Als eigenaar van en geïnteresseerde in MG, ben op jullie web-site terecht gekomen.
Via deze mail wil ik een probleem voorleggen aan jullie club:
mijn MGf bouwjaar 2002 heeft namelijk last van een bezinegeur in de cockpit. Dit probleem doet zich voor bij vochtig of regenachtig weer. Ik stel het vast als ik opnieuw in mijn wagen kom nadat hij een tijdje heeft stil gestaan na een rit. Bij Britsch Car Center in Mechelen kan men het probleem niet oplossen. Zelfs Mr Vleminck, vertegenwoordiger van de invoerder is er bij
geweest: geen resulaat.
Ik heb hierover enkele vragen:
- zijn er nog MGf-rijders met deze klacht?
- kan er iets aan gedaan worden?
- kan u mij per kerende antwoorden?
Dank bij voorbaat.
----------------------------Reply van Geert -----------------------------
Welkom Eddie,
Ik heb hierover enkele vragen:
- zijn er nog MGf-rijders met deze klacht?
- kan er iets aan gedaan worden?
- kan u mij per kerende antwoorden?
- Ja ! Het is een vaak voorkomend euvel.
- Ja
- Bij deze.
Nog nooit opgemerkt dat er lucht ontsnapt als je de benzinedop opendoet ?
Fundamenteel komt het hierop neer. Benzinetank zit naast motor, motor wordt warm, tank wordt warm, lucht (met benzinedampen) in tank zet uit, lucht wil uit de tank. Lucht kan niet weg via benzinedop omdat die enkel lucht binnenlaat om een vacuum te vermijden tijdens het rijden en niet geen benzine mag laten ontsnappen bij een ernstig ongeval. Lucht zoekt andere uitgang en die is meestal de plaats waar de bezineleidingen van en naar de motor toekomen in de tank. En die zitten achter de bestuurderszetel net onder de bak waar de kap inligt.
Op www.mgfcar.de is een hele hoop informatie te vinden, ook over het benzinegeur probleem en mogelijke oplossingen. Ook in de archieven van de MGF forums op www.mgcars.org.uk is veel info te vinden. Om in de archieven te kunnen zoeken moet je je registreren maar dit is geheel gratis en voor niets.
Hope to help,
Geert en Katy
[/b]