door ErikB » wo maart 14, 2007 9:38 am
Vandaar mijn commentaar, dat het gerust iets dikkere olie mocht zijn. Voor een te dunne olie zou ik niet gaan, aangezien je absoluut geen lekken wil. Voor een te laag oliepeil in de versnellingsbak, krijg je geen melding op het dashboard... vandaar dat je dit risico niet wil lopen.
Verder wordt de olie in een versnellingsbak enkel maar rondgeslingerd en is er geen pomp aanwezig, waarvoor de olie net iets dikker/'stickier'* mag zijn.
*) verkeede termen, maar je weet wat ik bedoel.
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)