BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
Technische info!!
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON zo okt 15, 2006 3:39 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen

    Technische info!!

    door RrRrik » ma maart 12, 2007 9:23 am

    hallo,

    Een tijdje geleden heb ik een topic geopend over koppeling of lekkage?
    http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=3916

    Vrijdag ben ik begonnen om mijn koppelingsplaat ,drukgroep, druklager te vervangen.

    Wat een klus zeg! het is allemaal niet zo logisch.. Je hebt gewoon heel erg veel verschillende maten doppen en sleutels nodig.

    Toen ik de oude koppeling eruit haalde was deze gewoon helemaal weggebrand!

    Nieuwe erop gezet en gecentreerd en daarnade bak gecontroleerd.
    Bleek dat de gaffel (de pin die de druklager naarvoor duuwt helemaal vast zat. geen beweging in te krijgen. Dit verklaard dat mijn koppeling zo snel naar het gootje ging!

    Toen heb ik geprobeerd om de gaffel eruit te krijgen met de versnellingsbak nog tussen de auto. Dit bleek onmogelijk!

    Wie nu zegt de bak kan er niet onder uit zonder de moter eronder uit te laten zakken die heeft het mis. We hebben een hele dag gedaan over de bak eronder vandaan te slopen! Maar het is gelukt. De bak zit nu weer op zijn plek met de gaffel weer soepel. M

    MGF is echt een hele rare sleutelauto.. zo kom je veel onverklaarbare dingen tegen.. Zoals bijvoorbeeld als je het vliegwiel los hebt komt er motorolie uit de boutgaten dat was wel heel krom.. lees boutgaten en niet Krukaskering) Dit is echt een constructiefout! Ook kom je rare afdekplaatjes tegen die er voor zorgen dat de bak een beetje gesloten blijft van vuil..

    Ik heb het gevoel dat de mgf in elkaar is gezet met een stel overgebleven bouten.. heel onlogisch allemaal.

    De bak zit er nu weer voor met de nieuwe set.

    en wie zegt dat het vervangen van een koppeling 8 uur duurt?? :lol:

    Vanavond gaat de rest er weer op.

    Ik wou dit jullie even laten weten.. cotroleer tijdig de gaffel voordat dat ding je koppeling sloopt!! (ook een constructieffout vind ik)

    Die van mij komt uit 1997.

    Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft.
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Mods: windscherm, 3de remlicht,K&N 57i, 52 mm TB, Witte knippers, Trophy koplampen, Trophy splitter, Trophy rims, Trophy middenconsole.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma maart 12, 2007 10:17 am

    Heel moedig van je, om het zelf te proberen en er inderdaad met glans in te slagen !

    BTW, told you :
    Bruno schreefColonde stang die de koppeling bedient en geoxideerd raakt bij menig F/TF, de stang die je moet smeren met kruipolie. Hoe vaster hoe slechter uiteraard.


    RiRik schreefColon...en wie zegt dat het vervangen van een koppeling 8 uur duurt??


    Een dag werk is toch het geen ze in een garage nodig hebben, in het slechtse geval 1,5 dagen, maar daar zijn ze uiteraard beter uitegerust, en hebben ze ervaring met dit werk. Als je het voor de eerste keer doe, zal je er altijd minstens 2X zo lang over doen.

    RiRik schreefColonIk hoop dat iemand hier wat aan heeft.


    Heb je foto's genomen, altijd handig voor de moedige sleutelaars hier.[/quote]
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON zo okt 15, 2006 3:39 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen

    door RrRrik » ma maart 12, 2007 11:29 am

    Moedige sleutelaar? je moet heldhaftig zijn hahaha :lol:

    Sorry .. Ik heb geen foto's gemaakt. Misschien maar beter ook want ik had die camera door de grond gegooid :lol:

    Ik heb dit trouwens gerealiseerd zonder brug! :lol:

    Maar nogsteeds sta ik voor een aantal raadsels die echt duiden op constructiefouten!

    Voor alle moedige sleutelaars onder ons... Het is echt een hels karwei!
    En met foto's kom je ook nergens :D
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Mods: windscherm, 3de remlicht,K&N 57i, 52 mm TB, Witte knippers, Trophy koplampen, Trophy splitter, Trophy rims, Trophy middenconsole.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma maart 12, 2007 11:42 am

    En fotoreportage kan altijd een handige leidraad zijn voor velen. Zonder de site van Dieter bv. stond de mg-doe het zelf-wereld veel minder ver, om maar iets te zeggen.
    Zonder brug zeg je ? Waarschijnlijk dat je daarom met de 8 uur werktijd lacht, want inderdaad zonder brug zal je er veel langer over doen.

    Nog eens gecontroleerd : MG-Rover schreef 8 uur voor en in praktijk deed men er een 10-tal uur over.

    De stang BTW zou er echt uit moeten kunnen, mits wat duw en trek werk.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON zo okt 15, 2006 3:39 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen

    door RrRrik » ma maart 12, 2007 11:52 am

    Ik weet niet of je veel sneller bent met een brug..want veelal moet je vanuit boven doen en maar een paar dingetjes vanuit onder.

    We hebben 2 uur gespendeerd om de stang er uit te krijgen met de bak er nog tussen. Verwarmen , slaan, schikken, vrikken en vooral slaan maar zonder resultaat. hij kwam met geen mogelijkheid los en draaide niet eens.. Toen heb ik besloten om de hele bak eronder vandaan te halen omdat je dan rustig kunt kijken hoe en wat.
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Mods: windscherm, 3de remlicht,K&N 57i, 52 mm TB, Witte knippers, Trophy koplampen, Trophy splitter, Trophy rims, Trophy middenconsole.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma maart 12, 2007 4:03 pm

    Mike Satur verkoopt een stang met een vetnippel erop.... Beetje als mosterd na de maaltijd maar goed ;)
    Building >200BHP K-series
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON zo okt 15, 2006 3:39 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen

    door RrRrik » di maart 13, 2007 9:16 am

    Jes!! hij loopt weer, En hij koppelt als nieuw... zo soepel zo simpel dit heb ik nog nooit zo gevoeld :lol: haha heerlijk!
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Mods: windscherm, 3de remlicht,K&N 57i, 52 mm TB, Witte knippers, Trophy koplampen, Trophy splitter, Trophy rims, Trophy middenconsole.
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten