BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
Misschien een idee
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

Misschien een idee

door videomike » ma maart 12, 2007 10:49 pm

Ik heb het volgens mij al is ergens eerder gelezen maar volgens mij is er nog niet een topic over geweest..

Ik heb een kast om mijn computer heen gemaakt omdat ik veel download en 's nachts mijn harddrive niet wil horen ratelen.. Nu zat ik alleen wel met de koeling.. Mijn kast staat tegen de muur aan.. nu heb ik met 2 buizen van diameter 10 cm.. ventilatie gaten gemaakt aan de kant van de muur.. Waarbij 1 ventilator lucht aanzuigt ( onderop) en een bovenin die er lucht uitblaast... Dit heb ik gedaan met 2 zalman koelers, 2 kleintjes bevestigt op een buis..

Waarom zou je dit niet kunnen doen op de F? alleen dan met een grotere sterkere ventilator? 1tje op de linker zij inlaat die aanzuigt.. Dus frisse lucht bij stilstand!! en aan de andere kant een ventilator die dus omgedraait zit en dus de warme lucht afvoert bij stilstand..

Altijd frissie lucht... Misschien een idee?
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma maart 12, 2007 10:52 pm

Er staat aan de rechterkant al een ventilator. De engine bay fan, met de sensor rechtsboven bijna aan het kooferdeksel
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    WoonplaatsCOLON Meppel

door videomike » ma maart 12, 2007 10:54 pm

haha.. is er ook iets wat jij NIET weet van de MG? :D
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » ma maart 12, 2007 11:00 pm

videomike schreefColonhaha.. is er ook iets wat jij NIET weet van de MG? :D

Ik denk ... van niet nee. :wink:
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma maart 12, 2007 11:00 pm

ER zijn diverse experimenten geweest om meer koude lucht bij de luchtinlaat van de motor te krijgen. Het is namelijk zo dat de luchtinlaten (zeker van de F) zo geplaatst zijn dat er niet echt lucht instroomt, ook niet bij hoge snelheden. In Engeland (ja weer daar!) zijn er mensen die "bakjes" over hun luchtinlaat geplaatst hebben om meer lucht, op snelheid, binnen te krijgen.

Probleem bij een electrische fan voor verbrandingslucht is dat dat ding errugg ver van de luchtinlaat geplaatst is, er is dus weinig opbrengst die goed terecht komt, of je moet slangen gaan plaatsen en dat je enorm veel electrisch vermogen nodig hebt, Overigens heb je bij langzaam rijden niet zo veel lucht nodig.

De bestaande oplossingen van bv K&N en de Green jongens zijn behoorlijk goed doordacht om een maximale opbrengst te hebben.

Wil je meer lucht: Supercharger of turbo, That's the game...

Ik weet het, Jammer :cry:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    WoonplaatsCOLON Meppel

door videomike » ma maart 12, 2007 11:08 pm

waar kan je een turbo laten plaatsen? weet dat het aardig wat kost en dat er aardig wat gedaan moet worden maar schijt.. :)

Dus, weet iemand een adresje in NEDERLAND?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma maart 12, 2007 11:16 pm

Nee, geen adres bekend. Er schijnen een aantal mensen te zijn in de Uk die dit gedaan hebben. Je bent dus zeer waarschijnlijk een pionier.

Let wel zonder grondige aanpasssingen aan het onderblok kun je beter niet boven de 185 PK gaan om een betrouwbare motor te houden.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    WoonplaatsCOLON Meppel

door videomike » ma maart 12, 2007 11:20 pm

wat kun je aan het onderblok doen dan?
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di maart 13, 2007 12:11 am

Even terugkomen op de oorspronkelijke vragen
    1) Vooraleer je een in- of uitgang gaat blokkeren met een ventilator, ben je eigenlijk verplicht de nodige berkeningen te maken om te bepalen hoeveel lucht er dient verplaatst te worden. Je wil niet dat de ventilator gaat hinderen, per slot van rekening zit ie op een plaats waar een luchtstroom moet passeren.
    2) Wat je wel kan doen (been there, done that) is de MEMS bypassen en zorgen dat je zelf controle krijgt over de standaard ventilator. Laat hem zelf opspringen op de momenten dat het je nodig lijkt.

Turbo's en adresjes in Nederland
    - Cool down jongen.... neem een ventilator :wink: De MGF heeft goed verkocht, maar is geen massa product, zeker niet buiten de UK. Stel dat je een adresje vindt, wees dan voorzichtig want de nodige ervaring en feeling is absoluut noodzakelijk als je gaat klooien met euro's en beloofde pk's.
    - Als je echt turbo wil, zijn er drie mogelijkheden:
    a) turbo voor turbo-geld, de overzet naar de UK zal dan niet het prijskaartje bepalen. Ga gewoon naar hen die er al jaren ervaring mee hebben (TurboTechnics methode).
    b) koop enkele boeken en ga elke avond een paar bladzijden lezen alvorens je gaat slapen. Gedurende die 5 jaar, spaar je ondertussen enkele dozijnen kisten met onderdelen bij elkaar (de Jupilerman methode)
    c) je bespreekt je plan op een vrijdagavond met een aantal vrienden op café en zondagmiddag begin je ermee (de BigBang methode)

Wat met het onderblok:
    Sterkere uitvoering van krukas, drijfstangen en zuigers, maar Jupilerman weet er ongetwijfeld meer van.... om nog maar te zwijgen van het heruitbalanceren en blueprinten.

hth
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di maart 13, 2007 2:29 am

videomike schreefColonhaha.. is er ook iets wat jij NIET weet van de MG? :D

Spijtig genoeg, weet ik nog heel veel dingen niet IMO...
    Van DIY-turbo's op MG's ken ik bijvoorbeeld bitter weinig. Gelukkig hebben we daar voor Jupilerman in dienst genomen op het forum.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1