BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1
Lijst met Goeie/slechte MG Dealers/garages
  • Avatar gebruiker
    Diederik
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON ma feb 12, 2007 4:17 pm
    WoonplaatsCOLON De Bilt / Nederland

    Lijst met Goeie/slechte MG Dealers/garages

    door Diederik » di apr 10, 2007 12:02 pm

    Is er ergens een lijst met ervaringen over MG dealers MG in nederland?

    Ik voel me door mijn EX-garage namelijk redelijk genaaid.

    Verkeerd onderhoud/verkeerde olie, verkeerde adviezen en hoge rekeningen.

    Als we dat in kaart brengen voorkom je dat meer mensen de dupe worden.
    MG F Bj 2000, Br racing green, leder etc etc..
  • FrankMGF
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 51
    GeregistreerdCOLON za jul 09, 2005 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaardingen

    Re: Lijst met Goeie/slechte MG Dealers/garages

    door FrankMGF » di apr 10, 2007 12:06 pm

    Diederik schreefColonIs er ergens een lijst met ervaringen over MG dealers MG in nederland?

    Ik voel me door mijn EX-garage namelijk redelijk genaaid.

    Verkeerd onderhoud/verkeerde olie, verkeerde adviezen en hoge rekeningen.

    Als we dat in kaart brengen voorkom je dat meer mensen de dupe worden.



    Autohome in Alphen ad Rijn!! Echt prima!!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di apr 10, 2007 12:12 pm

    Altijd gevaarlijk om zo'n lijst te starten, daar de één misschien heel tevreden is, en de andere niet. Een oordeel is dus dikwijls subjectief.
    Ik zou dus eerder geneigd zijn een possitief lijstje te starten, i.p.v. een black list.
    Er zijn er blijkbaar wel meer die Autohome aanbevelen. Hij heeft hier al heel wat klanten gemaakt. Misschien, wil hij dit forum ook wel een sponsoren. :wink:
    Ik doe dit immers ook, want ook ik heb hier wel wat klanten :lol:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Diederik
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON ma feb 12, 2007 4:17 pm
    WoonplaatsCOLON De Bilt / Nederland

    door Diederik » di apr 10, 2007 12:42 pm

    Bruno schreefColonAltijd gevaarlijk om zo'n lijst te starten, daar de één misschien heel tevreden is, en de andere niet. Een oordeel is dus dikwijls subjectief.


    Helemaal mee eens, echter heb ik nu al wat vaker minder goeie verhalen gehoord over mijn ex garage.

    Ik heb elders op dit forum aangegeven dat er een tik in mijn motor zat, langs garage, die zeggen klepstotersvervangen a 40 euro per stuk ex arbeidsloon. Vervolgens een schokbreker die uit z'n rubber is geschoten.
    2 nieuwe schokbrekers a 110 euro ex btw en montage. Totale rekening rond de 1500 euro dus.

    Kom ik vrijdag bij andere garage namelijk British car center Baarn. Die zeggen eerst ook klepstoters, misschien een krukas die geen olie krijgt etc.. kijken terplekke even en wat blijkt: te dunne olie namelijk 5w40 in het blok. olie eruit, nieuw filter en 10w40 erin.. weer starten tik tik tik.... en een soepel draaiend motortje... schokbreker met wat moeite terug geduwd over rubber en klaar... zij geven daarnaast ook nog aan dat een klepstotertje 17 euro ex btw kost ipv 40 euro

    rekening 180 euro....

    Als dat jullie zou gebeuren voel je je toch ook genaaid??
    MG F Bj 2000, Br racing green, leder etc etc..
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di apr 10, 2007 12:52 pm

    Let wel dat niet iedere garage, ook al noemt men zich specialist op het gebied van Britse auto's verstand van een K-blok laat staan van een K-blok in een (T)F heeft. Prognoses aan de hand van een verhaal zijn gevaarlijk. Ik kan me voorstellen dat er een budgetering aan de veilige kant word gemaakt.

    Daarnaast hebben op dit moment veel bedrijven in dit segment het erg druk voor hun vaste klanten. Waarlijk misschien zitten ze niet te wachten op een klant en auto waarvan ze de historie niet kennen en dus ook niet weten hoeveel tijd ze er in moeten stoppen (lees: eigen, vaste klanten laten wachten)

    Ter info: Mijn garage, die ik ten zeerste aanraad, vraagt ook mijn opinie over wat er aan de auto zou kunnen monteren. Mijn F was hun eerste, hun leerschool, ze hebben er nu zeker zo'n 20 in onderhoud.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Diederik
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON ma feb 12, 2007 4:17 pm
    WoonplaatsCOLON De Bilt / Nederland

    dealer

    door Diederik » di apr 10, 2007 1:47 pm

    Kasper schreefColonLet wel dat niet iedere garage, ook al noemt men zich specialist op het gebied van Britse auto's verstand van een K-blok laat staan van een K-blok in een (T)F heeft. Prognoses aan de hand van een verhaal zijn gevaarlijk. Ik kan me voorstellen dat er een budgetering aan de veilige kant word gemaakt.

    Daarnaast hebben op dit moment veel bedrijven in dit segment het erg druk voor hun vaste klanten. Waarlijk misschien zitten ze niet te wachten op een klant en auto waarvan ze de historie niet kennen en dus ook niet weten hoeveel tijd ze er in moeten stoppen (lees: eigen, vaste klanten laten wachten)


    Ik was vaste klant bij deze garage....ik ga er vanuit dat je MG/rover dealer geweest bent je verstand hebt van de auto zeker een (T)F.
    Geld uit de zakken van je klanten trekken doe je niet...
    MG F Bj 2000, Br racing green, leder etc etc..
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di apr 10, 2007 5:23 pm

    Klopt, als je vaste klant bent, dan behoor je de relatie te bewaren in plaats van onnodig geld uit de zakken te kloppen. Je hebt dus duidelijk pech. ik zou dit zeker melden als je vind dat je niet goed bent behandeld.

    Probleem met een F is dat er oorspronkelijk slechts 13 MG-Roverdealers benoemd zijn als MG centre. Er zijn van het begin af aan erg weinig mensen met kennis in Nederland. Later is dit beter geworden toen er ook andere Rover dealers met MG mochten werken.
    Vanaf het begin zijn de 13 MG-Centres niet altijd goed geinstrueerd. Hierdoor zijn er ook daar ernstige fouten gemaakt en moet je bij voorbeeld nu nog opletten op welke waarde je de auto laat uitlijnen: De verkeerde getallen staan in de apparatuur.

    Het is mede om deze redenen dat de MGF comunitie sterk op techniek is georienteerd. Mensen zoals Dieter (D) en Andy (Scarlet Fever; UK) maar ook van ons Forum (Bruno, Sander, Erikb) willen hun kennis ten goede van de MGF rijder laten komen.
    (Overigens mijn garagist was van oorsprong een Rover dealer, en behoorde dus niet tot het selecte groepje)

    Er is eigenlijk maar 1 tip; zorg dat je de diagnose zelf, bijvoorbeeld via dit forum stelt en probeer dan deze kennis aan je sleutelaar mee te geven, dat geeft je een sterkere positie. Er zijn specifieke punten in iedere auto die je past goed kunt inschatten als je diverse keren tegen eenzelfde probleem bent gelopen, een garagist is wat dat betreft soms ook alleen maar een goedwillende sleutelaar met twee rechterhanden, die voor een voor hem onbekend probleem wordt gesteld. Alle kennis die je hem kunt meegeven om in de juiste richting te zoeken is meegenomen.

    (Overigens is het gebruiken van verkeerde olie ook voor mij een blunder 1e klasse)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

    door em-gee-efke » wo apr 11, 2007 9:36 pm

    Mijn garagist is...... Bruno!! Helemaal top!!!!

    :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » wo apr 11, 2007 9:50 pm

    Bruno op de witte lijst voor remblokken vervangen! (ook als ze heel vast zitten :wink: ) :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Avatar gebruiker
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

    door em-gee-efke » wo apr 11, 2007 10:14 pm

    Goed om weten!! Mijn remschijven (allé, die van de F dan toch) zijn aan vervanging toe!!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo apr 11, 2007 10:26 pm

    jaja, ik vat hem al :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

    door em-gee-efke » wo apr 11, 2007 10:37 pm

    Ge hoort me al afkomen zeker?! :wink: :D
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo apr 11, 2007 10:39 pm

    staat genoteerd hoor ;)

    zal ook nog wel eens mijn remmen gaan opwaarderen. maar heeft nog ff geen prio ;)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo apr 11, 2007 11:23 pm

    Pete's groepbuy voorstel even naar hier gecopieerd, omdat we off-topic geraakten.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten