BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
VVC questions o.a. MAP sensor vraag
  • Dutch Caribbean
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON vr sep 08, 2006 10:05 am
    WoonplaatsCOLON Hengelo

    VVC questions o.a. MAP sensor vraag

    door Dutch Caribbean » vr dec 29, 2006 3:10 pm

    FF uit Sander zijn topic geleend:

    Afbeelding

    Nu heb ik wel een vraag, op de bovenstaande foto van het gedeelte inlaatspruitstuk waar ook normaalgesproken de injectoren in zitten zit een groene sensor.
    Waar diend deze voor?
    En is die ook voor alle bouwjaren?
    Aangezien ik de sensor wel heb maar er geen aftakking voor de aansluiting aan mijn motorkabelboom zat.

    Of zit deze aansluiting aan de injector kabelboom?

    ***EDIT***
    Ben er al achter dat dit de Air Inlet Temperature Sensor is.
    En weet ook dat op de eerdere modellen deze gebruikt werd icm met de MAP sensor en op latere modellen de MAP sensor ook deze taak op zich genomen heeft.
    Mijn vraag word dan ook:
    Zijn er voor de VVC160 2 verschillende MAP sensoren en kan een ECU die normaal de Air Inlet Temperature sensor gebruikt deze missen en de waardes net als bij de latere types van de MAP sensor krijgen
    Een 118VVC is net een neus...................................je moet eruit halen wat erin zit:-)
    Afbeelding
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr dec 29, 2006 6:54 pm

    MEMS2:
    - MAP sensor +
    - IAT sensor

    MEMS3:
    - MAPT sensor


    ;)
    Building >200BHP K-series
  • Dutch Caribbean
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON vr sep 08, 2006 10:05 am
    WoonplaatsCOLON Hengelo

    door Dutch Caribbean » vr dec 29, 2006 8:52 pm

    HMMZZ heb toch echt een MEMS3 blok met daarin een AIT sensor en een MAP sensor.

    Volgens de boeken tot mrt 2003 beiden daarna pas is de AIT sensor vervallen en nam de MAP sensor het over.

    Enige ideeen? iemand?

    Ik heb dus wel die sensor maar geen connector die hierop aangesloten kan worden.
    Ook loopt het blok gewoon.
    Zijn er 2 typen MAP sensoren voor de MEMS3? en wie weet de nummers die erop staan?
    Een 118VVC is net een neus...................................je moet eruit halen wat erin zit:-)
    Afbeelding
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za dec 30, 2006 12:29 pm

    Dat weet ik ik niet. Ik dacht dat enkel MEMS 2 een IAT gebruikte en niet MEMS 3. Weet je zeker dat je niet gewoon een lower manifold van een ouder type wagen (MEMS 2) hebt ? Als je de verkeerde MAP/MAPT sensor hebt lijkt het me stug dat de connector zomaar past. Als je geen temperatuur hebt loopt je blok belabberd. Misschien een aan de T4 MG-SP (?) om motorstoringen uit te sluiten ?
    Building >200BHP K-series
  • Dutch Caribbean
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON vr sep 08, 2006 10:05 am
    WoonplaatsCOLON Hengelo

    door Dutch Caribbean » wo jan 03, 2007 11:07 am

    Nee ook de eerste type's MEMS3 gebruiken een AIT sensor, heb dit blok nl zoals hij in mijn auto geplaatst is uit een schade ZR en daarmee is niks gebeurd. Waarschijnlijk heeft het blok dus wel temperatuur anders had ie nu niet al 6K gelopen zonder storingen.
    Een 118VVC is net een neus...................................je moet eruit halen wat erin zit:-)
    Afbeelding
  • Dutch Caribbean
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON vr sep 08, 2006 10:05 am
    WoonplaatsCOLON Hengelo

    door Dutch Caribbean » do jan 04, 2007 8:59 am

    Niemand hier meer info over?
    Een 118VVC is net een neus...................................je moet eruit halen wat erin zit:-)
    Afbeelding
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do jan 04, 2007 10:25 am

    Ik niet, zo ver gaat mijn kennis (nog) niet

    Ik denk dat je toch bij Sander, Erik of Bruno moet zijn..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Dutch Caribbean
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON vr sep 08, 2006 10:05 am
    WoonplaatsCOLON Hengelo

    door Dutch Caribbean » do jan 04, 2007 11:43 am

    LOL, idd mijn kennis ook niet.
    Veel geleerd afgelopen tijd, via mensen in de UK en van MG-R.
    Maar zelfs de persoon die waarvan ik meende het wel te zullen weten kwam er niet uit aangezien de EPC(???) tot maart 2003 ging.
    Een 118VVC is net een neus...................................je moet eruit halen wat erin zit:-)
    Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten