Hallo specialisten,
Mijn F-je zwaar in de problemen,
Vraag jullie om raad (heb absoluut geen technische kennis)
Paar weken geleden plots mijn watertemp naar het rode toe en terug naar normaal, dit bleef een heel tijdje zo schommelen.
Hierna heb ik het koelwater volledig gevonden op de grond ipv het resevoir.
F-je naar de dealer ,diagnose van de dealer ,waterpomp omzeep plus
koppakdichting ,
Dus nieuwe waterpomp ,kopje gevlakt ,nieuwe dichtingen enz
(ook nieuwe distributie riem ,F heeft 60000 km bwj 1998==>alles samen 1600 eur ,vrij veel vond ik.
maar je F-je terug tip top dacht ik (maar...) na 2 dagen watertemp opnieuw veel te hoog en reservoir weer leeg, ditmaal tijdig aan de kant
geen lekkage aan de koppaking,
volgens dealer sensoren (misschien) stuk vervangen,probleem temp nog steeds schommelen,
ontdekking radiator bijna volledig weggeroest !!!! nieuwe radiator (ook ventilor werkt normaal)
MAAR nog steeds prob temp blijf schommelen tss het normale en 2 streepjes hoger ,dit enkel in stationaire toestand (rode lichten )en file rijden (tijdens normaal rijden geen probleem )
Dealer weet ook geen raad meer
Wie kan mijn F-je weer gezond maken (ben hem al 4 weken en (2000 eur)kwijt)
Ben er zelf ziek van!


? Could be... los dit ASAP op en rij vanaf de eerste meters met de verwarming volledig open en vul het reservoir tijdig aan. Dit is niet echt de manier om te ontluchten, maar 't kan je nu al helpen.

