BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
alarmproblemen na hardtop
  • EdwinT
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 5
    GeregistreerdCOLON do okt 26, 2006 12:56 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    alarmproblemen na hardtop

    door EdwinT » do nov 09, 2006 7:13 am

    Hoi,

    Ik heb inmiddels alle posts gelezen rondom alarm problematiek in de mgf, maar wilde er toch nog maar een schepje bovenop doen... ;)

    Onze mgf heeft nu al een paar nachten achter elkaar de buurt een sociale nacht op straat bezorgd.

    Opvallend is dat ik hetzelfde aantal nachten geleden de hardtop heb geplaatst om de f weer in winter tenue te zetten.

    Waar ligt dit aan ? De sensor ? of verstoring in circuit vanwege aansluiten van de achterruitverwarming ?

    Als ik de andere posts goed begrijp kan ik nu vermijden dat de toeters een zelftest doen door alleen af te sluiten met de sleutel ?
    maw dan staat het alarm zelf uit maar zijn de deuren vergrendeld en motor onderbroken ?

    Is er nog iets anders wat ik evt tijdelijk kan uitschakelen om te zorgen dat de buurt een paar uurtjes langer blijft slapen ?


    Groet,

    Edwin
  • zlaapkopz
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON vr sep 08, 2006 10:40 am
    WoonplaatsCOLON Emmen (NL)
    CONTACTCOLON

    door zlaapkopz » do nov 09, 2006 9:47 am

    wat je denk ik ff zou kunnen doen, om te kijken waar het probleem ligt:

    1. stekkertje van je achterruit verw. loskoppelen...
    dit een paar nachten zo houden, blijft het alarm afgaan is het die iig
    niet...
    2. Knopje van je afst.bediening 1x indrukken...
    Ik meende dat je dan niet de alarmsensor van het interieur aan zet...
    dit een paar nachten zo houden, blijft het alarm afgaan is het die iig
    niet...
    3. ff je web-cam naar buiten richten en kijken of er misschien niet
    iemand/iets bij je auto komt ;)


    Dit zou ik ff doen, maar heel eerlijk ik zou het niet weten wat er aan de hand kan zijn :roll:
    ** mijn oude Flame Red MGF **

    23-10-2006: the 1ste Pete move
    Rood is sneller....

    Mods: Stuby Alu Antenna, White Blinkers, ... to be contiued
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do nov 09, 2006 12:26 pm

    zlaapkopz schreefColon2. Knopje van je afst.bediening 1x indrukken...
    Ik meende dat je dan niet de alarmsensor van het interieur aan zet...
    dit een paar nachten zo houden, blijft het alarm afgaan is het die iig
    niet...


    Geldt IIG niet voor een Mk1, daarvoor geldt de eerder genoemde procedure van op slot doen met de sleutel.

    Wel heel appart dat je er juist nu last van krijgt, het zou minder moeten zijn, daarom is interferentie met een ander systeem niet onmogelijk.

    Voor wat betreft de achterruit verwarming: deze staat uit, er staat geen spanning op, ik denk dat het loshalen van het contact niet helpt.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » do nov 09, 2006 12:47 pm

    Loopt er niet toevallig een spinnetje in je auto? ;)
  • EdwinT
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 5
    GeregistreerdCOLON do okt 26, 2006 12:56 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door EdwinT » do nov 09, 2006 4:48 pm

    Dat was dus ook juist mijn probleem... sinds hardtop alarmprobleem... te toevallig.

    nou moet ik eerlijk zeggen Coen en dit meen ik wel..., toen ik vanochtend wegreed zakte er wel een spin van mijn binnenspiegel naar beneden, maar ik heb de opmerkingen rondom dit soort gedierte niet serieus genomen... er zit toch geen bewegings'oog' in de auto ?

    ik zie geen ogen oid, de sensor in de T-bar lijkt me een melder die constateert of er met de auto bewogen wordt, door aanraken, wegslepen of instappen ? of zit er nog ergens een oog verstopt ?

    De auto is trouwens uit 2000, anniversary edtion

    Uitproberen kan ik tov de buurt echt niet meer maken.. het duurt even voordat ik namelijk vanuit mijn bed bij de auto ben, in die tijd is de gehele buurt wakker....

    Door de ruitverwarming aan te sluiten creeer je ook al staat eea uit wel een uitgebreider elec. net. het zou kunnen dat hierdoor de unit van slag is ?


    groets,

    Edwin
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do nov 09, 2006 5:14 pm

    Heb je het spinnetje wel verwijderd?

    overigens welkom op het forum :)
  • EdwinT
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 5
    GeregistreerdCOLON do okt 26, 2006 12:56 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door EdwinT » do nov 09, 2006 5:23 pm

    spin is weg ;)

    maar kan me niet voorstellen dat dit er iets mee te maken heeft.

    Daarnaast, een MG 'dealer' wist me te vertellen dat er geen bewegings alarm in de F zit ?

    Dank voor het welkoms woord ;)

    alhoewel het welkomswoord eigenlijk voor mijn vriendin is, zij heeft de F als dagelijkse auto, ik mag hem 'onderhouden' ... ;)
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do nov 09, 2006 5:24 pm

    Er zit wel een volumetrisch alarm in, wat dus ook reageert op beweging in de auto. De spin kan dus de oorzaak zijn geweest. :roll:
  • EdwinT
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 5
    GeregistreerdCOLON do okt 26, 2006 12:56 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door EdwinT » do nov 09, 2006 5:33 pm

    maar waar zitten dan de sensors die de detectie doen... ik kon ze niet vinden .?

    hmm.. ik woon redelijk in het buitengebied... dat er beestjes aanwezig zijn lijkt me niet uitzondering maar regel.. mooie grap wordt dat.

    het gekke is echt wel de link met de hardtop... bijna te toevallig.

    maar bij deze MGF (mk1 nog toch ? probeer er in te komen ;) ) zou het op slot zetten middels sleutel het alarm niet in volle glorie activeren ?
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » do nov 09, 2006 5:39 pm

    Als je 2 maal op de sluit knop drukt van de afstandsbediening (activering van de superlock) gaat de volumetrische sensor aan. Deze detecteerd ook bewegende dingen in de auto als ongedierte. De sensor bevind zich achter het midden van de T-bar (de T-bar zit boven achter je stoel). Het zou een van de mogelijkheden kunnen zijn waarom je alarm afging
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do nov 09, 2006 5:44 pm

    sensor zit achter T-bar.

    Heb ook wel eens de buurt ongewenst uit bed getrommeld. Door de auto via het portier handmatig op slot te zetten, heb ik nog enkele uurtjes kunnen slapen. Vreemde was, dat het probleem spontaan verdween.

    Er zijn meerdere forumleden met soortgelijke problemen geweest, waarbij het probleem ook spontaan verdween.

    Vreemde vind ik, dat het alleen 's nachts gebeurt :shock: Bleef een poosje buiten staan om te kontroleren en om de 5 minuten ging het alarm spontaan af. Gok dus ook op een spinnetje.

    Bedenk me nu net, dat destijds ook mijn hardtop erop zat :?

    Of je een MKI of MKII hebt, geen idee. Foto's verduidelijken een hoop.

    Heb je een ronde ring van plastic (alu kleur) met imbusboutwannabees als afwerking bij je versnellingspook, dan zal het hoogst waarschijnlijk een MKII zijn ;)
  • zlaapkopz
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON vr sep 08, 2006 10:40 am
    WoonplaatsCOLON Emmen (NL)
    CONTACTCOLON

    door zlaapkopz » do nov 09, 2006 5:45 pm

    Kasper schreefColon
    Geldt IIG niet voor een Mk1, daarvoor geldt de eerder genoemde procedure van op slot doen met de sleutel.


    Hoezo niet voor de MK1?

    net wat Coen hierboven zegt: 2x drukken activeert 'super lock' en ook je sensor binnen (interieur, volumetrisch or whatever)

    Rij zelf een F uit '97 en bij 1x drukken werkt het interieur-alarm niet...
    bij 2x drukken (super lock) dus wel...
    ** mijn oude Flame Red MGF **

    23-10-2006: the 1ste Pete move
    Rood is sneller....

    Mods: Stuby Alu Antenna, White Blinkers, ... to be contiued
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do nov 09, 2006 5:49 pm

    Bij mijn MK1 is het 100% zeker dat zowel bij supperlock als bij het 1e slot van de afstandsbediening de binnensensor werkt. Alleen door het afsluiten door middel van de sleutel wordt de binnensensor niet ingeschakeld. Zover ik weet is dit ook zoals in mijn (Mk1) instructieboekje is opgenomen.

    Het is iedere keer weer verrassend te horen dat er mensen zijn die deze instellingen anders hebben. Het is namelijk niet de 1e keer dat er hier mensen zijn die andere instellingen hebben. vandaar dat ik voorzichtig begon met de vermelding van Mk1. Blijkt het daar dus ook anders te kunnen zijn. (T4 instelbaar ????)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • zlaapkopz
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON vr sep 08, 2006 10:40 am
    WoonplaatsCOLON Emmen (NL)
    CONTACTCOLON

    door zlaapkopz » do nov 09, 2006 5:53 pm

    aaah op die fiets...

    Tja, kan het mij verbeeld hebben... hoor... ;)
    want toen ik hem kocht heb ik getest of het alarm werkte...

    bij 1x drukken kon ik vrij met mij handen bewegen in interieur gedeelte...
    kon zelfs bij de pedalen komen :D
    bij 2x drukken kwam ik net voorbij het stuur en toen begon het te joelen :P

    Maar zal binnenkort nog wel ff een keertje kijken...
    want ast in de handleiding staat zou het eigenlijk zo moeten zijn...




    maar wie kan mij eigenlijk het nut vertellen van de 'normale stand' en de 'super lock' ... wrom niet gelijk op 'super lock' :?:
    ** mijn oude Flame Red MGF **

    23-10-2006: the 1ste Pete move
    Rood is sneller....

    Mods: Stuby Alu Antenna, White Blinkers, ... to be contiued
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » do nov 09, 2006 5:59 pm

    zlaapkopz schreefColon

    maar wie kan mij eigenlijk het nut vertellen van de 'normale stand' en de 'super lock' ... wrom niet gelijk op 'super lock' :?:


    Als je bijvoorbeeld je auto op een plek neerzet waar je verwacht dat je een paar bladeren binnen in je auto gaat krijgen maar geen tijd hebt om de kap erop te doen ;)

    @Kasper: Het alarm is instelbaar via de T4
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten