Blikken rammel linksachter, *UPDATE*
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON wo jun 14, 2006 7:56 pm
    WoonplaatsCOLON (NL) Limburg; Kerkrade

    Blikken rammel linksachter, *UPDATE*

    door ID » di sep 26, 2006 12:28 pm

    Beste MG'ers,

    Sinds kort heb ik een rammelend geluid linksachter. Lijkt wel of het geluid de afgelopen dagen is toegenomen, alsof iets losser gaat zitten en heviger heen en weer gaat. Klinkt alsof de uitlaat los zit, maar naar mijn mening zit die nog goed vast. Geluid komt van linksachter, maar kan het niet goed plaatsen. Geluid is natuurlijk hoorbaar bij oneffenheden in de weg. Wat kan het zijn????

    Greetz Ivo
    Laatst bijgewerkt door 1 op ID, in totaal 0 keer bewerkt.
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » di sep 26, 2006 12:41 pm

    Links achter zit de motor....

    kan je iets preciezer zijn? komt het geluid van hoog/laag, is het een luide klop of is het een zacht geratel...

    Het kan zijn dat het enkel een van de haken van de softtop is aan de linker kant of het subframe of de motor. Is de distributieriem recent vervangen?
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » di sep 26, 2006 12:43 pm

    deze keer kreeg je het antwoord maar 1 keer :cry: it's a long way to the goeroetop
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON wo jun 14, 2006 7:56 pm
    WoonplaatsCOLON (NL) Limburg; Kerkrade

    door ID » di sep 26, 2006 1:04 pm

    Dat is namelijk het moeilijke, ik kan mijn oor tijdens het rijden namelijk niet linksachter naast de motor houden dus preciese plaats kan ik je helaas niet zeggen. :P Het maakt een geluid van een leeg blikje dat ergens tegen aan komt. :roll: Bij mijn vorige auto (MR2) heb ik ook al eens zoiets gehad. Toen bleek echter de beschermingsplaat (tegen steenslag) rondom een gedeelte van de uitlaat los te hangen.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di sep 26, 2006 1:09 pm

    Dan zal ik oook maar even weer wat werken aan mijn weg naar de Goeroetop:

    Rammelende onderdelen kunnen eigenlijk overal vandaan komen en er zijn vele mogelijke oorzaken. het kan varieren van een slang die los ligt tot een katalisator waar het keramisch element van los ligt (gebeurt nog wel eens)
    Veelal zal rammelen stoppen als het onderdeel er vanaf valt :wink: maar dat gebeurt dus blijkbaar niet.

    De katalisator zit dicht bij je uitlaat, misschien moet je hier eens naar kijken.
    Mocht je een K&N hebt met afschemkap, kijk daar ook even naar.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Kasper, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di sep 26, 2006 1:11 pm

    ik heb zoiets ook gehad maar pas bij een wat hoger toerental,
    Ik heb achterklep open gezet en dan met de hand, op de gasklep gas gegeven... maar kon het toen ook niet vinden.. volgens de kenners hier was het een los hitteschild, maar die leken me gewoon goed.
    Later beek het (ik meen) de startmotor te zijn die niet goed vast zat...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON wo jun 14, 2006 7:56 pm
    WoonplaatsCOLON (NL) Limburg; Kerkrade

    door ID » di sep 26, 2006 1:16 pm

    Bedankt voor jullie info zover. Vand e K&N kan hte niet zijn, want die heb ik nog niet :) . ( is overigens afgelopen week besteld, maar de bracket is nog niet op voorraad. Ik laat de andere onderdelen wel alvast deze kant op komen, en kijken of de sound mij ook laat kwijlen :P )

    Ik heb pas last van het geluid als ik bijvoorbeeld een drempel op en af rij. Normale snelheid :wink: . Dat van dat keramisch element heb ik ook al eens iemand horen zeggen.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di sep 26, 2006 1:43 pm

    Dat klinkt dus als een probleem in de wielophanging, Sorry daar heb ik nog niet aan gesleuteld.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON wo jun 14, 2006 7:56 pm
    WoonplaatsCOLON (NL) Limburg; Kerkrade

    door ID » di sep 26, 2006 2:22 pm

    Vandaag een afspraak gemaakt bij de garage. Ik wacht af wat het gaat worden. Ik heb nog garantie...
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » di okt 03, 2006 8:51 pm

    En, wat was het :?: :?:
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON wo jun 14, 2006 7:56 pm
    WoonplaatsCOLON (NL) Limburg; Kerkrade

    door ID » di okt 03, 2006 10:38 pm

    2 dagen wachten nog... en dan weten we het hopelijk
    MGF 1.8 MPi, Platinum Silver
    Mods: --K&N 57i kit --Heat Shield (Removed) --Rode remklauwen --MOMO pook --?
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON wo jun 14, 2006 7:56 pm
    WoonplaatsCOLON (NL) Limburg; Kerkrade

    door ID » wo okt 04, 2006 6:53 pm

    Vandaag auto bij dealer gezet. In de middag telefoontje gehad. Niet alle bestelde onderdelen waren er. (2x motor centrale deurvergrendeling, die ratelde nog wel eens in de deuren bij het afsluiten).

    Over die rammel. Wat ik zo snel even begreep is dat er een rubber van/in de schokdemper was verschoven/versleten, waardoor die rammel met blikachtig geluid ontstond.

    Het probleem met de ramen (rechter raam bleef hangen onder de kap zouden ze oplossen door de ramen te stellen).

    Hopelijk is de F snel weer klaar zodat ik mijn vandaag ontvangen K&N57I kit kan installeren!!! :roll: :lol:.

    Greetz Ivo! :roll:
    MGF 1.8 MPi, Platinum Silver
    Mods: --K&N 57i kit --Heat Shield (Removed) --Rode remklauwen --MOMO pook --?
  • zlaapkopz
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON vr sep 08, 2006 10:40 am
    WoonplaatsCOLON Emmen (NL)
    CONTACTCOLON

    door zlaapkopz » wo okt 04, 2006 7:00 pm

    mooi dat ze iig. direct weten wat het euvel is/was...

    en hopelijk heb je hem snel weer 8)
    ** mijn oude Flame Red MGF **

    23-10-2006: the 1ste Pete move
    Rood is sneller....

    Mods: Stuby Alu Antenna, White Blinkers, ... to be contiued
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON wo jun 14, 2006 7:56 pm
    WoonplaatsCOLON (NL) Limburg; Kerkrade

    door ID » wo okt 04, 2006 8:35 pm

    ja, het maakte een geluid alsof de uitlaat los zat. Ik had zelf ook al een en ander gekeken, en wat mij opviel was toen ik boven de linker schokdemper met kracht op de auto drukte hoorde ik bij het in/uitveren van de schokdemper iets tegen elkaar aan komen. Ik had al het gevoel dat het daar wat mee te maken zou kunnen hebben.

    Offtopic:

    Vandaag het pakket van de K&N filter bekeken. Er zat ook een plastic iets in; 3 zakjes aan elkaar vast, zat voor de rest niets in (Blauwe opdruk). Waar is dit voor?

    Greetz ivo
    MGF 1.8 MPi, Platinum Silver
    Mods: --K&N 57i kit --Heat Shield (Removed) --Rode remklauwen --MOMO pook --?
  • zlaapkopz
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON vr sep 08, 2006 10:40 am
    WoonplaatsCOLON Emmen (NL)
    CONTACTCOLON

    door zlaapkopz » wo okt 04, 2006 8:55 pm

    dat is waarschijnlijk gewoon vulmateriaal ;)
    zodat niet alles door de doos wordt geschud :D
    ** mijn oude Flame Red MGF **

    23-10-2006: the 1ste Pete move
    Rood is sneller....

    Mods: Stuby Alu Antenna, White Blinkers, ... to be contiued

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten