rdw keuring import uit engeland
  • hans goes
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 1
    GeregistreerdCOLON di apr 03, 2007 7:35 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

rdw keuring import uit engeland

door hans goes » wo apr 04, 2007 8:59 am

hi mensen , wij zijn nieuw op jullie site , wij hebben laatst een mgf 1998 en een 1999 uit uk gehaald, geen enkel probleem maar nu wel namelijk dr RDW , gisteren bij de keuring geen tech probleem maar zij eisen een -- conformiteitsverklaring aslast + max massa aantonen dmv officiel document .
    heeft iemand van jullie dit of deze documenten in zijn/haar bezit of heeft iemand ervaring met UK import gekeurd te krijgen
    alvast bedankt
    hans goes
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo apr 04, 2007 10:50 am

Hans,

Allereerst van harte welkom op het forum, heb je foto's van je aanwinsten?

Naar mijn weten hebben wij hier niemand op het forum die zijn auto heeft geimporteerd vanuit GB, wel Duisland, maar ik weet niet of je daar wat aan hebt..

Pete kent geloof ik wel iemand die een Lotus uit GB heeft overgebracht.. toch?
    Misschien kun je anders eens bij een MG dealer informeren?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo apr 04, 2007 10:55 am

Tja, jammer genoeg kan ik je ook niet helpen, daar ik a) mijn wagen ook uit Duitsland haalde, en dit wel een ander verhaal zal zijn, en b) ik de Nederlandse wetgeving, als Belg uiteraard niet ken.
    De goeroe van de import-kennis hier op dit forum heet echter Elan. Misschien kan je hem eens een mailtje/pb'tje sturen.
    In ieder geval, welkom op het forum !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

door Ralph » wo apr 04, 2007 4:25 pm

Wat je nodig heb voor import van een eu goedgekeurde auto is het ECC Certificate of Confomity (in belgie noemen ze dit het gelijkvormigheidsattest). Tevens is het oude kentekenbewijs van het land van herkomst nodig.

Dit ECC is uitgegeven in Engeland en is uiteraard uniek voor ieder auto (VIN nummer).

Voordat MG failliet ging, kon een nieuwe opvragen/kopen via een nederlandse dealer. Dus hoe je er nu aan komt kan ik je niet vertellen.
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

Re: rdw keuring import uit engeland

door Coen » wo apr 04, 2007 7:34 pm

Welkom op het forum!

Het verhaal wat Ralph hierboven schrijft kan ik bevestigen. Het bewijs wordt ook wel een COC verklaring genoemd. Wat wil je eigenlijk doen met die 2 F'jes? Ga je het dashboard ombouwen?

Bruce schreefColonPete kent geloof ik wel iemand die een Lotus uit GB heeft overgebracht.. toch?
    Misschien kun je anders eens bij een MG dealer informeren?

Die ken ik ook. Dit is Martin, de vroegere eigenaar van MGFNL.NL Hij heeft het mij precies uitgelegd hoe hij dit heeft gedaan maar ik kan het mij niet meer herinneren :lol:
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

Re: rdw keuring import uit engeland

door Brooklands » vr apr 20, 2007 10:45 pm

Nu er geen fabrikant en geen importeur meer bestaat kan het CoC, ofwel Certificates of Conformity aangevraagd worden bij MGR C&C Services LTD.

MGR C&C Services Ltd has been set up to provide a service on behalf of, and with the authority of PricewaterhouseCoopers (PwC), the Administrators of MG Rover Ltd. in Liquidation.

The company is authorised to supply a selection of Codes and Certificates to persons and organisations that can prove they have a right to the information. The charges for this service are approved by PwC.

The items currently available are:-

European Certificates of Conformity
    Dating Certificates
    Selection of Vehicle Details e.g. Specification, Paint Code/Colour
    Radio Codes
    Ignition Codes
    Emergency Key Access Codes
    All information provided is only as good as the information in the original MG Rover databases. MGR C&C Services accepts no liability however arising in respect of the issue of any Codes, Certificates or Vehicle Data and therefore are unable to refund any monies paid.

website: http://www.mgrccservices.com/index.htm
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

door Ralph » za apr 21, 2007 11:28 am

Alleen niet goedkoop dus. (€257.00)
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » za apr 21, 2007 11:33 am

Ralph schreefColonAlleen niet goedkoop dus. (€257.00)

Daar was ik ook al naar op zoek! Wat een prijs zeg, ik dacht dat het vroeger iets van 50 euro kostte
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » wo apr 25, 2007 11:55 pm

Coen schreefColonDaar was ik ook al naar op zoek! Wat een prijs zeg, ik dacht dat het vroeger iets van 50 euro kostte

Maar de de beide RHD MGF's staan sinds vandaag wel op een Nederlands kenteken. :D
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

door Striker » do apr 26, 2007 7:28 pm

Heb je het Engelse kentekenbewijs er niet bij? Als je dat hebt, is het toch geen enkel probleem om de wagens op Nederlands kenteken te laten zetten?
    Afbeelding
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » do apr 26, 2007 8:13 pm

Brooklands schreefColonMaar de de beide RHD MGF's staan sinds vandaag wel op een Nederlands kenteken. :D

Kijk jij elke dag naar welke auto's er nieuw op kenteken zijn gezet en of daar een MG tussen zit of heb jij het van hem vernomen?
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » do apr 26, 2007 8:33 pm

Coen schreefColonKijk jij elke dag naar welke auto's er nieuw op kenteken zijn gezet en of daar een MG tussen zit of heb jij het van hem vernomen?

Nee, daar is geen beginnen aan. Dit autobedrijf kreeg op geen enkele mogelijke manier kentekens bij de wagens. en stuurden een mail naar mij. In eerste instantie verwees ik naar dit Forum. Via, via kreeg ik via Adrian, en een Engelse MG Rover dealer uiteindelijk de hulp van ene Stephen Cox. Die moet het ook wel weten want z'n mail adres eindigde met @nacmg.co.uk.
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » do apr 26, 2007 8:36 pm

Weet je zo ook dan of hij echt twee maal 257 euro heeft moeten betalen?
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » do apr 26, 2007 8:41 pm

Coen schreefColonWeet je zo ook dan of hij echt twee maal 257 euro heeft moeten betalen?

Niks betaald.
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » do apr 26, 2007 8:48 pm

Oke, dat is netjes van MG!