Stekkertje los?
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON zo okt 15, 2006 3:39 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen

Stekkertje los?

door RrRrik » ma nov 20, 2006 10:51 am

Hallo allemaal,

Gister heb ik mijn TTB en K&N gemonteerd Ik zag tot mijn verbazing dat het er een stekkertje los zit.

Het gaat om het stekkertje van (denk ik ) het alarm. Middenin onder de hoedeplak en boven de enginecover achter het T bar gedeelte ligt een blauw stekkertje los. Kan me niet voorstellen dat deze is losgetrilt. Dit moet met opzet zijn gedaan. Weet iemand waarom dit zou zijn gedaan?
    Ik heb hem er weer uiet gehaald.

Mijn alarm werkt wel als ik bijvoorbeeld de voorkap lostrek gaat het alarm af.

Ook als ik de auto van het slot af haal knipperen de lichten 1 x als ik hem op slot doe hoor ik klik maar geen knipperende lichtjes. Ik heb het stekkertje voor de test erin gedaan maar de knippers gingen nog steeds niet branden.

Weet iemand waarvoor dit stekkertje dient> het gaat om het stekkertje dat aan de bestuurders kant erin zit.

Groeten,
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Mods: windscherm, 3de remlicht,K&N 57i, 52 mm TB, Witte knippers, Trophy koplampen, Trophy splitter, Trophy rims, Trophy middenconsole.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma nov 20, 2006 10:53 am

9 kansen op 10 is dit de stekker voor de achterruitverwarming van de hardtop.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » ma nov 20, 2006 11:57 am

heb je op de middenconsole een knopje zitten t.b.v. achterruitverwarming?

Hoewel het stekkertje voor de achterruitverwarming bij mijn F wit/semi transparant is.
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    WoonplaatsCOLON Kampen

door RrRrik » ma nov 20, 2006 11:59 am

Neej daar heb ik geen knopje alleen mistlicht achter!

er zit een kastje achter het tbar gedeelte boven de engine cover.

staat iets met alarm op en daar zit dat stekkertje dus ook...fel babyblauw!
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Mods: windscherm, 3de remlicht,K&N 57i, 52 mm TB, Witte knippers, Trophy koplampen, Trophy splitter, Trophy rims, Trophy middenconsole.
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » ma nov 20, 2006 12:03 pm

zal van het volumetrisch alarm zijn. deze zit ook achter de T-bar.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma nov 20, 2006 12:22 pm

Je zult dus nu geen volumetrisch alarm hebben.
    Dat is het alarm wat afgaat als je de auto met de afstandsbediening afsluit en je na ca 30 seconden iets van achter de auto in de cabine gooit. Dit voorwerp passeert dan het bereik van deze sensor en doet het alarm afgaan.

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit stekkertje los gooien omdat dit deel van het alarmsysteem nogal eens voor loos alarm kan zorgen. Stekker los, symptomen verdwenen.

Je zou eens kunnen proberen deze connector terug te bevestigen en zien of je veel valse alarmen krijgt (arme buren; want dat doet ie per definitie 's-nachts :wink: )

Het volumetrisch alarm schakelt ook niet in als je de auto met de sleutel op slot zet. (dit is mijn methode om geen ruzie met de buren te krijgen, je hebt dan wel alarm op de deuren en de voor en achterklep, net zoals je nu hebt.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    WoonplaatsCOLON Kampen

door RrRrik » ma nov 20, 2006 12:51 pm

oke bedankt voor de info.. ga het proberen
    zaterdag hoorde ik dat er op een bouwjaar 1997 geen volumtrisch alarm op zit maar dat is dan dus wel zo?

en weet iemand hoe ik mijn knippers weer werkent krijg als ik hem op slot doe?
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » ma nov 20, 2006 2:07 pm

knopje van alarmlichten ff indrukken
    :wink:
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    WoonplaatsCOLON Kampen

door RrRrik » ma nov 20, 2006 2:14 pm

gaat zo moeilijk als ie op slot zit :lol:
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma nov 20, 2006 7:02 pm

RrRrik schreefColonzaterdag hoorde ik dat er op een bouwjaar 1997 geen volumtrisch alarm op zit maar dat is dan dus wel zo?

Volgens mij heeft er altijd één opgezeten.

Overigens een afbeelding van die volumetrische sensor, in het midden onder de T-bar (en aangesloten)

Afbeelding
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » di nov 21, 2006 9:05 am

zie ik daar een blauw stekkertje? ;)
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    WoonplaatsCOLON Kampen

door RrRrik » di nov 21, 2006 10:00 am

ja dat is hem maar ik heb aan de andere kant geloof ik ook een blauw stekkertje.

bedankt voor de info
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON wo jun 14, 2006 7:56 pm
    WoonplaatsCOLON (NL) Limburg; Kerkrade

door ID » di nov 21, 2006 1:51 pm

Over losse stekkertjes gesproken. Tijdje terug heb ik mijn hardtop erop gezet. Vervolgens de stekkers aangesloten, en blijkt de achterruit verwarming toch niet te werken. Even wat dingen nagelopen wat ik op het eerste oog kon zien. Blijkt dat een bevestigingsstukje van een kabel aan de binnenkant van de achterruit is afgebroken. Enig idee hoe ik dit makkelijk kan repareren?
    MGF 1.8 MPi, Platinum Silver
    Mods: --K&N 57i kit --Heat Shield (Removed) --Rode remklauwen --MOMO pook --?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di nov 21, 2006 2:05 pm

Met een geleidende bevestigingslijm. Kleef je dit met iets anders geef ik je zwart op wit, dat je raam in de kortsekeren gewoon stukspringt !!
    Ik heb dit foutje al meerdere malen gezien bij klanten van me.
    Heb je geen bevestigingslijm die hiervoor dus geschikt is, kleef je het lipje met 2K spiegellijm en maak je vervolgens over het lipje naar de banen van de achterruit een verbinding met vloiebaar zilver. Dit is te krijgen in de electronicahandel, want hier worden ook banen van printplaten enz. mee herstelt, koudsolderen als het ware !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • EdwinT
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 5
    GeregistreerdCOLON do okt 26, 2006 12:56 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

door EdwinT » vr dec 01, 2006 5:17 pm

Kijk !

Ik heb laatst al eens een post gedaan over alarm problemen of beter gezegd, buren problemen....

Mijn gevoel was ook dat het volumetrisch gebeuren hier wellicht mee te maken zou kunnen hebben.

Kan ik eenvoudig bij dat stekkertje? hoedenplank los, of moet eea van Tbar ook los ?

Groets,
    Edwin