BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
krukas constructiefoutje?
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON zo okt 15, 2006 3:39 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen

    krukas constructiefoutje?

    door RrRrik » wo maart 14, 2007 10:15 am

    Hallo,

    Tijdens het monteren van mijn nieuwe koppeling kwam ik iets heel merkwaardigs tegen. Omdat de hele versnellingsbak onder de auto weg moest heb ik het vliegwiel eraf gehaald!

    Toen ik het eerste boutje losdraaide kwam er motorolie uit het gat :?

    Nadat ik de 6 boutjes eruit had en het vliegwiel verwijderd heb stopte het met olie druppen.. Ik dacht toen die olie heeft er waarschijnlijk 10 jaar opgesloten gezeten :lol:

    De volgende dag ging ik kijken en toe nzat de hele kering beneden onder de olie.. Dus dacht krukaskering is lek.. Nieuwe kering en klaar.. heb alles ontvet en toen met de luchtdrukspuit een beetje schoon geblazen.
    Tot mijn verbazing gebeurde er iets heel vreemds.. als ik in het bovenste gaatje de luchtspuit zette kwam er uit de rest van de gaatjes motorolie :roll:

    Dit hoort toch dicht te zitten? de oliesmeergaatjes die door de krukas lopen moeten toch nooit in verbinding staan met de boutgaten van het vliegwiel :roll: Na het monteren van het vliegwiel was het euvel verholpen. En heb eens naar een aantal vergelijkbare krukassen gekeken ,bij deze was dit allemaal afgesloten!

    Constructiefoutje?
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Mods: windscherm, 3de remlicht,K&N 57i, 52 mm TB, Witte knippers, Trophy koplampen, Trophy splitter, Trophy rims, Trophy middenconsole.
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten