Softtop kap monteren?
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON zo okt 15, 2006 3:39 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen

Softtop kap monteren?

door RrRrik » ma maart 19, 2007 12:08 pm

Nadat er iemand erg grappig wilde zijn en mijn dak in reepjes heeft gehakt heb ik gister een nieuw dakje opgehaald.

Zie advertentie: http://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... ge=1#photo

Mijn vraaag: heeft er iemand ervaring om dit te monteren? waar ik op moet letten enzo.
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Mods: windscherm, 3de remlicht,K&N 57i, 52 mm TB, Witte knippers, Trophy koplampen, Trophy splitter, Trophy rims, Trophy middenconsole.
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    WoonplaatsCOLON Kampen

door RrRrik » ma maart 19, 2007 11:28 pm

Niemand iets aan info? Wil er snel aan beginnen want met dit weer is het geen pretje om een suizend dak te hebben...

Ik heb al wel gezien dat het dak met lijm aan de stangen is gemonteerd en met als ik me niet vergis popnagels voor een achter gemonteerd?

Wat voor lijm kan ik het beste gebruiken om textiel en metaal te hechten?

Iemand nog meer info.. t is meer dan welkom
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Mods: windscherm, 3de remlicht,K&N 57i, 52 mm TB, Witte knippers, Trophy koplampen, Trophy splitter, Trophy rims, Trophy middenconsole.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma maart 19, 2007 11:34 pm

Lijm : Contactlijm. Ik deed het uiteraard met Kent :wink: en dat houdt prima. (Het dak loste ooit van de buizen in het midden, vandaar deze herstelling). Ga gewoon naar een autohifi winkel en vraag bekledingslijm, waar ze subwooferkisten mee bekleden. Vraag de sterkste, daar er wel wat spanning op komt te zitten.
    De popnagels achter moeten niet allemaal worden verwijderd (die onder het ruitje niet, wat het ruitje kan je losritsen en aan het frame laten hangen ) .Verdere info kan ik je niet geven, daar ik het zelf nog nooit gedaan heb.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    WoonplaatsCOLON Kampen

door RrRrik » ma maart 19, 2007 11:45 pm

alle info is welkom.. in een cabriozaak zijn ze er 10 uur mee bezig gezzen ze a 65 euro in het uur :lol:.... Ik ga dat toch echt verbreken! Leer zo mijn mg'tje wel kennen ..vorige week versnellingsbak/koppeling en nu mijn dakje.. ik geloof dat ik van bijde kanten achteraan 3 popnagels moet verwijderen en inderdaad blijft het raampje zitten.. Maar in mijn "nieuwe"dakje zit nog een rits.. ben benieuwd hoe dit dan weer vast zit
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

door Ralph » di maart 20, 2007 1:32 pm

Mocht je trouwens nog een ritswagentje (of hoe noem je zo'n ding) in de aanbieding hebben na je wisseltruc, hou ik me aanbevolen.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di maart 20, 2007 11:09 pm

Ik kan me dat onmogelijk voorstellen.

Sterker nog, ik denk dat die kap binnen een uur te plaatsen is, daarna heb je (afhankelijk van de ervaring van de plaatser) wat tijd nodig om hem luist af te stellen... maar 10 uur om dat ding erop te zetten is onzin.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di maart 20, 2007 11:19 pm

We zijn in 2 topics eigenlijk over hetzelfde aan het praten. ik kuis één topic op. Alles over herplaatsing softtop hier !

Renno schreefColonBij aankoop van mijn MGF is het dak vernieuwd door een bedrijf in Rotterdam. Als je nog opzoek bent naar een goed adres, dan kan ik het komend weekend wel voor je opzoeken. Ik zit nu in de VS.

-> gezien dat je al een oplossing hebt gevonden.

RrRrik schreefColon
    Renno schreefColonBij aankoop van mijn MGF is het dak vernieuwd door een bedrijf in Rotterdam. Als je nog opzoek bent naar een goed adres, dan kan ik het komend weekend wel voor je opzoeken. Ik zit nu in de VS.

-> gezien dat je al een oplossing hebt gevonden.

Ik ga het eerst zelf maar proberen. als dat mislukt moet ik naar een andere oplossing zoeken. Ik had het cabrio bedrijf in naarden gebeld en die dacht er 10 uur mee bezig te zijn a 65 euro per uur :roll: beetje veel toch?

Renno schreefColonIk dacht dat het een rekening van 600 euro was, maar weet het niet zeker. Ik zal komend weekend het even opzoeken.

Bruno schreefColonBen je zeker dat ze 10 uur nodig hebben ? Dat zal misschien inclusief snijden en sticken van de kap zijn. Het monteren alleen zal heus geen 10 uur in beslag nemen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    WoonplaatsCOLON Kampen

door RrRrik » wo maart 21, 2007 12:35 am

Ik had ze verteld dat het een 3 maand oude kap is

mijn mailtje ik citeer:

Goedemiddag,

Als we een nieuwe kap monteren op een MGF, dan is de montagetijd 10 uur.
    In dit geval gaan we een kap monteren die al eens gemonteerd is, hier gaat
    dus meer tijd in zitten. Hoeveel tijd dit is, is geheel afhankelijk van de
    huidige staat van de kap.
    Het kan zijn dat de kap er nog erg goed uit ziet, maar als deze een paar
    jaar oud is, dan is het materiaal meer uitgedroogd wat de montage lastiger
    maakt.
    Ons uurloon is EUR 65,-- inclusief BTW.

Een compleet nieuwe kap inclusief montage is EUR 1195,-- inclusief BTW.

Wij zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 17:30 uur.
    Op zaterdag zijn wij geopend van 10:00 tot 13:00 uur.

U bent van harte welkom om ons bedrijf te bezoeken.

Met vriendelijke groet,

Cabrio-Partner B.V.
    Ilse van Klinken
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    WoonplaatsCOLON Kampen

door RrRrik » wo maart 21, 2007 12:42 am

Ik vind het een beetje overdreven.. Ik ga er zaterdag eens lekker mee bezig maar weet nu al wel dat een versnellingsbak uit een mg halen meer tijd in beslag neemt dan dit kapje. Een uurtje zal oo kwel niet lukken maar dat hoeft ook niet...
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

door bakel » wo maart 21, 2007 1:20 am

RrRrik schreefColonIk vind het een beetje overdreven.. Ik ga er zaterdag eens lekker mee bezig maar weet nu al wel dat een versnellingsbak uit een mg halen meer tijd in beslag neemt dan dit kapje. Een uurtje zal oo kwel niet lukken maar dat hoeft ook niet...

Inderdaad,

En wie niet waagt, wie niet wint :lol:
    MGF VVC Nightfire

Mods: Witte knipperlichten, Black TF160 wheels with Toyo Tires, Lowering pins, Trophy spoiler, Black Inserts, AP's!
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    WoonplaatsCOLON Kampen

door RrRrik » vr maart 23, 2007 9:14 am

Gister was het zover.. Ik heb de oude kap gedemonteerd. Zeg maar gerust hardhandig! Heb nu half de nieuwe kap er weer op! in 3 uurtjes tijd :D vanavond ga ik weer verder
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » vr maart 23, 2007 9:20 am

Kijk eens aan dat is een goed begin.. gaat het je lukken binnen de 10 uur denk je? :lol:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    WoonplaatsCOLON Kampen

door RrRrik » vr maart 23, 2007 9:27 am

Jazeker heb nu de achterste balk (waar de rits ook op zit) nu vast. en de voorste waar de klips aan zitten zit ook vast. Ik zeg uiterlijk 5 uurtjes
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    WoonplaatsCOLON Kampen

door RrRrik » ma maart 26, 2007 9:28 am

Bruce schreefColonKijk eens aan dat is een goed begin.. gaat het je lukken binnen de 10 uur denk je? :lol:

JES! al met al een kleine 5 uur bezig geweest. En dat is inclusief het drogen van het lijm!

Al met al een geluk bij een ongeluk! :lol:

Gister heerlijk zonder dakje geregen :lol:
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » ma maart 26, 2007 9:59 am

Nee dat is lekker, 5 uur werk en dan ga je zonder kap rijden... alles voor niets gedaan :wink: