BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
Hydragas verlagingset afgebroken,de (fuseepin)onderaan
  • marcelvvc
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON di apr 03, 2007 3:25 pm
    WoonplaatsCOLON klimmen(limburg)ned.

Hydragas verlagingset afgebroken,de (fuseepin)onderaan

door marcelvvc » di apr 03, 2007 8:36 pm

hoi,

ik heb een paar maanden geleden in duitsland een F,vvc gehaald.
    deze was al verlaagd rondom,nu heb ik alleen rechtsvoor de fuseepin(waar de rubber omheenzit)afgebroken.
    weet iemand messchien hoe dat zit met vervangen?
    ik neem aan dat je dat niet zelf kan doen,omdat de druk ervanafgehaald moet worden.waar krijg ik 1 losse fusseepin,en zit er verschil in verlaging in,heb je verschillende verlagingssets.en als laatste waar zit een bedrijf die deze kan vervangen.
    woon helemaal in zuid-limburg(ned) en heb geen zin om helemaal naar UK carparts in friesland te rijden.
    een bedrijf in belgie is ook geen probleem.

wie weet hoe het in zijn werk gaat,reageer ff aub.

groeten marcel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di apr 03, 2007 9:04 pm

Eerst en vooral welkom, stel je misschien even voor in het "stel je even voor topic". We zien graag foto's :wink:

Een MGf wordt niet verlaagd, maar er zit gewoon te weinig druk op het systeem als hij te laag ligt. Op hogen is dan de boodschap, alvorens je stukken rijdt aan de hydragas bollen bv.
    Verlagen van de wagen met dezelfde druk als originele hoogte kan echter wel door lowering pins te plaatsen.
    Wat bedoel je met de fuseepin die is afgebroken. Bedoel je de pin die in de speren zit en die dus worden vervangen door kortere (de lowering pins), of bedoel je bv. de fuseekogel van het stuurgewricht. (stuurchappe)
    Indien het de pin is in de sphere, meet dan even de lengte op als je wil. Indien een fuseegewricht, gewoon te krijg bij de mg-dealer.
    Ik wi/kan je eventueel wel helpen, daar vele F'jes hier door mij onder handen worden genomen.
    Laat maar iets weten per PB.
    veel succes!
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo apr 04, 2007 7:45 am

Hallo en eveneens welkom,

Misschien dat de volgende afbeeldingen u kunnen helpen (lage kwaliteit wegens GSM ipv. echt fototoestel, maar in dit geval is het beter dan niets).

Op onderstaande foto is de bumpstop (plaat met rubber) gedemonteerd zodat je zicht krijgt op een hydragas-unit en een fuseekogel die er deels inzit. Door de vloeistofdruk in de hydragas unit weg te nemen en de auto opgekrikt te hebben, staat dat kniegewrichtje niet meer gedrukt tussen de hydragasunit en de bovenste draagarm....
    Afbeelding

en kan het stukje weggehaald worden.
    Afbeelding

Het stukje waarover we het hier hebben bestaat uit een aantal onderdelen:
    - enerzijds de pin die dankzij MG Rover Duitsland in twee grotes voorkomt. Officieel zijn ze iets langer, maar MG Rover Duitsland bood officieel de optie aan om kortere exemplaren te kunnen monteren.
    - een metalen plaatje/stukje, tussen pin en draagarm
    - een wit plastic vormpje waarin alles gemonteerd wordt (en dit durft wel eens stuk te gaan)
    - een stofhoesje (of beter een hoesje om het vet in het gewrichtje te houden) en de daarbij horende veertjes die de stofhoes op z'n plek houden
    - een veer die over de pin gaat
    - een afstandsrondelletje
    Afbeelding

Het zou me verbazen mocht de pin zelf gebroken zijn....
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • marcelvvc
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71

door marcelvvc » wo apr 04, 2007 4:04 pm

aaah altijd makkelijk die fotoos,ik heb al lowering pins eronder.
    die komen inderdaad van rover in duitsland af,dat staat in een van de papieren die bij de auto zitten.

ik denk dat de pin zelf nog wel heel is,maar het plastik vormpje zowieso kapot en de rubber natuurlijk,ik heb nu heel slechte wegligging,en op de autoweg wiebelt die de hele tijd,van links naar rechts.

hoe kan ik de loweringpins opmeten?een gedeelte zit toch in de hydragasbol.
    hoef ik dan geen hele nieuwe set te kopen,(pin met rubber en plastic vormpje enzo)ik heb nog de orginele complete pins,is het mogelijk het plastic vormpje en de rubber van de orginele pins om te zetten op de lowering pin?

waar woont je ergens(bruno)als je het al vaker gedaan hebt mag je het wel doen(tegen betaling natuurlijk)

groeten marcel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo apr 04, 2007 5:26 pm

Hoi Marcel, het kan perfect worden overgebouwd van de oude naar de nieuwe pins. Het is ook een veel voorkomend probleem.
    Als je even afzakt naar Heist o/d Berg, regel ik het even "tussen de soep en de pattaten" , want dat is een werkje van een dik half uur denk ik.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • marcelvvc
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71

door marcelvvc » wo apr 04, 2007 6:20 pm

oke,dat is alweer een hele opluchting,dat het redelijk gemakkelijk gemaakt kan worden.
    het word alleen pas iets voor over 2 weken,volgende week ben ik de bijna hele week op vakantie.en als die dan klaar is kun je hem op dezelfde hoogte afstellen dat die nu ook is,of messchien nog een cm lager :lol: .
    hoe lager hoe beter.
    ik kijk dat ik na volgende week cantact met je opneem,dan kunnen we wat regelen

ps:ik ga vrijdag ff de auto poetsen,dan maak ik wat fotoos.

mazzel marcel
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1