Onverwacht een MGF.BE'er op bezoek
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Onverwacht een MGF.BE'er op bezoek

    door Coen » za sep 23, 2006 11:14 pm

    De adreslijst uitwisselen had nu al zijn vruchten afgeworpen. Vanavond stond ik m'n F te wassen maar verder dan de velgen kwam ik alleen niet. Er stond ineens een X-Power Grey TF bij mijn oprit. Het was de TF van Pete!

    Na eerst veel over de auto's gepraat te hebben zijn we met de beide MG's op stap gegaan. Met Peter en ik in de TF en mijn broer (Wouter) in de F, zijn we langs het kanaal en de boeren landweggetjes gegaan. 1 ding viel al vrij snel op, Wouter was iets sneller en liep iets op ons in, tijd voor wat stoplichtsprintjes! :D Vreemdgenoeg was Wouter sneller met 16PK minder. Hoe kan dit? Gewicht, dat zal natuurlijk een rol meespelen! Eens een berekening erop los laten:

    120 PK MGF, gewicht volgens de RDW: 1050 kg

    Normaal:
    1PK per 8,75 KG (1050/120)

    Met 1 bestuurder (Wouter = 70KG + 1050 = 1120):
    1PK per 9,33 KG (1120/120)
    ---------------------------------------------------
    135 PK MG TF, gewicht volgens de RDW: 1080 kg

    Normaal:
    1PK per 7,94 KG (1080/136)

    Met 2 bestuurders (Peter = 80KG? en ik 70KG maakt: 70 + 80 + 1080):
    1PK per 9,04 KG (1235/136)

    De TF van Peter heeft dus meer PK's per KG en is langzamer. Wat zou een mogelijke optie zijn? Beiden hebben we geen andere modificatie dan een K&N luchtfilter.

    Natuurlijk hebben we er nog foto's van gemaakt, alleen staat de Brooklands er niet op, die staat in de garage geparkeerd. Peter was wel geheel in zijn MGF.BE outfit gekleed ;) Het maken van de foto's ging ook niet echt makkelijk, beide auto's stonden midden op de weg geparkeerd en een andere auto hebben we er voor de verlichting voor gezet. Dat werd dus tot 2 keer toe even de auto's verzetten ;)

    Hij ging weg toen het donker was en daarna kon ik ook de auto niet meer wassen :lol:

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Laatst bijgewerkt door 1 op Coen, in totaal 0 keer bewerkt.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » za sep 23, 2006 11:39 pm

    Leuk hoor, die adreslijst heeft dus weldegelijk nut! :D
    Laatst bijgewerkt door 1 op MGF, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » za sep 23, 2006 11:46 pm

    MGF schreefColonLeuk hoor, die adresnlijst heeft dus weldegelijk nut! :D


    Probeer dat Sander maar duidelijk te maken :P
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za sep 23, 2006 11:52 pm

    Ik ben veel te bang dat Coen op de stoep staat binnenkort :P
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » zo sep 24, 2006 12:01 am

    Je adres heb ik toch al, weet je nog?
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » zo sep 24, 2006 12:05 am

    Ik vond het niet zo'n probleem om m'n adresgegevens prijs te geven, de kans dat er hier iemand op bezoek komt zal toch niet groot zijn, de meeste forumleden wonen namelijk een behoorlijk stuk van Noord-Holland. :wink:
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Onverwacht een MGF.BE'er op bezoek

    door Brooklands » zo sep 24, 2006 12:56 am

    Coen schreefColonDe adreslijst uitwisselen had nu al zijn vruchten afgeworpen. Vanavond stond ik m'n F te wassen maar verder dan de velgen kwam ik alleen niet. Er stond ineens een X-Power Grey TF bij mijn oprit. Het was de TF van Pete!


    Dan was Pete ook in mijn buurt. Maar wij waren niet thuis maar naar een concert van De Dijk. Dat is ook leuk. Maar een ieder is welkom.
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » zo sep 24, 2006 9:28 am

    Na een dagje werken in Almelo leek het me leuk om eens te kijken waar Coen woont. Het was snel gevonden en we hebben toch even gezellig over MG (en andere auto's :wink: ) kunnen kletsen. Ook nog een tijdje door de omgeving van Wierden gereden en een mooie gelegenheid om de verschillen tussen de F en TF te bekijken. Een paar dingen vielen ons toch wel het meest op, namelijk:
    1. De F klinkt harder, ondanks een bijna gelijke configuratie (alleen een KN filter) Wel hebben Coen en Wouter een kortere luchtbuis tussen TB en filter. Minder dan de helft van de KN buis.
    2. De F is sneller. Ik vond de F ook veel agressiever op het gas reageren
    3. De F ligt (veel) beter in de bocht. Een bocht die Wouter, volgens zijn zeggen, rustig nam, leverde bij mij piepende achterbanden op.

    Dus.... toch maar eens een Dynorun... nieuwe banden...
    Er blijft nog genoeg te willen :D

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » zo sep 24, 2006 10:43 am

    Bij een sprintje is koppel ook belangrijk
    Misschien is het iets om te kijken of er verschil in koppel zit?

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Avatar gebruiker
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    GeregistreerdCOLON zo sep 10, 2006 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
    CONTACTCOLON

    door sjolmers » zo sep 24, 2006 11:15 am

    Pete schreefColon.....Een paar dingen vielen ons toch wel het meest op, namelijk:
    1. De F klinkt harder, ondanks een bijna gelijke configuratie (alleen een KN filter) Wel hebben Coen en Wouter een kortere luchtbuis tussen TB en filter. Minder dan de helft van de KN buis.
    ......


    Ietwat offtopic: Hoelang is nu de meest optimale, voor zover bekend, lengte van de luchtbuis tussen het K&N57i filer en de throttlebody??**

    En wat is het gevolg als men een langere buis neemt, of juist een kortere?


    **ben ff NL woord kwijt
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » zo sep 24, 2006 11:58 am

    sjolmers schreefColon
    Pete schreefColon.....Een paar dingen vielen ons toch wel het meest op, namelijk:
    1. De F klinkt harder, ondanks een bijna gelijke configuratie (alleen een KN filter) Wel hebben Coen en Wouter een kortere luchtbuis tussen TB en filter. Minder dan de helft van de KN buis.
    ......


    Ietwat offtopic: Hoelang is nu de meest optimale, voor zover bekend, lengte van de luchtbuis tussen het K&N57i filer en de throttlebody??**

    En wat is het gevolg als men een langere buis neemt, of juist een kortere?


    **ben ff NL woord kwijt


    De naam throttlebody of TTB gebruiken we hier ook.

    Volgens Sander was het zo dat wanneer je een kortere buis had dat dan het geluid harder klonk. Het kan zijn dat er meer verschilllen zijn maar die weet ik niet.
  • Avatar gebruiker
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    GeregistreerdCOLON zo sep 10, 2006 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
    CONTACTCOLON

    door sjolmers » zo sep 24, 2006 12:02 pm

    gasklephuis is denk ik de juiste vertaling.

    Is er behalve het geluid ook vermogen/koppel of ander merkbaar of theoretisch verschil?
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo sep 24, 2006 12:06 pm

    Als je buis te kort (of te lang) is heb je een bult + een gat in je koppel zitten, bij een optimale lengte is het koppel zo vlak mogelijk:

    Afbeelding

    De blauwe lijn is een F met enkel een open luchtfilter zonder tussenbuis direct op de TB.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo sep 24, 2006 12:57 pm

    Inderdaad raar dat de TF van Pete het minder goed doet dan de F. Ik vond nochtans dat de TF van Pete best heel snel was, de laatste keer ik mee reed met hem op de darkside workshop. Meerijden is echter steeds een ander gevoel dan zelf rijden. Vinger aan de pols dan maar onder de vorm van een dyno ? Hij komt er binnenkort weer aan !

    1 ding is zeker : 2 dezelfde motoren zijn steeds verschillend. Hoe zijn ze ingereden etc.
    En ook dit mag je niet vergeten : Buiten pk's/koppel en gewicht is ook de versnellingsbak een heel belangrijke factor, om nog te zwijgen van banden bv.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma sep 25, 2006 5:33 pm

    misschien had Pete z'n lichtere schoenen aan deze keer? ;)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten