BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
De kwaliteit van de autobatterij
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    De kwaliteit van de autobatterij

    door lucas » di sep 19, 2006 10:07 pm

    Bij het laatste onderhoud van mijn F wees de dienstdoende mechanieker naar mijn batterij (een Auto 5 batterij) en trok even een bedenkelijke grimas :wink:
    Ik heb begrepen dat deze batterij niet is wat het zou moeten zijn, hoewel ze tot op heden functioneert, en misschien beter niet thuis hoort in mijn F.
    Welke batterijen behoren tot "de betere" ?
    Welke ampère dient een batterij te hebben ? Momenteel heb ik een batterij met 52 Ah ? Is een zwaardere beter of net niet ?
    Wat met onderhoudsvrije batterijen ?
    Bestaan er gelbatterijen voor auto's ?
    Voor de winterperiode wordt de batterij van mijn F aangesloten op een druppellader beveiligd tegen overbelading ; is dit een goede werkwijze of kan dit de batterij desondanks toch beschadigen ?
    Welke batterij merken verdienen de voorkeur ?
    Dient een batterij best om de 5 jaar vervangen te worden (preventief) ?
    :?: :?:
    Veel vragen, hopelijk veel reacties :lol:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: De kwaliteit van de autobatterij

    door Sander » wo sep 20, 2006 12:11 am

    lucas schreefColonBestaan er gelbatterijen voor auto's ?


    Volgens mij wel, de mijne is ook aan vervanging toe en ik heb er al een beetje naar gezocht maar ik kan er niet heel veel van vinden. Mocht je meer te weten komen hoor ik het graag.
    Building >200BHP K-series
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: De kwaliteit van de autobatterij

    door Kasper » wo sep 20, 2006 8:20 am

    lucas schreefColonWelke ampère dient een batterij te hebben ? Momenteel heb ik een batterij met 52 Ah ? Is een zwaardere beter of net niet ?

    Ik dacht dat dat wel oke was, maar precies als je het nodig hebt kan ik daar geen bevestiging van vinden :wink:

    lucas schreefColonVoor de winterperiode wordt de batterij van mijn F aangesloten op een druppellader beveiligd tegen overbelading ; is dit een goede werkwijze of kan dit de batterij desondanks toch beschadigen ?

    Doe ik ook, alleen ongeveer 1 dagje per 2 weken, dat is genoeg. Ik houdt niet zo van onnodig elektrische apparaten aan te laten staan.
    Mijn F staat in de winter met ca 3-4 weken niet gebruikt met een lege batterij.

    lucas schreefColonDient een batterij best om de 5 jaar vervangen te worden (preventief) ?

    Zo lang red ik het nooit :cry: 3e batterij in 6 jaar. Ok zeker 1x door te ver laten leeg lopen, dus denk ik dat ca 3 jaar voor een batterij een redelijke levensduur is
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten