BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
start niet. Alleen een getik. tips voor straks met ANWB'er?
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

start niet. Alleen een getik. tips voor straks met ANWB'er?

door wlevels » do feb 08, 2007 12:20 pm

Beste mensen, net door de kou een 15 kilometer gereden. In de auto gezeten voor een half uurtje met de contactstand op 2, blazer aan, en muziek geluisterd. Daarna een uurtje een afspraak gehad, kom ik terug, starte hij NET niet. Ik dacht ik ben te vlug geweest omdat de controlelampjes nog niet uitgegaan waren, echter toen ik het nog eens probeerde ging het starten al minder, en de 3de en 4de keer hoorde ik alleen maar een serie getik.

Collega gevraagd om de startkabels op zijn auto te zetten, echter hij wilt nog steeds niet starten, ik hou gewoon het getik. Hij doet alles gewoon, de check, de lampjes gaan aan, de lampjes gaan uit, maar als ik hem dan probeer te starten dan hoor ik alleen maar een snel getik.

Heb ook eens geprobeerd om de auto in de 2de versnelling te zetten en dan eens heen en weer te bewegen echter toen was het flink aan het sneeuwen net, dus ging ik zelf meer op me plaat dan dat ik de mg van zijn plaats kreeg.

Ik wil straks om half zes terug gaan en de wegenwacht bellen. Iemand enige tips wat ik ook kan proberen met onze geliefde ANWB'er?
    Changes: 52 MM gasklep, MK2 console, TF conversie (koplampen en bumpers), K&N 57i Kit
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » do feb 08, 2007 12:30 pm

Gewoon platte batterij...en waarschijnlijk slechte startkabels ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do feb 08, 2007 12:58 pm

Echt startkabels zijn meer voor het idee dan dat ze werkelijk van betekenis kunnen zijn....

Voor starkabels: Een MUST, goede kwaliteit, vergeet Halfords e.d. voor 25 euri ben je echt niet klaar. Goede kabels kosten meer.

Alleen met een auto die echt meer stroom kan leveren kun je hem aan de gang krijgen, (Diesel en dan wel laten draaien)

Pas op voor je electronica.... Die kan er soms niet zo goed tegen.

Beter even een andere accu plaatsen. Als de accu echt plat is, zijn de meeste moderne accu's ook echt meteen kapot.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » do feb 08, 2007 1:33 pm

het is even wat kouder en dan vallen de zwakkere accu's gelijk door de mand.

Hoe oud is je accu?

Het lijkt mij ook verstandig een nieuwe te plaatsen. anders sta je volgende keer weer in de kou..
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

door Emile » do feb 08, 2007 2:35 pm

startkabels plaatsen, andere auto even een kwartier laten draaien met de kabels op jouw auto en dan proberen te starten.
    2003 MG TF 160.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do feb 08, 2007 2:38 pm

en zeer zeker die accu laten checken en eventueel er een nieuwe in zetten..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » do feb 08, 2007 5:25 pm

Ik verdenk ook de batterij..... en ondertussen kan de startmotor niet meer mee (vandaar dat het met de startkabels ook niet lukt). Probeer eens het volgende:
    - zet de auto in z'n 1 of in achteruit
    - probeer hem te verduwen naar voor als ie in achteruit staat en naar achter als je hem in z'n 1 hebt gezet.
    - of het goed lukt of niet, trek je je niet aan...
    - auto uit versnelling (of koppeling induwen) en mbhv. de startkabels weer trachten te starten.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

door wlevels » do feb 08, 2007 6:58 pm

Probleem verholpen gelukkig, zag t weer zwaar in omdat ik pas nog een HGF heb gehad (niet dat dat er iets mee te maken heeft maar als je dat gehad hebt heb je er even genoeg van, het gesleutel 8) ). Advies van Kasper opgevolgd en een set goede startkabels bij het lokale autoverhuurbedrijf geleend (vaste werkrelatie dus dat kon wel), en een dikke diesel bedrijfsauto meegenomen, startte meteen zonder problemen.
    Changes: 52 MM gasklep, MK2 console, TF conversie (koplampen en bumpers), K&N 57i Kit
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

door Luc » do feb 08, 2007 8:50 pm

en weer een gelukkig iemand erbij...... :lol:
    Remieme
    Erelid
    Erelid