BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1
MG Streetwise
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

MG Streetwise

door MGF » vr feb 23, 2007 5:21 pm

MG Streetwise scooped

I thought the Streetwise had died with Rover… what’s this MG version doing?
    Your eyes aren’t deceiving you. The Chinese company that bought up the remnants of MG Rover, Nanjing (NAC-MG), is expanding its Anglo-Chinese range of cars with an entry-level car modelled on the Rover Streetwise. Yes – the same Streetwise that was a mildly warmed-over version of the 25, launched in 1999.

Recently shown to NAC management, this MG-badged Streetwise has reportedly been greeted warmly. Especially as demand for smaller cars is set to explode in China in the coming years.

This looks exactly like the Rover Streetwise though. They haven’t changed much, have they?
    As these pictures reveal, the MG Streetwise differs from its former Rover counterpart in badging only. In all likelihood, this car was produced in Longbridge before MG Rover went into meltdown in April 2005.

The process of dismantling the Rover 25/MG ZR production line had already started in 2005, with the intention of going to Shanghai (SAIC), but when MGR went into administration taking the ill-fated joint venture with it, those plans went into abeyance.

Following NAC-MG’s purchase of the production facilities in Longbridge for £53m, it’s believed that the entire 25/ZR line now resides at the new factory in Nanjing.

So why launch such an old car in China?
    Well, Nanjing’s current small car is even older than the 25 – it’s based on the 1984 SEAT Ibiza, hardly cutting-edge tech and completely unsuited to the company’s ambition to expand its worldwide presence. So the MG Streetwise would fit nicely into the model portfolio.

Production of the MG7, the reborn 75, is ramping up in China, and the K-series engine (in four- and V6-cylinder guises) is already coming off the line. The MG Streetwise would share its engine with the TF2 roadster, and could be in production in late 2008 if the final go-ahead is given.

There will be no Chinese version of the Rover 45/MG ZS, as Honda ensured any production facilities at Longbridge were removed before the arrival of Nanjing in August 2005.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een Rover Streetwise met een MG logo. Begrijpen ze daar in China dan echt niets van waar MG voor stond? :?

Bron: Carmagazine.co.uk
    Laatst bijgewerkt door 1 op MGF, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » vr feb 23, 2007 6:20 pm

:? ze plakken inderdaad overal maar dat MG embleem op.

zelfs hun eigen visie volgen ze niet. MG zou Modern Gentlemen gaan betekenen. En zou moeten staan voor het feit, dat je een geslaagd en succesvol individu bent.

Waarom plakken ze het dan in hemels naam op een Rover Streetwise?

Op zich best een leuk bakkie, maar strookt met de slogan toch? :shock:
  • Mans
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 677
    GeregistreerdCOLON wo okt 26, 2005 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Nederland

door Mans » vr feb 23, 2007 7:19 pm

Ik vind het ergens op lijken maar ik weet niet wat :?
    ClioIIIPhaseIIRS FiatBarchetta
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » vr feb 23, 2007 8:01 pm

opgehoogde rover 25 :?
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » za feb 24, 2007 1:04 am

Mans schreefColonIk vind het ergens op lijken maar ik weet niet wat :?

Misschien een MGB met rubber bumper. :shock:
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » za feb 24, 2007 1:30 am

Ze hebben het logo ook goed weggewerkt zeg, gewoon een vormpje van een oud Rover logo maken en daar een MG logo in plakken.. :roll:
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

• Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » za feb 24, 2007 8:14 am

Ik vind het zeer afhankelijk van de prijs, als ze dit ding ongeveer hetzelfde prijzen als de Logan dan is het een prima auto...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » za feb 24, 2007 11:47 am

Bruce schreefColonIk vind het zeer afhankelijk van de prijs, als ze dit ding ongeveer hetzelfde prijzen als de Logan dan is het een prima auto...

Prima als ze van de Rover Streetwise een budget-auto maken, maar plak er dan geen MG logo's op.

• Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » za feb 24, 2007 2:19 pm

De streetwise kan dan wel gebaseerd zijn op de Mk1, men heeft er niet de moeite voor genomen om er een Mk2 van de maken.

m.a.w. men heeft er geen energie in gestoken om deze auto in de serie te passen. Het zal danwel net zoals zoveel andere studies, bij een studie blijven
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » za feb 24, 2007 2:43 pm

laat ze er maar Roewe opplakken :?
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » za feb 24, 2007 5:53 pm

Stom ding :)

Het is gewoon een Rover en geen MG!! Wat dat betreft is het eeuwig zonde dat MG naar de haaien (euuh Chinezen) is gegaan!
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di feb 27, 2007 6:46 pm

Coen schreefColonStom ding :)

Het is gewoon een Rover en geen MG!! Wat dat betreft is het eeuwig zonde dat MG naar de haaien (euuh Chinezen) is gegaan!

Plots zie ik de link tussen de lokale Chinees en het aanbieden van z'n haaivinnen soep.....

@MGF: wel even de nodige bronvermeldingen weergeven... dat is het minste wat je kan doen als er gekopieerd wordt.

euhm..... over kopiëren gesproken, daar in China... pfff.... wat zijn ze allemaal bezig.
    Zelf heb ik altijd wel uitgeroepen dat ik benieuwd zou zijn naar de MG versie van een streetwise. In die zin dat MG de Streetwise zou aanpakken net zoals ze bij de ZR, -S en -T hebben gedaan. Wat er nu gebeurt is gewoon heel cheap en daar draait het allemaal om. 't Is niet dat Najing geld te veel heeft, in tegendeel. Snel hun gamma vernieuwen op de Aziatische (en vnl. Chinese markt) is hun prioriteit nr. 1. Dat er een handvol TF's rondrijden in Europa is mooi meegenomen, want dat is goed voor de Aziatische marketing.

Ik blijf het zeggen: als je verouderde modellen koopt, dan wil je
    1) niet in een duur (Brits/Europees) land blijven produceren
    2) wil je niet na 2 jaar met diezelfde oude modellen een comeback forceren in diezelfde Britse/Europese gebieden

Net zoals bij vele modellen, zijn ze goed voor de Chinese markt .... wij hebben de pech dat niet enkel de modellen, maar heel het merk (of de groep) naar het Oosten zijn verhuisd. Als we er nog iets van gaan zien, dan gaan ze brokken maken (bij wijze van...) door hun prijs en hun belabberde kwaliteit.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » di feb 27, 2007 8:07 pm

ErikB schreefColon...
    @MGF: wel even de nodige bronvermeldingen weergeven... dat is het minste wat je kan doen als er gekopieerd wordt.
    ....

Meestal doe ik het, maar ik zie dat ik het nu vergeten ben. Ik zal het alsnog even doen.

ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo feb 28, 2007 11:43 am

MGF schreefColon
    ErikB schreefColon...
    ....

Meestal doe ik het, maar ik zie dat ik het nu vergeten ben. Ik zal het alsnog even doen.

Weet ik wel.... maar 't moet er staan :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1