SRS lampje / stekkertje
  • FrankMGF
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 51
    GeregistreerdCOLON za jul 09, 2005 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaardingen

    SRS lampje / stekkertje

    door FrankMGF » ma maart 19, 2007 4:04 pm

    En jahoor, vandaag was het weer zover!

    Het SRS lampje ging branden. Normaal gesproken even onder de passagiersstoel rommelen en het ging weer uit!

    Alleen vandaag niet!!

    Ik ben helemaal niet technisch, maar was zo slim het stekkertje los te koppelen. En daar zag ik tot mijn grote opluchting dat een van de twee ijzeren pinnetjes van het stekkertje afgebroken was.

    Mijn vraag is: Hoe kom ik aan zo'n stekkertje? Is er wellicht een internsite die die dingen verkoopt??

    Hoor het graag!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma maart 19, 2007 8:24 pm

    Afknippen en zelf AMP verbindings stekkertjes tussen zetten.
    Building >200BHP K-series
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: SRS lampje / stekkertje

    door Brooklands » za maart 22, 2008 3:10 pm

    Mijn SRS lampje brand ook met grote regelmaat vanaf de eerste kilometers. Het stekkertje is zeker niet (meer) de oorzaak.
    Nu heb ik gelezen dat het vervangen van de rotary coupler (zit achter de airbag in het stuur) vaak de oplossing is.

    Dit moet dan artikel YRC100300 / Coupler-rotary steering column zijn. Het kost rond de 140 euro. Iemand enig idee wat dit is en of dit de oplossing kan zijn?
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

    door Edgecrusher » za maart 22, 2008 7:07 pm

    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

    MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » za maart 22, 2008 7:47 pm

    Edgecrusher schreefColonDit kan een oplossing zijn, maar natuurlijk wel een dure gok.


    Het is niet goedkoop en blijft dan ook nog eens een gok, dat klopt. Toch heb ik hierover al een paar keer iets gelezen. Waar niets hielp bleek vervangen van dit onderdeel de oplossing.
  • Emgietje
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON wo jan 19, 2005 11:35 pm
    WoonplaatsCOLON Valkenswaard NL

    door Emgietje » zo maart 23, 2008 9:52 pm

    Mijn aibag lampje bleef ook steeds langer branden na het starten. Uiteindelijk bleef het SRS lamje continu aan. De stekerverbinding leek niet het probleem. Vervanging van de 'rotary coupler' in het stuur bleek de oplossing.
    MGF VVC BRG 03/1996, geheel origineel, een van de eerste 10 exemplaren in Nederland uit de introductieserie
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » zo maart 23, 2008 9:59 pm

    Emgietje schreefColonVervanging van de 'rotary coupler' in het stuur bleek de oplossing.


    Even benieuwd welke kosten hiervoor werden berekend.
  • Emgietje
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON wo jan 19, 2005 11:35 pm
    WoonplaatsCOLON Valkenswaard NL

    door Emgietje » ma maart 24, 2008 3:49 am

    Bij Roto in Eindhoven beteaalde ik € 130 voor de rotary coupler. Dat was in 2002
    MGF VVC BRG 03/1996, geheel origineel, een van de eerste 10 exemplaren in Nederland uit de introductieserie
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

    door Edgecrusher » ma maart 24, 2008 10:33 am

    Incl. of excl. montage?
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

    MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • Emgietje
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON wo jan 19, 2005 11:35 pm
    WoonplaatsCOLON Valkenswaard NL

    door Emgietje » ma maart 24, 2008 6:43 pm

    De € 130 was voor de rotary coupler. Aan uurloon betaalde ik € 90 inclusief een kleine beurt. De garage zal wellicht vooraf de montagekosten kunnen opgeven.
    MGF VVC BRG 03/1996, geheel origineel, een van de eerste 10 exemplaren in Nederland uit de introductieserie
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » ma maart 24, 2008 11:11 pm

    Emgietje schreefColonDe € 130 was voor de rotary coupler. Aan uurloon betaalde ik € 90 inclusief een kleine beurt. De garage zal wellicht vooraf de montagekosten kunnen opgeven.


    Ik zal eens bij mijn dealer informeren, en ik denk dat ik dit onderdeel maar gewoon ga bestellen.
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

    door Edgecrusher » di maart 25, 2008 6:57 pm

    Ik weet niet hoe het et de typenumers en de verschillen zit, maar ik heb nog wel een YRC100170.
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

    MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » di maart 25, 2008 8:01 pm

    Edgecrusher schreefColonIk weet niet hoe het et de typenumers en de verschillen zit, maar ik heb nog wel een YRC100170.


    Die is voor chassisnrs tot .... XD 503285. Dat is ergens bouwjaar 1999.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » wo maart 26, 2008 7:04 pm

    Emgietje schreefColonBij Roto in Eindhoven beteaalde ik € 130 voor de rotary coupler. Dat was in 2002


    Nu ga ik weer twijfelen. M'n dealer zegt dit:

    Het zou goed mogelijk de rotary kunnen zijn. Maar bij het uitlezen zou deze dan worden aangegeven als mogelijke fout. Dit was niet het geval dus gaan wij er van uit dat het de stekkers van de stoel zijn. Wat mischien een oplossing is dat we de stekker verbinding gaan solderen,
    en nog eens de fouten uitlezen.


    En volgens mij zijn de stekkers al gesoldeerd.
  • SundayOnline
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 517
    GeregistreerdCOLON za dec 29, 2007 9:59 pm
    WoonplaatsCOLON Heense Molen, NB, NL
    CONTACTCOLON

    door SundayOnline » wo maart 26, 2008 8:13 pm

    Dat zijn leuke antwoorden ja... Mijn vader rijd een 7 serie uit 1994 en die had ook dit probleem en was ook een stekkertje onder de stoel... Na een paar keer rommelen ging hij ook steeds weer uit tot op een dag niet meer...

    Auto naar de BMW dealer en heeft +/- anderhalf uur aan de pc gehangen om alle sensoren te testen en conculsie was: 563 euro lichter en lampje branden nog...

    Als werkt gewoon en we hebben dus gewoon een tijd relais besteld bij conrad en deze ertussen gemaakt wat het lampje moet maar even branden voor de APK... Probleem opgelost 8)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten