BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Banden probleem
  • Mark 80th
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 34
    GeregistreerdCOLON zo okt 22, 2006 5:41 pm
    WoonplaatsCOLON Gendt (nl)

    Banden probleem

    door Mark 80th » za nov 04, 2006 4:02 pm

    Ik heb afgelopen week nieuwe achterbanden laten monteren Goodyear F1 GS-D3.
    Maar de wegligging van mijn TF is nu verre van goed, eigenlijk gewoon slecht :cry:
    Ik heb voor gewoon de GS-D2 op liggen die standaard gemonteerd zitten, maar niet meer leverbaar zijn. Ligt het nu aan de combinatie van deze twee types banden dat de wegligging zo slecht is?
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee :?:
    MG TF 80th Anniversary Pearl Black
    Mods: Vader filterset, Phoenix exhaust, Apex suspension, Alu front upper grille, Alu clock rings, Alu heaterdials, Boxer MK1-black rollhoops, Xenon lights.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za nov 04, 2006 4:28 pm

    Hmm, dat is gewoon iets dat eigenlijk in een faq hoort te staan, omdat de vraag dikwijls terug komt.
    Veel gemaakte fout en algemeen geweten : Nooit GSD2 en GSD3 mixen op een F. Dit is zelfs door de constructeur indertijd ooit gemeld geweest.
    De gevolgen zijn inderdaad van die aard, dat een MG ronduit gevaarlijk wordt met deze combinatie. Niet gemixt leveren deze banden trouwens wel goeie resultaten.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » za nov 04, 2006 5:38 pm

    meer info: klik

    Heb dezelfde ervaring gehad. Voor GS-D2 voor en GS-D3 achter.
    Rijdt nu probleemloos rond met rondom GS-D3

    Advies is dus om ook de voorbanden te vernieuwen naar de GS-D3
  • Mark 80th
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 34
    GeregistreerdCOLON zo okt 22, 2006 5:41 pm
    WoonplaatsCOLON Gendt (nl)

    door Mark 80th » za nov 04, 2006 6:31 pm

    Is het wel mogelijk om achter geen goodyears maar bijv. toyo of avon op te leggen.
    Dit omdat mijn voorbanden pas 13000 hebben gelopen en nog lang niet aan vervanging toe zijn. Of is dat ook vragen om problemen :?:
    MG TF 80th Anniversary Pearl Black
    Mods: Vader filterset, Phoenix exhaust, Apex suspension, Alu front upper grille, Alu clock rings, Alu heaterdials, Boxer MK1-black rollhoops, Xenon lights.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za nov 04, 2006 9:38 pm

    Rondom hetzelfde de rest is vragen om problemen .
    Building >200BHP K-series
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » za nov 04, 2006 10:05 pm

    Remieme schreefColonRijdt nu probleemloos rond met rondom GS-D3


    Dit type van GoodYear wordt toch afgeraden in het betreffende artikel.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za nov 04, 2006 10:12 pm

    Sja dat klopt. Bij de dealer hebben ze het nooit ECHT begrepen :wink:
    Building >200BHP K-series
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » zo nov 05, 2006 1:47 am

    Sander schreefColonSja dat klopt. Bij de dealer hebben ze het nooit ECHT begrepen :wink:


    Ik heb er ook GoodYear op liggen. Moet binnenkort de achterbanden vernieuwen. Ik heb wel in de gaten dat ik eigenlijk gewoon vier nieuwe moet kopen. Toch is dit een GoodYear probleem dat de rijders onnodig op kosten jaagt.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Brooklands, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Mark 80th
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 34
    GeregistreerdCOLON zo okt 22, 2006 5:41 pm
    WoonplaatsCOLON Gendt (nl)

    door Mark 80th » zo nov 05, 2006 4:22 pm

    Ik heb er mijn twijfels over om voor nu ook de GS-D3 onder te leggen, naar aanleiding van dat artikel want daar wordt het toch afgeraden :?
    Denk dat ik ze er achter weer van af gooi en er dan de toyo T-1R onder leg of de Avon ZV3.
    Volgens mij had ik op mijn vorige auto een MGF ook een keer alleen de achterbanden laten vernieuwen, en dat waren toen Avon ZZ3's
    En dit werkte toen wel goed, heb er nooit problemen mee gehad.
    MG TF 80th Anniversary Pearl Black
    Mods: Vader filterset, Phoenix exhaust, Apex suspension, Alu front upper grille, Alu clock rings, Alu heaterdials, Boxer MK1-black rollhoops, Xenon lights.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » zo nov 05, 2006 4:59 pm

    Hou het gewoon op Toyo's, zijn hele goede banden prijs/kwaliteit technisch gezien.
  • Mark 80th
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 34
    GeregistreerdCOLON zo okt 22, 2006 5:41 pm
    WoonplaatsCOLON Gendt (nl)

    door Mark 80th » zo nov 05, 2006 11:47 pm

    Heb je ze alleen achter erop liggen of op alle vier :?:
    MG TF 80th Anniversary Pearl Black
    Mods: Vader filterset, Phoenix exhaust, Apex suspension, Alu front upper grille, Alu clock rings, Alu heaterdials, Boxer MK1-black rollhoops, Xenon lights.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma nov 06, 2006 12:40 am

    Ik heb ze voor en achter liggen. Ik heb ook 215 (of 225?) voor wat niet wordt aangeraden.
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    door PatrickT » ma nov 06, 2006 1:41 am

    ik rij met 215 toyo's rondom. gaat prima, de 75th LE werd standaart met 215's geleverd dus heb het daar ook gewoon op gehouden.

    maar wat betreft jou probleem, hou het gewoon op dezelfde band rondom.

    goodyear/toyo, bijde prima voor de F
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten