - Yokohama Advan Neova AD07 - Lotus Motorsport triple-pass alloy radiator - Nitron NSS suspension
    past: MGTF 135 BRG - TF160 velgen - Goodyear Eagle F1 GSDS3 - ChromDesign windstop - chrome TF grilles - ...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo apr 11, 2007 9:49 pm

    Nee, uiteraard heb je die niet nodig, maar die persoon verkoopt die set up zo op E-bay (waarschijnlijk zelf opgekocht bij rover faillisement)

    Je hebt dus nodig : schijven, blokken, 4-pods AP's en de wielen die je al hebt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo apr 11, 2007 11:17 pm

    Effe copy en paste vanuit een ander onderwerp, waar we off-topic geraakten.

    Pete schreefColonIk voel een groupbuy voor 280mm schijven aankomen! Klopt dat? Hoeveel geinteresseerden zijn er voor de Mike Satur schijven? De prijs die Mike opgeeft is 195 Pond (300euro dus) Ik zal ook nog even zoeken naar andere opties (Bruno had het over een Corrado schijf die gelijk zou zijn... let me check)

    Afbeelding


    em-gee-efke schreefColonIk heb er al nieuwe liggen! Besteld op Ebay.de voor maar 59€

    Bruno schreefColonJa maar die zijn wel even groot als je standaard schijven en dus geen 280'ers, dus die prijs mag je niet vergelijken. Daarenboven zitten er in de set van mike ook adaptors enz. Die adaptors heb je jammer genoeg nodig en deze zijn nergens anders te krijg bij mijn weten, anders kon het inderdaad immers veel goedkoper.
    Verder zou ik inderdaad ook oppassen met de geperforeerde schijven, vooral voor Belgische geintreseerden (keuring). Ik weet dat de schijven ook vol bestaan (Erik heeft ze), maar ik weet niet of Mike deze levert, want hij verkoopt Black diamond schijven.
    Misschien eens vragen of Mike de adaptors los wil verkopen, en er zelf schijven bij kopen (volkswagen) of eventueel EBC's.
    Ook B&G levert een big brake kit, maar deze zijn veel duurder
    Afbeelding

    em-gee-efke schreefColonHet was ook helemaal niet de bedoeling de prijs te vergelijken.
    Zal misschien in de toekomst andere schijven steken maar voorlopig zijn deze goed!

    em-gee-efke schreefColonBedoelde alleen maar: voor mij geen groupbuy.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo apr 11, 2007 11:22 pm

    is het niet mogelijk de adaptors los te laten maken?
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo apr 11, 2007 11:26 pm

    Als je een donor adaptor hebt, is dit uiteraard mogelijk.
    Zjagoewar heeft ooit van mij een adaptor geleend om hem na te laten maken, maar ik weet niet hoever dat projectje staat. waarschijnlijk is het nooit afgreaakt, maar heeft hij nog wel de afmetingen voor de adaptor. Ik heb in ieder geval nu 304 schijven voor hem besteld en de Ap's kocht hij van Erik (die deze nog toevallig op overchot had liggen), dus hij gaat voor het echte werk nu !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » wo apr 11, 2007 11:31 pm

    Effe gecheckt... maar de volkswagen Corrado G60 schijven zijn zeer veel goedkoper. Het zijn Brembo schijven en ze worden hier voor 132 euro per set aangeboden. Zijn dit de schijven die Erik heeft?
    Ze zijn helaas niet geventileerd zoals de MS schijven... maar of dat het prijsverschil waard is?

    Pete
    Laatst bijgewerkt door 1 op Pete, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo apr 11, 2007 11:37 pm

    Ik denk dat ze dat inderdaad zijn.
    Het feit dat ze niet geperforeerd zijn, is net een voordeel (keuring). Nu de adaptors, bouten en ringen nog.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten