door Jupilerman » zo dec 03, 2006 10:29 am
Goeie god, wat een ritueel zeg. Wat zeggen de buren hiervan als ze je zien wiebelen aan de auto?
Alle gekheid op een stokje. Ik heb ongeveer hetzelfde probleempje gehad. Je moet eens kijken naar de olietemp meter. Gaat hij de ander richting uit als je de contactsleutel omdraait? Andere mogelijkheid, hoor je een klik?
Wel beide zijn gerelateerd aan ofwel de massa ofwel de voeding van de startmotor die niet goed is aangesloten. De voeding is een ontiegelijk onnozel plugje wat zeer gevoelig is als het er niet goed opzit.
Verder de massa. Deze zit vast met een moer. Bij mij zat die niet goed vast en na 2000km is die er af gevallen, waardoor ik de auto niet meer aan de praat kreeg. Met een schroevendraaier dan maar het plaatje tegen de starter geduwd en hop weg. Vlug naar de garage om een andere moer. Ik vermoed dat het een van deze twee oorzaken zijn.
Als je het roorstere in de koffer wegneemt, zie je de startmotor en zijn aansluitingen. Verder zit de kabel van de voeding met een colsonstripje rond de startmotor gebonden opdat die niet te veel zou bewegen (reden: zie hierboven). Als je garagist die niet had liggen, zal hij die er ook niet hebben opgezet, met problemen tot gevolg,
succes,
david.