BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Cabrio dak
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

Cabrio dak

door videomike » wo maart 14, 2007 5:35 pm

Moet je als je het dak naar beneden doet altijd eerst het raam losritsen?
    Ik zat er zo is naar te kijken en bedacht mij zo dat het ook wel moest lukken zonder het raam open te ritsen.. Als het dak erweer op moet vind ik het ritsen altijd het verrotst!

Maar hoort dit wel zo? of MOET je elke X het raam los ritsen?

Toen ik het dak weer wou bevestigen vond ik wel dat hij er niet helemaal lekker op paste en moest eetje moeite doen om hem er lekker op te krijgen..
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo maart 14, 2007 5:37 pm

Uiteraard hoeft dit niet. Het ruitje los ritsen is goed als je in de winter er een hardtop op legt, of gewoon om zo rond te rijden : Dak dicht, ruitje losgeritst. Tof om zo rond te rijden in ieder geval.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » wo maart 14, 2007 5:41 pm

Het enige waar je op moet letten is dat er geen scherpe knikken in het ruitje komen tijdens het opvouwen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    WoonplaatsCOLON Meppel

door videomike » wo maart 14, 2007 5:47 pm

Ok.. dus jullie ritsen hem ook nooit los?
    En hoe zit ht dan met het dak weer bevestigen? de ene X gaat hij heel soepel.. de andere X wat minder goed.. zoals vandaag dus.. waar igt dat aan dan?
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » wo maart 14, 2007 5:51 pm

Nee die van mij is in jaren niet meer los geweest. Reden hiervoor is dat de rits van mijn ruitje z'n beste tijd heeft gehad (vroege Mk1 heeft rits met fijne vertanding die het relatief snel begeeft).

De scharnieren van de softtop zijn soms wat stroever, dat klopt, een beetje smeren?, goed in het midden open en dicht maken i.p.v. vanaf de zijkant, stand langs de auto?
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    WoonplaatsCOLON Meppel

door videomike » wo maart 14, 2007 5:56 pm

waar kan ik hem mee insmeren dan? gewoon siliconen spray?

Heb hem vandaag btw goed onderhanden genomen met van dat 3 delige meguiars spul.. eerst wassen.. en dan van alles derover heen met klei etc... Whoaa glimmen dat hij doet.. en glad dat die is :D :D :D :D
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » wo maart 14, 2007 7:49 pm

rond deze tijd is het plastic nog erg stroef. als in de zomer het zonnetje er flink op heeft staan bakken, is het plastic veel zachter en flexibeler. bij warm weer sluit de kap dan ook gemakkelijker.
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    WoonplaatsCOLON Meppel

door videomike » wo maart 14, 2007 7:50 pm

dus jouw advies is nu nog ff de rits los? of kan het nu ook al?
    mits het zonnetj lekker schijnt uiteraard :)
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » wo maart 14, 2007 7:53 pm

rond deze tijd heb je een grotere kans, dat je ruitje kapot gaat a.g.v. verkeerd open vouwen. Beter even uitstappen en ruitje in plooi geleiden.

Of zoals ik een nieuwe kap met glazen achterruit. Gooi ik in 2 seconden open en/of dicht. Nadeel is wel dat je het raampje niet meer open kan leggen, met de kap dicht. Kan lekker zijn bij hoge temperaturen.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » do maart 15, 2007 11:19 am

Wij ritsen het ruitje ook los, als de kap langere tijd open ligt. Verder moet er inderdaad goed opgelet worden dat het ruitje niet plooit, maar eerder buigt, als je begrijpt wat ik bedoel: beter een C-plooi dan een < plooi :wink:

Het raampje terug dichtritsen is overigens makkelijker als de cabriokap niet gesloten is, want bij een gesloten kap staat alles onder spanning. Om de rits dus niet te veel te belasten.

Onze kap sluit makkelijker als we eerst links dichtklappen (de hendel aan de voorruit) en dan dan pas rechts.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

door Ivan » do maart 15, 2007 6:37 pm

ErikB schreefColonOnze kap sluit makkelijker als we eerst links dichtklappen (de hendel aan de voorruit) en dan dan pas rechts.

Bij mij ook, ik moet zelfs eerst links en dan rechts want anders pakt hij niet!
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » do maart 15, 2007 11:42 pm

Bij mij eerst rechts dan links, waarlicht dit eigenlijk aan? Is de kap dan krom?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

door Ivan » vr maart 16, 2007 6:40 am

Of de auto? :wink:
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1