BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
Klein olielek
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    Klein olielek

    door Ralph » ma maart 12, 2007 9:02 pm

    Tijdens mijn zoektocht naar mijn stuurchappen, ball joints rubbers en andere mogelijke oorzaken van het trillen van mijn auto uit topic

    http://mgf.mobitronics.net/viewtopic.php?t=4032&sid=ab91c5ff79ba55abc1c7a089859f3782


    Kwam ik een klein olielek tegen. Precies in het midden van de foto, volgens mij langs het carter.

    Zie Afbeelding

    Mijn vraag: kan het kwaad of is hij daar gewoon een beetje aan het zweten. Hij lekt in ieder geval niet op de grond en mijn pijl staat netjes op max.

    Alvast bedankt voor de reacties. Ik blijf iedere dag weer leren van het forum hier. :D
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma maart 12, 2007 9:13 pm

    De meeste F zweten allemaal een beetje, vooral via pakking kleppendeksel of via de oliekeerringen van de nokenassen.
    karterpan een beetje afstomen, of afspuiten met remmenreiniger en vervolgens afwachten. Dikwijls kan je zo het lek localiseren, als je na enkele dagen terug even een kijkje onder de auto neemt.
    Dikwijls is het echter gewoon olie die gemorst is bij het vullen. Een MGF vult niet zo gemakkelijk als een gewone motor, tenzij je via de oliestop op het kleppendeksel bijvult.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » ma maart 12, 2007 10:27 pm

    Bruno schreefColonDe meeste F zweten allemaal een beetje, vooral via pakking kleppendeksel of via de oliekeerringen van de nokenassen.
    karterpan een beetje afstomen, of afspuiten met remmenreiniger en vervolgens afwachten. Dikwijls kan je zo het lek localiseren, als je na enkele dagen terug even een kijkje onder de auto neemt.
    Dikwijls is het echter gewoon olie die gemorst is bij het vullen. Een MGF vult niet zo gemakkelijk als een gewone motor, tenzij je via de oliestop op het kleppendeksel bijvult.


    Kan ik weer met een gerust hart gaan slapen. :D
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten