BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
Startprobleem
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    Startprobleem

    door Nem58 » za dec 02, 2006 12:02 pm

    Wanneer het koud is start mijn F heel lastig. Vaak is die helemaal dood... ik draai de sleutel om... radio, blower alles gaat aan.. maar de rest is dood.

    Er gebeurt gewoon helemaal niets. Zelfs de startmotor hoor je niet.

    Oplossing:
    Wanneer ik de auto in de eerste versnelling zet, de auto van contact laat. Eventjes heen en weer wiebel in de auto, en vervolgens later weer probeer te starten. Start hij gewoon als vroeger, in één keer met een mooie brul!

    Rara wat is dit?

    Ik heb zelf wel een idee maar wil nog even een oplossing van jullie horen.

    (oh ja, de startmotor is net 3,5 maanden geleden vervangen)
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » za dec 02, 2006 10:01 pm

    Als je 't mij vraagt: koolborstels van de startermotor.
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    door Emile » za dec 02, 2006 10:04 pm

    startmotor
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » zo dec 03, 2006 10:29 am

    Goeie god, wat een ritueel zeg. Wat zeggen de buren hiervan als ze je zien wiebelen aan de auto?

    Alle gekheid op een stokje. Ik heb ongeveer hetzelfde probleempje gehad. Je moet eens kijken naar de olietemp meter. Gaat hij de ander richting uit als je de contactsleutel omdraait? Andere mogelijkheid, hoor je een klik?
    Wel beide zijn gerelateerd aan ofwel de massa ofwel de voeding van de startmotor die niet goed is aangesloten. De voeding is een ontiegelijk onnozel plugje wat zeer gevoelig is als het er niet goed opzit.
    Verder de massa. Deze zit vast met een moer. Bij mij zat die niet goed vast en na 2000km is die er af gevallen, waardoor ik de auto niet meer aan de praat kreeg. Met een schroevendraaier dan maar het plaatje tegen de starter geduwd en hop weg. Vlug naar de garage om een andere moer. Ik vermoed dat het een van deze twee oorzaken zijn.
    Als je het roorstere in de koffer wegneemt, zie je de startmotor en zijn aansluitingen. Verder zit de kabel van de voeding met een colsonstripje rond de startmotor gebonden opdat die niet te veel zou bewegen (reden: zie hierboven). Als je garagist die niet had liggen, zal hij die er ook niet hebben opgezet, met problemen tot gevolg,

    succes,
    david.
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » zo dec 03, 2006 11:15 am

    Met mijn F ook reeds gehad ; oorzaak : de startmotor.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » zo dec 03, 2006 11:27 am

    hij heeft er net een nieuwe insteken hé :wink:

    voor de rest, ja ik ken dat, ´t is de startmotor zeggen ze dan in de garage en er gaat gelijk een nieuwe in, terwijl het enkel een losse kabel is, die ze nota bene zelf niet goed hebben vastgezet.

    hmmm, dit verhaal klinkt mij vertrouwd in de oren :lol:
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » zo dec 03, 2006 12:18 pm

    oké bedankt voor de reacties tot nu toe.

    Dat wiebelen in de auto kan inderdaad een rare indruk achterlaten bij mensen. Zeker s'ochtendsvroeg als ik er samen met mijn vriendin in zit en de ramen nogal beslagen zijn.

    Maar ik ga mijn F morgenavond even nakijken. Jullie mogelijke oplossingen zitten dicht in de buurt van wat ik dacht.

    Ik laat nog weten wat het is / was.

    mvg

    nem58
  • Herbie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 536
    GeregistreerdCOLON di aug 22, 2006 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Bremen (D)

    door Herbie » ma dec 04, 2006 7:57 pm

    I had the same phenomenon, suppose it is only some verdigris ...

    - disconnect the battery
    - remove, check and clean the solenoid connectors
    - also check and clean the battery earth led at the bodywork in the bonnet
    - use some pole grease when refitting the above
    - reconnect battery

    - START :wink:

    I hope that helps :)
    MGF 1.8i / 1998 MK1 / Nightfire Red
    Daytona - 52mm TB - TF Steering Rack - Compliance Washers - Clear Indicators - Assorted Bling
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » di dec 12, 2006 9:34 pm

    en Nemesis, al enig gevolg?
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » wo dec 13, 2006 3:33 pm

    Nou... uhm... hij heeft ongeveer anderhalve week zo raar gestart. En nu opeens start hij beter als ooit tevoren. Maakt niet uit hoe koud het is, hij aarzeld niet eens, en start gelijk.

    Toch ga ik hem over twee weken helemaal nakijken, geef ik hem tegelijk een grote beurt en haal heel de auto uit elkaar. (handig een buurman met een eigen garage, incl. brug, spuitcabine etc.)

    mvg

    nem58
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten