Tif tif tif
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON zo okt 15, 2006 3:39 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen

Tif tif tif

door RrRrik » ma okt 30, 2006 10:17 am

Hallo,

kennen jullie het tif tik tif (bij meer toeren meer tif tif) geluid?

Het zit bij mij achter de bijrijders stoel en denk dat mijn uitlaat lek is!

Waar moet ik zoeken is dit een veel voorkomend probleem? (bwjr 97)

Ik irriteer me er een beetje aan. alsof ik er een boxer motor van alfa in heb zitten:S
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Mods: windscherm, 3de remlicht,K&N 57i, 52 mm TB, Witte knippers, Trophy koplampen, Trophy splitter, Trophy rims, Trophy middenconsole.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » ma okt 30, 2006 10:58 am

is dat een beetje het geluid dat je krijgt asl je met je vingers langs de tanden van een stalen kam gaat?
    Dat had ik met mijn vorige uitlaat.. ik weer alleen niet of dat nu weg is of gewoon wordt overstemd..

Maar het zou wel eens het flex gedeelte van de uitlaat kunnen zijn...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    WoonplaatsCOLON Kampen

door RrRrik » ma okt 30, 2006 12:44 pm

Uum ja ik denk het wel.. het is een tik geluid en bij volgas hoor je hem alleen. Dat zal komen omdat de druk in de uitlaat dan naarboven gaat.

het geluid: tuf tuf (probeer tuf tuf tuf tuf xo snel mogelijk uit te spreken! met de nadruk op de T hahaha)

dat felxibele stuk zit dat achter de passagiers kant ? het lijkt daar vandaan te komen!

Alvast bedankt voor de info
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Mods: windscherm, 3de remlicht,K&N 57i, 52 mm TB, Witte knippers, Trophy koplampen, Trophy splitter, Trophy rims, Trophy middenconsole.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » ma okt 30, 2006 12:50 pm

tuf tuf.. mischien is het geen gek idee om er een geluidsopname van te maken.. geluid is namelijk op deze manier moeilijk uit te drukken..

Bij mij was het geluid trouwens op lage toeren het ergst.

Het flex gedeelte zit inderdaad een beetje achter de pasagiers kant..
    ziet er uit als gevlochten staaldraad.. ik zal eens kijken of ik er een plaatje van heb..

Als je onder de acherkant kijkt moet je hem kunnen zien zitten
    kijk een foto van Sande:
    Afbeelding
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma okt 30, 2006 2:05 pm

Moeilijk te zeggen wat het probleem is, zonder het te horen. Het kan vanalles zijn, echter een kapote flexible creert eerder een rammel in combinatie met een blazend geluid EN een flexibel hangt onder de wagen, en niet zozeer achter de passagiersruimte, waar het uitlaatspruitstuk hangt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    WoonplaatsCOLON Kampen

door RrRrik » ma okt 30, 2006 3:08 pm

ik zal eens kijken of ik een geluids opname kan maken waar jullie wat mee kunnen!

als je hem koud start en de passagiersdeur open hebt komt er een hard hol geluid!

Als je rustig rijd en rustig optrekt is er niet zoveel te horen totdat je het pedaal verde rintrapt en is ongeveer over het hele toerenbereik te horen.
    een echte tik! echt zo'n oude porche boxer geluid!
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » ma okt 30, 2006 4:25 pm

Ik denk inderdaad dat een geluidsband het beste is..

Of een keer naar een event komen waar we hem kunnen beluisteren..
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    WoonplaatsCOLON Kampen

door RrRrik » di okt 31, 2006 12:46 am

opgelost! heb mijn handen eens even uit mijn zakken gehaald en gezocht.
    1te x sleutelen aan een mg. het uitlaat spruitstuk zat aan de passagierskant gewoon los getrilt 2 nieuwe bouten en klaar was ik. in de toekomst maar even een nieuwe pakking er tussen maar het is nu goed

bedankt voor de info
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » di okt 31, 2006 1:07 am

Kijk! dat is het werk. Gewoon de steeksleutels te voorschijn en de draak te lijf :wink:
    Geeft toch een goed gevoel als je het zelf hebt gedaan. Hoewel dit geen modificatie was... zal dat ook niet lang meer duren lijkt me :roll: filtertje... TTB... supercharger... voor je het weet kan je je naam laten veranderen in BrBruno :wink:

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » di okt 31, 2006 7:14 am

Mooi, dat is dan gewoon opgelost.. altijd wel prettig en dankbaar als je iets zelf kan doen.. scheelt weer een paar centen..

Heb je de engine cover eraf gehaald of kon je er van onder langs bij>
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    WoonplaatsCOLON Kampen

door RrRrik » di okt 31, 2006 9:39 am

Ik heb de kap naar boven gedaan
    dat scherm eraf gehaald
    het hitteschild gedemonteerd

en toen kon ik er bij 2 schoeven waren los en 1 was weg :lol:

het verbaasde me hoe goed je er toch allemaal wel bij kan!

op naar de mods?
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » di okt 31, 2006 9:53 am

:thumbsup:

Weer iemand erbij die het aandurft om voor z'n eigen MG te zorgen.

Het is niet moeilijk: de volgende ingredienten dienen aanwezig te zijn: gezond verstand, geduld, support en goed gereedschap.

Dan kan iedereen de meeste klussen wel aan!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    WoonplaatsCOLON Kampen

door RrRrik » di okt 31, 2006 10:02 am

Het scheeld dat ik niet helemaal noob ben!
    In mijn vrije tijd sleutel ik nog wel eens aan auto's

dingen die ik heb gedaan:

Koppakking vervangen (opel corsa)
    Distributie riem (opel corsa)
    remmen gereinigd/vervangen(mx3/323f)
    schade van voor tot achter hersteld(306/mx3)
    powerfilters monteren (mx3/mx3)
    roest weg/plamuren(opel astra)

Dus ik rol er steeds meer in:D
    MGF 1.8 MPi, charcoal.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » di okt 31, 2006 11:15 am

Kasper schreefColonHet is niet moeilijk: de volgende ingredienten dienen aanwezig te zijn: gezond verstand, geduld, support en goed gereedschap.

Gezond verstand--- ik denk het te hebben maar daar zullen de meeste van jullie wel anders over denken
    Geduld---- Heel simpel.. dat heb ik niet.. heb ik gezocht-- kan het ook niet kopen.. jammer
    Support--- Dat heb ik volop natuurlijk
    Goed gereedschap--- daar wordt langzaam aan gewerkt..

twee van de vier is geen slechte start toch..
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    WoonplaatsCOLON Kampen

door RrRrik » di okt 31, 2006 11:21 am

Bruce schreefColon
    Kasper schreefColonHet is niet moeilijk: de volgende ingredienten dienen aanwezig te zijn: gezond verstand, geduld, support en goed gereedschap.

Gezond verstand--- ik denk het te hebben maar daar zullen de meeste van jullie wel anders over denken
    Geduld---- Heel simpel.. dat heb ik niet.. heb ik gezocht-- kan het ook niet kopen.. jammer
    Support--- Dat heb ik volop natuurlijk
    Goed gereedschap--- daar wordt langzaam aan gewerkt..

twee van de vier is geen slechte start toch..

Geduld kan je op oefenen! Men neemt een eierdop + 1 ei!

Men zet de eirerdop + het ei op het hoofd!

Men probeerd bijvoorbeeld de bougies te vervangen zonder dat het ei valt

Simpel tog en niet duur! :lol:

Succes ermee!
    MGF 1.8 MPi, charcoal.