door Wiem » ma maart 22, 2004 11:10 pm
Ik heb een mooie MG F uit 1999 zien staan, en zou die eventueel willen kopen.
Nu ken ik niets van MG, zijn deze wagens een beetje betrouwbaar? Want engelse wagens hebben die reputatie niet dacht ik zo.
Het zou een auto worden waar ik dagelijks mee rijd.
Alvast badankt
wiem
------------------ Reply Bruno ---------------
Wel Wiem, ik denk dat het een beetje is zoals alle auto's : je moet een beetje geluk hebben.
De dag van vandaag ken geen enkele constructeur zich nog permiteren om "slechte" auto's te maken. De ene vindt wagen a slecht de andere wagen b, maar de reputatie van "Engels= onbetrouwbaar" is zoals de reputatie "Japans = roest". Ik wil maar zeggen dat dit reputaties zijn van 20 jaar geleden, die de constructeurs blijven achtervolgen. Net door die gezegden die op een automerk kleven, hebben de betrokkene constructeurs er alles aan gedaan deze blamen te ontkrachten. M.a.w. een japanner is dezer dagen het best beschermd tegen doorroesten, en een Engelse wagen is zeker niet onbetrouwbaar. Daarenboven werken bijna alle merken in enige zin samen, waardoor ze van elkaars fouten leren (BMW/HONDA/ROVER werkten toch ook samen).
Tenslotte nog iets uit eigen ervaring. Ik heb al 2 VW's gehad, 3 Volvo's , 1 Opel, 1 Peugeot, en 1 MG, en ik kan toch wel stellen dat ik misschien het minste last heb gehad met de laatste tot nu toe
------------------ Reply Erik---------------
Kan ik weinig aan toevoegen.... maar daarbij komt dat 1999 zeker geen slecht vertrekpunt is voor de aanschaf van een F. Jaren zoals 1995, 96 en 97 worden interessant door hun lagere prijs en misschien het vermoeden dat alle fouten reeds vervangen zijn.... MAAR er zijn natuurlijk ook F-en van 1995, 96 en later die zonder enig probleem hebben gereden en nog een prachtige toekomst tegemoet kunnen gaan.
Voor alle veiligheid melden dat forums vooral bezocht worden door freaks (die het kleinste foutje opmerken) en mensen die een probleem graag willen oplossen. De mensen die gewoon tevreden zijn met hun wagen, zie je zelden een thread starten
------------------ Reply Peter---------------
Wiem,
Ik rij nu bijna een jaar dagelijks een 1.8 VVC uit '98. Alleen de eerste maand had ie 'n wat moeizame start, dat is een bekend euvel, maar de rest van het jaar geen problemen.
Het windscherm wordt door plastic plaatje vastgehouden en eentje brak af, maar dat is mijn eigen schuld, ik vergeet telkens het windscherm omhoog te doen als ik de kap naar beneden doe. Ik heb zelf maar een aluminium plaatje gemaakt, En de deuren willen niet open als ik mijn raam open/dicht doe met de soft-top. Dat kan je vast bijstellen, maar op dit moment lekken de deuren niet, en dat wil ik graag zo houden
Ik zou gewoon eens lekker met die MG gaan rijden. Dat's het enige wat echt telt.
Peter
------------------ Reply Wiem ---------------
Okee, van het weekend ga ik een testritje maken
Het is een beetje een droom van me om een (semi) sportwagentje te hebben. Ik ben nu 22 en vind ik dit HET moment om zoiets te kopen als je 30 zijn er waarschynblyk kinderen en is een 2zitter toch onpraktisch.
Als mijn huidige auto weg is en die MG bevalt me hebben jullie waarschynyl een vaste forumbezoeker bij