BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
Verouderde kap? Geluidsoverlast
  • Avatar gebruiker
    Miche
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma okt 23, 2006 1:06 am
    WoonplaatsCOLON Dilbeek (België)

    Verouderde kap? Geluidsoverlast

    door Miche » wo jan 10, 2007 4:41 am

    Hebben jullie ook veel hinder van geluidsoverlast bij snelheden vanaf 120km/u ? Ik denk dat mijn kap verouderd is, of allessinds niet meer goed afgesloten.. ik heb namelijk erg veel geluidshinder.

    Ik kan bvb met mijn handen manueel de kap nog zeker een paar milimeter naar omlaag trekken, tijdens het rijden, wat het geluid al drastisch verminderd.. langs de rechterkant kan je zelf door het rubber heen een heeeeeeel klein klein beetje buitenlucht zien..

    Is dit normaal? Kan er iets aan verholpen worden zonder de kap te veranderen? Of moet ik een nieuwe kap kopen :s
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo jan 10, 2007 6:21 am

    als je de klemmen opent, zie je dat er een soort beugeltje omheen zit. Deze kan je open klappen. (ze voorkomen, dat die lange zwarte moer, waar hij omheen zit, verdraaid). Door deze juist wel te verdraaien, kan je de klem strakker afstellen. Hiermee strek je de kap beter aan en zal je windgeruis afnemen.

    Eenmaal afgesteld het beugeltje weer terugklappen en klaar is Miche :wink:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo jan 10, 2007 9:28 am

    Het is wel ongeveer zoals Remieme zegt, het afstellen van de kap is belangrijk voor de geluidsproductie maar zal ook nodig zijn voor het "waterdicht" zijn van de kap.
    Wat strakker aantrekken zal helpen langs de voorrand. kijk dan of de rubbers boven de zijruiten weer aansluiten, zo niet dan kun je de ramen iets omhoog stellen zodat deze goed op de kap aansluiten.
    Dit zal meer effect hebben op de waterdichtheid dan op het geluidsniveau.

    succes
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Miche
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma okt 23, 2006 1:06 am
    WoonplaatsCOLON Dilbeek (België)

    door Miche » wo jan 10, 2007 9:14 pm

    Ik ga dat direct eens testen zie.. dus het aanspannen van deze zou dus ook voorkomen dat er water binnenspijpelt langs de bovenkanten aan de ruiten?

    Miche
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo jan 10, 2007 10:57 pm

    Miche schreefColonIk ga dat direct eens testen zie.. dus het aanspannen van deze zou dus ook voorkomen dat er water binnenspijpelt langs de bovenkanten aan de ruiten?

    Miche


    Inderdaad, dat kan er dan mee voorkomen worden. Volgens mij heb ik nog wel de handleiding hiervan hoe dat te doen en anders moet je Demor maar even een P.M. sturen. Ik zoek het nu even op.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo jan 10, 2007 11:24 pm

    Ik heb het niet kunnen vinden, je zult even een P.M. naar Demor moeten sturen.

    http://www.mobitronics.net/mgf/profile. ... rofile&u=6
  • Avatar gebruiker
    Miche
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma okt 23, 2006 1:06 am
    WoonplaatsCOLON Dilbeek (België)

    door Miche » wo jan 10, 2007 11:35 pm

    Coen schreefColonIk heb het niet kunnen vinden, je zult even een P.M. naar Demor moeten sturen.

    http://www.mobitronics.net/mgf/profile. ... rofile&u=6


    Done, en bedankt :)
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten