Stel je voor een 4x4 TF met 160+40pk. Achterin de gewone VVC motor van 160pk en voorin een elektrische motor goed voor 40pk. Resultaat, een spurtje naar 100 wordt ingekort tot 6 sec en de wegligging zou nog es beter zijn.
[url]http://www.mg-sportcars.co.uk/TF200_HPD_MIRA.htm
http://forums.mg-rover.org/showthread.p ... adid=22520[/url]
BTW, Jupilerman, heb je die motorkap (de voorste ) gezien.... hebbe, hebbe, hebbe
Dat is wat beter dan dat coupé-tje van een aantal weken geleden.
------------------ Reply Bruno ---------------
- mod met motorkap op onze F ?
Spijtig dat je de bumper er dan moet bijnemen, want die heeft geen grille's vooraan. De centrale lijn loopt immers door op de bumper. Dat wordt dan een volledige mod naar TF m.a.w. No thanks !!
Af en toe eens darksiden, best plezant, maar dit gaat te ver. Geen fast en furious toestanden voor mij.
- De auto zelf daarentegen.... njamie !
Echter, 40 pk op de voorwielen, en 160 op de achterwielen, echt gezonde 4X4 kan je dat niet echt noemen.
Men sprak ook over het feit dat je in het stad de standaard motor kan afzetten en op de voorste , elektrische rijden.... oh nee ! ik zie (hoor) het al voor me, echt indrukwekkend kan je een passage van een elektrische mgf dus waarschijnlijk niet noemen....BZZZZZZZZ
- De zijdelingse luchtinlaten gezien. De ontwerpers van dit vehicel lezen blijkbaar ook MG-forums !
Efficient zal het dus wel zijn, maar welke luchtfilter zouden ze hier gebruiken, de originele ? Die heeft die scoops toch niet nodig, want een gesloten behuizing zuigt de lucht (tja daar gaan we weer)...
Enfin ze mogen dan wel doeltreffend zijn, optisch is het voor mij niet je dat, die scoops !
------------------ Reply Geert---------------
4x4 ? aha! dan komt die hoge rijhoogte "Freelander mode" toch nog van pas
Elektromotor voor in de stad? waarom niet, zuinig en milieuvriendelijk. Veel pk's heb je daar niet nodig tenzij je wil racen tussen de rode lichten met een of andere johnny.
Voor op de kronkelende buitenwegen, de VVC aan en we zijn weg...
De motorkap is ook niet echt mijn ding en de scoops... ram-air werkt altijd zelfs bij een gesloten systeem maar inderdaad het oogt niet echt.
------------------ Reply Geert---------------
't Moet zijn... enkele voorbeelden:
- in 1998, 1999 en misschien zelfs al eerder waren we met enkele enthusiasts plannen aan het smeden om witte voorpinkers te laten produceren: de MY2000 heeft witte/smoked pinkers
- de reflectors van onze koplampen schilderen was echt iets nieuw in 1999... een paar jaar later kwam de Trophy op de markt, met ....
- in grote lijnen kreeg de TF twee wijzigingen om de performantie op te krikken: in- en uitlaat. Sounds familiar to me.
- toen de eerste foto's van de TF verscheen, werden de frontale vertikale openingen reeds weggewerkt (op foto) voordat de pers-release verscheen.
- ....
Dus als je wensen hebt... post hier en daar uw idee en misschien wordt het wel opgepikt
------------------ Reply Luc---------------
Persoonlijk niet echt mijn dada....(heb trouwens andere zaken aan mijn hoofd, zie andere posting)
Zoals Bruno reeds aanhaalde zie ik me inderdaad niet echt in stad rondrijden, wind in de haren, armpje buiten de wagen, zonnebril op met een ............zzzzzzzzzzzzzzzzzzoemend geluid dat van achter mij komt...
Op de site kan je via MGTF doorklikken via MGTF200 HPD om nog wat extra foto's + details te lezen en te bekijken.
------------------ Reply Bruno ---------------
------------------ Reply Bruno ---------------