BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
stuurbekrachtiging « Thread started: Oct 1st, 2003, 11:43 am
  • Enrico

    stuurbekrachtiging « Thread started: Oct 1st, 2003, 11:43 a

    door Enrico » ma maart 22, 2004 11:27 pm

    Bij lage snelheden stuurt mijn MGF (3 jaar oud, 80.000 km) naar links. In eerste instantie weet ik dit aan de brede banden in combinatie met spoorvorming in het wegdek.
    Ben ondertussen bij 2 dealers geweest maar zij kunnen het probleem vooralsnog niet oplossen. Zij adviseren om de unit van de stuurbekrachtiging te vervangen, kosten ruim €1000,-.
    Heeft iemand ervaringen met of oplossingen voor dit probleem?
    ------------------ Reply Geert---------------
    heb je al eens de uitlijning van je wielen laten controleren ?

    mvg
    Geert & Katy
    ------------------ Reply Bruno ---------------

    inderdaad, uitlijning ?
    Wat is daarenboven de gemonteerde bandenmaat ?
    Is hij niet verkeerd afgesleten door bijvoorbeeld een te laag ingestelde rijhoogte van uw MG. Hoe lang is het geleden dat je de rijhoogte hebt laten checken in uw garage ?
    ------------------ Reply Jupke---------------
    De *F* heeft trouwens een variabele stuurbekrachtiging. Zwaarder bij hogere snelheden, lichter bij lage. Althans dat werd mij verteld.

    succes,
    david

    ------------------ Reply Ivan---------------
    Je kan misschien de zekering van de electrische stuurbekrachtiging eens uittrekken, en dan testen of het probleem daarmee verdwenen is. Indien niet, dan zou ik het ook elders zoeken (zou ik eigenlijk sowieso doen, maar OK, dit is een test die je geen geld kost). Laat in elk geval de tracking en de rijhoogte van je auto nakijken, alsook de bandenspanning (verschil tussen links en rechts ?). Zijn de banden van hetzelfde type ? Gelijke slijtage ? Was de auto vroeger betrokken bij een (zwaar) ongeval ?
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten