BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
een HGF vraag?
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    een HGF vraag?

    door videomike » ma jan 08, 2007 2:50 pm

    Mijn auto heeft nu 110 duizend op de teller staan en voor zover ik weet de koppakking nog nooit lek geweest.. Nu zie ik bij veel auto;s dat het al vrij vroeg gebeurt. bij een lage km stand dus.. of maakt dat niks uit?
    maar nu vroeg ik me af of je niet gewoon alvast preventief de koppakking kan vervangen.. zo loop je niet het risico dat je het blok naar de kloten helpt en dat je van alles moet afvlakken enzo ( wat volgens mij, zoals ik lees ook niet echt goed is!) of heeft een lekke koppakking niks met Km stand en slijtage te maken en kan als je hem vervangt het naar 10.000 km weer gebeuren hoe zit dat?

    vraag eigenlijk dus:) koppakking wel of niet preventief vervangen?
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma jan 08, 2007 3:02 pm

    Een koppakking preventief vervangen is zonde van het geld. Sterker nog, diegene die erin zit blijkt prima te zijn. Er zijn enkele gevallen bekend, dat binnen een week, nadat de koppakking vervangen was. Deze opnieuw lek was :?

    Zie dat je een F uit 1999 hebt. MG was toen nog in handen van BMW en dat was toch wel te merken aan de kwaliteit. Prijs jezelf dus gelukkig en laat de pakking zitten.

    Het verstandigste is nog om een Low water level kit aan te schaffen. De meeste hgf's dienen zich aan, door het verlies van koelvloeistof. Deze kit geeft een waarschuwings-signaal als het niveau te laag wordt. Dan is het een kwestie van auto aan de kant en onderzoeken of er veel water weg is. Heb je veel water verloren, dan absoluut niet meer starten.

    Is het een klein beetje, aanvullen en in de gaten houden of niveau op peil blijft.

    Lees ook het verhaal van Bruce en Pete. Eerst koelwater wat beetje zakte. Kort erna een HGF.

    Je hebt MG-SP helaas niet gevonden in Houten. Zij hadden er eentje bij.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » ma jan 08, 2007 3:15 pm

    Vervangen ter preventie is onzin.
    Ik mag aannemen dat distributieriem, spanrol en waterpom wel al zijn vervangen? dit hoort normaal bij 80.000 km te gebeuren.
    Beste preventie is inderdaad een low level warning kitje, en Jarno is nog bezig met een group buy.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » ma jan 08, 2007 7:08 pm

    ja die ga ik zeker even aanschaffen.. zal hem nog even een mailtje sturen.. bedankt voor de info.. Maar wees gerust. zit nog vol met andere vragen :) :)
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten