BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
MGCC Holland Evenement "Nachtrit"
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    MGCC Holland Evenement "Nachtrit"

    door Kasper » za okt 07, 2006 6:42 pm

    In een van de forum topics werd enige tijd terug opgemerkt dat ik nooit MGCCH evenementen in dit forum opnam. Een verklaring heb ik daarvoor gegeven maar deze keer maak ik daar een uitzondering op:


    Na jaren hebben we weer eens een nachtrit in onze planning opgenomen. een paar jaar terug hebben we eens een rit gehad die 's morgens erg vroeg begon "de vroege vogels rit" Nu weer eens een echte NACHTRIT. Verzorgd door een van de Specialisten op dit gebied Jacqueline Naus.


    Een echte nachtrit vergt veel meer van de uitzetter, Zodat de rijder in de nachtelijke uurtjes een route voorgeschoteld krijgt die uitdagend en tegelijkertijd zo eenvoudig mogelijk is zodat veilig van het vertrekpunt naar het einde te sturen is. Precies dat is waarin zich een goede nachtrit onderscheid van een normale rit bij daglicht. Vandaar dat we een specialist op dit gebied weer bereid hebben gevonden om deze specialiteit weer eens aan ons te laten voorzetten!

    Verzamelen vanaf 2:30 uur vertrek vanaf 3:00.
    Wij maken alleen gebruik van de locatie als vertrekpunt. het is niet mogelijk om ter plaatse voorafgaand aan de rit koffie te drinken.

    Na afloop van de rit is er een gezamenlijk Engels ontbijt. Verzorgd door Rob van Kleijn Speijck. Deelname aan het ontbijt a € 17,50 p.p.

    Opgave en betalen voor de rit en ontbijt vooraf bij Jacqueline zelf of bij de regiocoordinator.
    De bijdrage kan vooraf overgemaakt worden op rekeningnr. 16.33.88.725 T.n.v. C.H.A.A. van Mierlo te Veghel o.v.v. Nachtrit.
    Voor dit evenement geldt: Aanmelden is meedoen!


    Met andere woorden: mensen met interesse moeten zich even bij mij aanmelden, vla een PM bijvoorbeeld.

    Het mag duidelijk zijn dat deze rit als uitzondering ook open is voor onze vrienden van dit Forum!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za okt 07, 2006 10:50 pm

    Heb ik er nu verschillende keren overgelezen of staat de startplaats er niet bij vermeld ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » za okt 07, 2006 11:10 pm

    En de datum ;).
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » zo okt 08, 2006 1:57 am

    jullie lezen gewoon slecht :wink:
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » zo okt 08, 2006 2:01 am

    datum: 15-10-2006

    Startplaats: van der Valk Hotel "De Witte Vught". Boscheweg 2, 5261 AA te Vught (NL)

    [url=http://fm5.daxis.nl/mgcch/html/FMPro?-db=mgcch.fp5&-format=%2fmgcch%2fhtml%] :idea: evenementen MG Carclub Nederland[/url]
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » zo okt 08, 2006 1:08 pm

    Dat is vlakbij mij :P
    MGF VVC Nightfire

    Mods: Witte knipperlichten, Black TF160 wheels with Toyo Tires, Lowering pins, Trophy spoiler, Black Inserts, AP's!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do okt 19, 2006 9:09 pm

    Het was een beetje op het laatste moment, ik weet het. Toch hadden we het best gewaardeerd als er een of meer MG(T)F's mijn F en een 80th TH vergezeld zouden hebben. Nu waren er, naast de genoemde twee auto's vooral B's aanwezig en een enkele A.

    Wat is nu juist zo leuk aan een nachtrit?

    Wek heel eenvoudig: geen ander verkeer op de weg, geen fietsers, geen auto's, geen voetgangers. (nou ja geen....)

    Een fantastische ervaring om met een graadje of 7 - 9 door de nacht te toeren met alleen de grommende F, een paar tjielpende vogels tegen het ochtendglooren. En dat 100 mijl lang.

    Maar goed we zullen eens kijken wanneer we weer een dergelijk evenment op de kalender kunnen plaatsen, zodat er wellicht meer auto's van dit forum aanwezig zijn, Jullie hebben wat gemist :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do okt 19, 2006 9:23 pm

    Kasper schreefColonHet was een beetje op het laatste moment, ik weet het. Toch hadden we het best gewaardeerd als er een of meer MG(T)F's mijn F en een 80th TH vergezeld zouden hebben.


    Op dezelfde dag hadden wij (IJssel-Vecht) een regiorit maar dan bij daglicht. Het aantal MG(T)F's was hier weinig beter. Alleen de onze reed dapper mee.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do okt 19, 2006 9:28 pm

    Brooklands schreefColonOp dezelfde dag hadden wij (IJssel-Vecht) een regiorit maar dan bij daglicht. Het aantal MG(T)F's was hier weinig beter. Alleen de onze reed dapper mee.


    Maar wij hebben in onze regio meestal niet te klagen over het aantal MG(T)F's wat aan de evenementen meedoen. van de 40-50 auto's zijn er vaak een 5 tot 10 van na 1995.
    Misschien komt dat ook wel omdat wij zelf actief deelnemen met een F, waardoor de acceptatie afgedwongen wordt.

    10% dus op een algemeen MG evenement vindt ik helemaal nog niet zo slecht . (in ieder geval zie ik nooit zoveel C's :wink: )
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do okt 19, 2006 9:42 pm

    Kasper schreefColonMaar wij hebben in onze regio meestal niet te klagen over het aantal MG(T)F's wat aan de evenementen meedoen. van de 40-50 auto's zijn er vaak een 5 tot 10 van na 1995.
    Misschien komt dat ook wel omdat wij zelf actief deelnemen met een F, waardoor de acceptatie afgedwongen wordt.

    10% dus op een algemeen MG evenement vindt ik helemaal nog niet zo slecht . (in ieder geval zie ik nooit zoveel C's :wink: )


    Ik heb wel de indruk: hoe meer naar het zuiden hoe meer MG(T)F's. Er zijn ook veel te weinig F en TF rijders lid van de MG Car Club. Zo uit het hoofd +/- 300, en er rijden toch zeker zo'n 1500 F en TF's rond in Nederland. Dat is dan (maar) 20%.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » do okt 19, 2006 9:47 pm

    ..En meestal hebben de leden met een MG(T)F er een MGB of MGA naast.

    M'n vader is een keer naar een clubavond geweest van regio Noord-Holland maar daar ging het vrijwel alleen maar over de techniek van de oudere MG's. De evenementen die de MGCCH organiseert zijn meestal wel erg leuk, maar het aantal deelnemers met een MG(T)F ligt meestal rond de 2, met onszelf meegerekent.. :?
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do okt 19, 2006 9:58 pm

    MGF schreefColonM'n vader is een keer naar een clubavond geweest van regio Noord-Holland maar daar ging het vrijwel alleen maar over de techniek van de oudere MG's.


    Dat klopt en op zich wel logisch omdat zo'n 90% van de leden in een MG rijdt van voor 1995.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » do okt 19, 2006 10:03 pm

    Brooklands schreefColonDat klopt en op zich wel logisch omdat zo'n 90% van de leden in een MG rijdt van voor 1995.

    Natuurlijk is het logisch, maar als F-bezitter val je dan toch wel een beetje buiten de groep..
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do okt 19, 2006 10:09 pm

    MGF schreefColonmaar als F-bezitter val je dan toch wel een beetje buiten de groep..


    Dat was ook mijn gedachte tijdens de eerste bezoekjes aan de clubavond. Maar naar een paar keer is dat snel anders geworden, en val je zeker niet buiten de groep. Het hangt ook een beetje van de voorzitter af. Zit je bij Kasper in de regio dan ben je waarschijnlijk het snelst opgenomen in de groep.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do okt 19, 2006 10:10 pm

    Eehhh inderdaad, wij rijden ook een MGCGT, een MG uit 1968, redelijk zeldzaam er zijn er destijds zo'n 4500 van gemaakt (GT's)

    MAAR: wij zijn begonnen met onze F, dit is en blijft onze 1e MG, De C is er later bijgekomen omdat een GT mijn jongensdroom was (en nog is).

    Belangrijk vind ik dat de mensen die de kar binnen den MGCCH trekken, affectie hebben met ALLE MG's. immers MGCCH is een merkenclub en geen club van klassieke auto's. Je mag mensen niet beoordelen omdat ze alleen van klassieke auto's houden, je kunt ze echter wel er op attenderen dat "moderne" MG's ook bij de MGCC horen.

    Wat de meeste liefhebbers van klassieke MG's zich niet realiseren is dat de MG geschiedenis er een is die zich herhaalt. De MGA werd niet geaccepteerd door de mensen die auto's van voor 1956 reden: te modern. De B werd eerst ook niet geaccepteerd...
    Daarnaast is de ontwikkeling van de MGF zeer zeker vergelijkbaar met de ontwikkeling van bijna alle MG's in de geschiedenis.
    Zie daar: een afwijzing van rijders van klassieke MG's lijkt dus sterk op een gebrekkige kennis van het eigen merk :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7 en 0 gasten