Welke olie gebruiken jullie?
  • Dutch Caribbean
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON vr sep 08, 2006 10:05 am
    WoonplaatsCOLON Hengelo

    Welke olie gebruiken jullie?

    door Dutch Caribbean » wo feb 07, 2007 11:28 am

    Hierbij weer een vraagje van mijn kant:

    Ik rij zelf met 5w40 castrol GTX in mijn 118VVC, zit nu te denken om er 10w40 in te gooien bij de wissel zodat ie wat minder dieselig klinkt.

    Wat zouden de voor of nadelen kunnen zijn? Aangezien de VVC gebruikers overal nogal verdeeld zijn over welke het best is voor een vvc. 5w of 10w...

    Waar rijden jullie mee?

    Graag type olie en type blok aangeven dus vvc/ non vvc
    Een 118VVC is net een neus...................................je moet eruit halen wat erin zit:-)
    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo feb 07, 2007 12:49 pm

    Ik gebruikte vroeger altijd 5W40 vol synthetisch van Total. Vanaf heden gebruik ik deze olie niet meer, daar ze eigenlijk te dun is IMO. Daarenboven is het zo dat dunne olie het olieverbruik alleen maar bevordert, ondanks ik van dat laatste geen last meer heb. Ik zou dus eerder gaan naar 10W40. Sterker nog ik heb een vat gekocht van 15W40 half syntethische Denicol oil. Je zou het niet zeggen maar deze olie wordt zelfs in de racerij gebruikt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo feb 07, 2007 2:22 pm

    Hangt er ook vanaf hoe de auto gebruikt wordt... hier op het forum zitten wel nogal wat seizoensrijders, die gerust een dikkere olie mogen gebruiken, aangezien zij vooral (of enkel) 'warmere' startcycli en kilometers doen.

    Bijkomend zou ik ook het aantal reeds gereden kilometers erbij betrekken.

    hth,

    (1.8MPi - 92.000km (met nieuwe nokkenassen en cillinderkop op 81.000km - 5W40 als ik me niet vergis)
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo feb 07, 2007 6:40 pm

    10W40 vol syntetisch, 12.000 km/jaar gem 1x per 75 km starten.
    (dat wil zeggen wij gebruiken de F hoofdzakelijk voor plezierritjes zodat we vrijwel altijd met warme motor rijden)
    Aantal ritjes korter dan 10 km = 0 per jaar. (water warm)
    Aantal ritjes korter dan 25 km = ca 5per jaar. (olie warm)

    Bij m'n andere MG geld een factor 1,5 op de bovengenoemd waarden. omdat 9 liter olie niet zo snel warm is.

    Korte ritjes en ongijn doen we met een Diesel!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Mans
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 677
    GeregistreerdCOLON wo okt 26, 2005 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Nederland

    door Mans » wo feb 07, 2007 6:57 pm

    Castrol performance 10W40
    ClioIIIPhaseIIRS FiatBarchetta
  • Avatar gebruiker
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

    door em-gee-efke » wo feb 07, 2007 8:11 pm

    Bruno heeft er zondag bij mij 15W40 in gekieperd.
    En eerlijk gezegd, in de slalom gebruiken wij ook altijd 15W40.
  • Dutch Caribbean
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON vr sep 08, 2006 10:05 am
    WoonplaatsCOLON Hengelo

    door Dutch Caribbean » wo feb 07, 2007 8:14 pm

    mijn blok heeft 37K gelopen en in mijn bezit nu dus 7.5K en heeft daarin 1,5liter olie verbruikt.

    Bruno jij zegt dat je geen last meer hebt van verbruik... wel gehad? en wat is er gedaan om het te stoppen?

    Zat elf te denken om er een motorreiniger of kleppenreiniger in te gooien voordat ik de olie ga verversen.

    Ook rij ik met alleen de eerste lambda sensor en heb gehoord dat ik eigenlijk beter de 2e sensor ook kan plaatsen of daar die sollenoid tussen kan zetten die de lambda vervangd en een waarde van 1 doorgeeft aan de ECU(MEMS3 blok)
    Een 118VVC is net een neus...................................je moet eruit halen wat erin zit:-)
    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo feb 07, 2007 8:56 pm

    Olieverbruik heeft in de meeste gevallen zoals je wel zal weten gewoon te maken met de ouderdom van de motor.
    Rookontwikkeling bij acceleratie : Klepdichtingen versleten of droog : Een olie-additief kan hier helpen.
    Continue rookontwikkeling : Segmenten versleten. Dikkere olie kan hier een oplossing bieden, of uiteraard nieuwe segmenten.
    In mijn geval waren het de klepdichtingen, maar die zijn allemaal vervangen toen mijn motorkop werd onderhanden genomen door Lotus.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • FrankMGF
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 51
    GeregistreerdCOLON za jul 09, 2005 9:07 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaardingen

    soort olie

    door FrankMGF » wo feb 07, 2007 9:20 pm

    Houd op met zoeken naar olie!!

    Ik gebruik al 1,5 jaar Mobil 1 olie ( 0w 40)

    Een vriend van mij werkt bij ExxonMobil en dit schijnt echt de allerbeste olie te zijn.
    Het bevalt mij uitstekend. Motor loopt echt lekkerder en heb 3 weken geleden de olie ververst, wederom door Mobil 1. Heb 20.000 km gereden en heb geen druppel bijgevuld!!

    De olie is wel wat prijzig, maar zeker de moeite waard.
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    door Emile » wo feb 07, 2007 9:23 pm

    ik heb nu 10 000 km gereden met mijn F (110 000 km) en geen druppel hoeven bij vullen.

    ok 10W40 semi synt. maar welk merk is het beste?

    hoeveel liter gaat er in het F blok?
    2003 MG TF 160.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo feb 07, 2007 9:23 pm

    FrankMGF schreefColonHoud op met zoeken naar olie!!

    Ik gebruik al 1,5 jaar Mobil 1 olie ( 0w 40)

    Een vriend van mij werkt bij ExxonMobil en dit schijnt echt de allerbeste olie te zijn.
    Het bevalt mij uitstekend. Motor loopt echt lekkerder en heb 3 weken geleden de olie ververst, wederom door Mobil 1. Heb 20.000 km gereden en heb geen druppel bijgevuld!!

    De olie is wel wat prijzig, maar zeker de moeite waard.


    het feit dat je geen olie hebt verbruikt zegt waarschijnlijk meer over je wagen dan over de olie. De olie waar je het over hebt is waarschijnlijk heel goede olie, maar niet geschikt voor oudere F'jes, waar segmenten of kleprubbers wat op sleet zijn. Bij zo'n wagens heb je gewoon dikkere olie nodig.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo feb 07, 2007 10:36 pm

    Ik heb ook nog nooit olie bijgevuld...
    heb 1 beurt per jaar samen met de APK.. neem aan dat ze het dan doen ofzo...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » wo feb 07, 2007 11:35 pm

    Bruce schreefColonIk heb ook nog nooit olie bijgevuld...


    tjah, dat verbaasd me nou echt niet. :devil-(
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo feb 07, 2007 11:41 pm

    :lol:

    Mag eigenlijk niet lachen, want ook ik heb zelf nog nimmer olie in mijn F-je hoeven bijvullen.

    Wordt trouw elk jaar bij de grote beurt voor me gedaan 8)
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo feb 07, 2007 11:42 pm

    kan ook geen antwoord geven, welke olie er bij mij inzit. Komt uit dat grote vat van de garagist. Geen flauw idee welke het is.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten