Je MG.. Chippen of niet?
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

Je MG.. Chippen of niet?

door videomike » wo jan 10, 2007 2:25 pm

Heerlijk rijden zon MG natuurlijk alleen persoonlijk vind ik dat hij net wat Pk'tjes mist om ECHT als sportauto gezien te worden.. De jacht voor extra Pk's :)

Dus vroeg me af of het zin heeft om je MG te chippen..

Misschien een stelling.. Je MG wel of niet gechipt? :)

Maar heeft iemand er ervaring mee of heeft hij zijn MG gechipt?
    Waar kan je het beste doen. Wat zijn de voordelen en uiteraard zijn er Na delen?

Ik hoor het graag..
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » wo jan 10, 2007 2:28 pm

Niemand!

Haalt op een K-blok niet veel uit (is zoiezo meer iets voor Diesels)
    veel beter is om, voor minder geld, een 52 mm TB en een K&N 51i te plaatsen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    WoonplaatsCOLON Meppel

door videomike » wo jan 10, 2007 2:57 pm

Ok.. de 57i kit heb ik al..
    maar de 52 ttb moet nog komen..
    ik weet het verschil wel tussen de standaard 48 en de 52 mm ttb.. maar
    weet alleen dat hij directer reageerd.. Wat is de procentuele vermogens winst die behaald wordt met de 52 ttb t.o.v. de 48?
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » wo jan 10, 2007 3:36 pm

Neem ook eens een kijkje in dit topic. Over het algemeen genomen is chiptuning iets voor auto's met een turbo of compressor.

http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopi ... chiptuning
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » wo jan 10, 2007 6:23 pm

Met chiptuning richt je inderdaad weinig uit, zonde van je geld IMO.

Ik zou ook eerst voor een 52mm TB gegaan, volgens mij sta je te kijken van het effect van deze modificatie!
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo jan 10, 2007 6:34 pm

Bijkomend aan het feit dat chiptuning vnl potten kan breken op turbo's is er het feit dat de F reeds een 'getuned' blokje heeft en een zeer beperkte afzetmarkt heeft.
    - getuned blok: we mogen niet vergeten dat de 1.8 K-series een alsmaar doorgedreven evolutie is van een stadsmotortje uit de Metro, een 1.4 als ik me niet vergis, waarbij ook de nodige aandacht is geschonken aan een deftige map in de MEMS.
    - beperkte afzetmarkt: je vindt de MG's maar terug in een beperkt (relatief) aantal landen, waardoor de toleranties strenger ingesteld kunnen zijn. Bijvoorbeeld: een Mercedes zie je zowel in Duitsland rijden (waar o.a. goede benzine beschikbaar is) als in Mozambique, om maar iets te noemen. Ik heb een vermoeden dat de kwaliteit van bvb. benzine niet overal even goed is en dat hiermee rekening moet worden gehouden in de mappings.... Een scherp gechipte auto zal waarschijnlijk maar bedenkelijk rijden als er minderwaardige benzine wordt getankt.

Bij eze nog even vermelden dat ik niets heb tegen Mozambique of z'n inwoners, 't was een puur fictief voorbeeldje.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » wo jan 10, 2007 6:50 pm

er zit zelfs verschil tussen benzine voor Duitsland en Nederland.

Nederlandse benzine is ontwikkeld voor auto's die veel stadsverkeer rijden.
    Duitse benzine is meer ontwikkeld voor prestaties op de Autobahn.
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    WoonplaatsCOLON Meppel

door videomike » wo jan 10, 2007 8:24 pm

Ok chippen is out of the question dus.. Maar een andere nokkenas erin. Heeft iemand daar ervaring mee? heb er wel wat " veel belovende" stukken over gelezen en dat je auto er een stuk sneller van moet worden..

Hoe zit het daar mee dan?
    Miche
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma okt 23, 2006 1:06 am
    WoonplaatsCOLON Dilbeek (België)

door Miche » wo jan 10, 2007 9:16 pm

MGF schreefColonMet chiptuning richt je inderdaad weinig uit, zonde van je geld IMO.

Ik zou ook eerst voor een 52mm TB gegaan, volgens mij sta je te kijken van het effect van deze modificatie!

Waar koop je zoiets? Hoeveel kost het? En waar laat je het monteren?

Ben een totale leek met dit soort dingen maar het spreekt me wel aan.. een aantal basis modificaties zoals de K&N en de 52mm TB ..
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » wo jan 10, 2007 9:19 pm

Miche schreefColonWaar koop je zoiets? Hoeveel kost het? En waar laat je het monteren?

Ben een totale leek met dit soort dingen maar het spreekt me wel aan.. een aantal basis modificaties zoals de K&N en de 52mm TB ..

Waar je koop je het? MG-SP, www.mg-sp.com.
    Wat kost het? € 210,00.
    Waar laat je het monteren? MG-SP, www.mg-sp.com.
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

• Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo jan 10, 2007 9:20 pm

Ik heb ooit eens een lijstje hier geplaatst met de balangrijkste mod's in volgorde en hun vermogenswinst. Eens kijken of ik dta ergens nog vind.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Miche
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma okt 23, 2006 1:06 am
    WoonplaatsCOLON Dilbeek (België)

door Miche » wo jan 10, 2007 10:53 pm

Heb net ff op de website van MG SP gekeken.. maar euh.. is dat een plaats waar ik zomaar naartoe kan rijden en mijn wagen binnenbrengen? Of moet ik een afspraak maken ofzo? Bij wie kan ik daarvoor terecht?

Zou graag mijn MG binnen brengen en de volgende dingen laten doen:
    - de begrensing die er momenteel op staat (zie topic : vermogen naar beneden) er laten afhalen
    - beetje verlagen (eventueel met lowing pins)
    - K&N winterpromotie zie site MG SP
    - 52 mm TB
    - eventueel als er daar nog geld voor is : die splitter vanvoor voor betere wegligging
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » wo jan 10, 2007 10:55 pm

Je kunt het best een afspraak maken, dit kun je doen bij Bruno of ErikB die actief zijn op dit forum, of via het e-mailadres op de MG-SP website,

• PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

door PatrickT » do jan 11, 2007 12:16 am

even vlug binnerijden met dat lijstje zal helaas niet gaan lukken :wink:

maar indd eerst een afspraak maken, voor de splitter ben je je auto enkelen dagen kwijt. (uitgaand van de trophy)
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do jan 11, 2007 8:27 am

Zo dat is een aardige lijst..

Naast dat het aardig wat tijd gaat kosten om het erin te zetten gaat het ook aardig wat geld kosten... zeker als je alles tegelijk wil doen..

Ik denk dat het allemaal goeie mods zijn maar dat je er meer plezier aan beleeft als je stap voor stap gaat en van iedere mod afzondelijk geniet.

Dit bedoel ik niet gemeen, maar denk je niet dat je stevig in de problemen komt bij je vader als je het vermogen van de auto gaat modificeren? hij heeft het niet voor niets omlaag gehaald..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping