Vermogen naar beneden
  • Avatar gebruiker
    Miche
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma okt 23, 2006 1:06 am
    WoonplaatsCOLON Dilbeek (België)

    Vermogen naar beneden

    door Miche » do dec 28, 2006 1:54 am

    Mijn vader heeft het vermogen van mijn MG naar beneden gehaald nadat ik er een accident mee heb gehad. Hij beweerd dat er iets is veranderd aan de injectie waardoor de motor minder benzine-toevoer krijgt en dus minder vermogen heeft? En ook iets aan de gas-pedaal waardoor er niet meer volledig gas kan gegeven worden?

    Weet er iemand juist WAT hij heeft gedaan,en of het mogelijk is om dit te "ondoen" ? Ik heb een aantal vrienden die wat van auto mechanica kennen en die kunnen dan wel eens een kijkje nemen als ze weten wat er juist aan veranderd is :)

    Bedankt !
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Vermogen naar beneden

    door Brooklands » do dec 28, 2006 2:02 am

    Miche schreefColonMijn vader heeft het vermogen van mijn MG naar beneden gehaald nadat ik er een accident mee heb gehad.


    Ik weet niets van het accident, maar misschien had uw vader er wel een goede reden toe. Misschien een paar maanden proper rijden en hierna uw vader overtuigen om de wagen weer origineel te maken.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do dec 28, 2006 1:43 pm

    T'zou kunnen dat de gaskabel de gasklep niet meer volledig opentrekt, bij plankgas, en dat zou de eenvoudigste en meest logische manier zijn, om de wagen te beperken in vermogen. Echter doe inderdaad eerst ervaring op, alvorens met je F te gaan stunten, want een MG is onvoorspelbaar, als je weinig ervaring hebt. Zeker met dit weer.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do dec 28, 2006 3:39 pm

    :lol: :lol:
    Je vader is wel een lolbroek....

    Drie mogelijkgheden
    - Benzinetoevoer is dicht genepen: lijkt me onwaarschijnlijk
    - Luchttoevoer is gelimiteerd: al meer waarschijnlijk, om te starten, check de luchtfilter
    - Positie van de gasklep: er is een schroefje dat perfect een gesloten gasklep afstelt (of de positie van de gasklpe afstelt). Misschin is dit nog het meest eenvoudige.

    Voel je echt dat de MG trager is geworden ?

    Side note: misschien heeft ie diesel getankt :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Miche
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma okt 23, 2006 1:06 am
    WoonplaatsCOLON Dilbeek (België)

    door Miche » vr dec 29, 2006 8:47 pm

    Wel, eerst en vooral : ja ik merk dat de MG trager is geworden. Op de snelweg kan hij namelijk niet meer boven de 140km/u gaan .. tenzij in een afdaling maximum 155km/u.

    Het optrekken verloopt ook minder vlot .. je kan namelijk bijna niet meer vanuit stilstand vertrekken met slippende banden (wat vroeger wel zeer makkelijk ging). En de snelheid in het algemeen van het optrekken is in mijn ogen toch wel een pak gedaald!

    Dit laat mij mischien wel overkomen als een snelheidsfreak met macho rijgedrag, maar dat is het allesbehalve .. mijn accident is gebeurd op 40km/u .. een frontale botsing tegen een andere auto die op hetzelfde moment als ik de bocht door ging (het was een straatje waar maar 1 auto tegelijkertijd doorkaan omwille van geparkeerde auto's)..

    Ik vraag me gewoon af wat het juist is .. en ik wil het niet aanpassen zodat ik 200 in't uur kan gaan rijden, maar gewoon omdat ik vind dat mijn MG echt zeer raar rijdt voor het moment .. en als je op de snelweg even moet afzakken naar 100km/u en dan een auto inhalen, gaat dit vreselijk traag .. waardoor ik eigelijk nog amper op het linker-rijvak durf te gaan :p

    mvg
    Miche
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » vr dec 29, 2006 8:52 pm

    Miche schreefColon(...)Dit laat mij mischien wel overkomen als een snelheidsfreak met macho rijgedrag..

    Nogal ja.. :wink:
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Avatar gebruiker
    Miche
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma okt 23, 2006 1:06 am
    WoonplaatsCOLON Dilbeek (België)

    door Miche » vr dec 29, 2006 8:54 pm

    MGF schreefColon
    Miche schreefColon(...)Dit laat mij mischien wel overkomen als een snelheidsfreak met macho rijgedrag..

    Nogal ja.. :wink:


    Dat is het allesbehalve ;) eens zien of jij zo gelukkig zal zijn moest jouw MG hetzelfde vermogen als de mijne bevatten!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » vr dec 29, 2006 9:00 pm

    Ja, ik leef met je mee... heel vervelend..

    Kijk je vader eens lief aan of maai het gras voor hem wie weet geeft hij het terug?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    Miche
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma okt 23, 2006 1:06 am
    WoonplaatsCOLON Dilbeek (België)

    door Miche » vr dec 29, 2006 9:02 pm

    Bruce schreefColonJa, ik leef met je mee... heel vervelend..

    Kijk je vader eens lief aan of maai het gras voor hem wie weet geeft hij het terug?


    Nja, hij blijft erbij dat ik het enkele maanden zo moet laten maar ik vind het erg vervelend :) inderdaad!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » vr dec 29, 2006 9:07 pm

    Weet je,

    Ik zou als ik jouw was de F terug geven... je hebt toch je eigenwaarde...

    Wie wil er nu in een sportauto rijden die niet boven de 140 uit komt en niet snel optrekt.. dat ziet er niet uit.. persoonlijk zou ik dan eerder de fiets pakken..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » vr dec 29, 2006 9:07 pm

    Miche schreefColonDat is het allesbehalve ;) eens zien of jij zo gelukkig zal zijn moest jouw MG hetzelfde vermogen als de mijne bevatten!


    Miche schreefColonOp de snelweg kan hij namelijk niet meer boven de 140km/u gaan (...) je kan namelijk bijna niet meer vanuit stilstand vertrekken met slippende banden (wat vroeger wel zeer makkelijk ging).

    Dat klinkt toch wel macho, maar goed. ;)
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr dec 29, 2006 9:07 pm

    Bruce schreefColonJa, ik leef met je mee... heel vervelend..

    Kijk je vader eens lief aan of maai het gras voor hem wie weet geeft hij het terug?


    Als je nu het gras zou gaan maaien, kan het zijn, dat je voor de rest van je dagen met een dichtgekenpen F op de baan mag. :wink:
    Anyway, check bovenstaande oplossingen eerst eens en laat ons weten of het iets is geworden, maar licht je vader wel niet in dat we je geholpen hebben, anders halveert hij misschien ook ons forum . :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Miche
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma okt 23, 2006 1:06 am
    WoonplaatsCOLON Dilbeek (België)

    door Miche » vr dec 29, 2006 9:10 pm

    Wie van jullie heeft dat nog nooit geprobeerd? Om uit stilstaande fase snel te vertrekken?

    De woorden van de garagist toen ik vroeg wat er juist aan veranderd was waren : "Nu kan de MG bevoorbeeld niet meer met slippend banden vertrekken wat normaalgezien wel makkelijk kan"

    Ik ben heus geen macho hoor, maar ik vind het inderdaad gewoon vervelend dat je met een sportauto rijdt die eigelijk niet vooruit gaat .. en vanaf de 100km/u stijgt hij zeer traag naar een maximum snelheid van 140 en dat is gewoon zeer lastig op de snelweg..
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr dec 29, 2006 9:27 pm

    Eigenlijk is het ook weer niet heel slim van je vader, om het vermogen naar beneden te halen, als ik het achteraf even bedenk;
    Een goede acceleratie is soms even belangrijk als een goede rem. Een te trage wagen, kan ook best gevaarlijk zijn. Er zijn verkeerssituaties genoeg, bijvoorbeeld : Op een drukke baan komen, en niet genoeg power hebben om met het verkeer mee te kunnen. Niet genoeg power hebben om veilig te kunnen inhalen, niet genoeg power hebben om veilig een autosnelweg op te komen, niet genoeg power hebben om op een kruispunt weg te rijden, terwijl er tegenliggers komen, etc...
    Van zo'n wagen verwacht men dat hij vlot is, dus als je met zo'n wagen amper een Legier kan bijhouden, kan dit voor de medeweggebruiker soms verkeerd worden ingeschat, met alle gevolgen vandien.
    Als je vader je niet hard wil zien rijden, moest hij in de eerste plaats al geen F voor je kopen, met een achterwiel aandrijving, die verassend kan reageren. Je ongeval heeft niks te maken met hard rijden, dus schat je vader dit volledig verkeerd in IMO.
    Is er echt zo weinig vertrouwen van je vader naar jou toe ?
    Bepraat je vader met deze opmerkingen, en misschien ziet hij zijn foute inschatting dan wel in.

    Streker nog : Dit zou zelfs een omgekeerd effect kunnen hebben : Eens je wagen terug het gewone vermogen krijgt van je vader, is het een normale reaktie om direkt, het gas nog eens goed in te duwen, met wederom alle gevolgen vandien.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Miche
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma okt 23, 2006 1:06 am
    WoonplaatsCOLON Dilbeek (België)

    door Miche » vr dec 29, 2006 10:26 pm

    Bruno schreefColonEigenlijk is het ook weer niet heel slim van je vader, om het vermogen naar beneden te halen, als ik het achteraf even bedenk;
    Een goede acceleratie is soms even belangrijk als een goede rem. Een te trage wagen, kan ook best gevaarlijk zijn. Er zijn verkeerssituaties genoeg, bijvoorbeeld : Op een drukke baan komen, en niet genoeg power hebben om met het verkeer mee te kunnen. Niet genoeg power hebben om veilig te kunnen inhalen, niet genoeg power hebben om veilig een autosnelweg op te komen, niet genoeg power hebben om op een kruispunt weg te rijden, terwijl er tegenliggers komen, etc...
    Van zo'n wagen verwacht men dat hij vlot is, dus als je met zo'n wagen amper een Legier kan bijhouden, kan dit voor de medeweggebruiker soms verkeerd worden ingeschat, met alle gevolgen vandien.
    Als je vader je niet hard wil zien rijden, moest hij in de eerste plaats al geen F voor je kopen, met een achterwiel aandrijving, die verassend kan reageren. Je ongeval heeft niks te maken met hard rijden, dus schat je vader dit volledig verkeerd in IMO.
    Is er echt zo weinig vertrouwen van je vader naar jou toe ?
    Bepraat je vader met deze opmerkingen, en misschien ziet hij zijn foute inschatting dan wel in.

    Streker nog : Dit zou zelfs een omgekeerd effect kunnen hebben : Eens je wagen terug het gewone vermogen krijgt van je vader, is het een normale reaktie om direkt, het gas nog eens goed in te duwen, met wederom alle gevolgen vandien.


    Wel, eerst en vooral: ja mijn vader heeft weinig vertrouwen in me. Zijn argumenten daarvoor zijn:
    a) ik heb 4 jaar kampioenschappen karting gereden (125cc)
    b) toen hij eens naast me in de auto zat liet ik de MG in 2de versnelling tot ongeveer 4000toeren gaan (wauw...)
    c) hij gelooft geen fluit van wat ik zeg en denkt dat ik ne snelheidsduivel ben :p

    En hij zegt dat hij geruster kan slapen snachts nu.. daardoor.. maar goed.

    Er zijn inderdaad veel nadelen van een tragere auto te hebben, zoals je al hebt opgesomt. En het is inderdaad raar voor de andere mensen op de baan om een sportauto zo traag te zien bewegen :p zo zat er eens een oude polo in mijn kont op de autostrade toen ik een andere auto moest inhalen.. aangezien die andere auto ineens ook 120 begon te rijden heb ik deze zeer traag ingehaald, tot ergernis van de oude polo achter mij die met zijn lichten begon te flikkeren.

    Zijn er plaatsen waar ik mijn MG even kan binnenrijden (niet moet achterlaten) en waar ze dan even een kijkje kunnen nemen .. het veranderen en mijn veringen iets verlagen :p

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten