BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
startproblemen en remlicht in werking bij koppelen
  • stef
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    GeregistreerdCOLON di nov 30, 2004 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    startproblemen en remlicht in werking bij koppelen

    door stef » ma sep 11, 2006 6:02 pm

    mijn MGF geeft geen kik meer, alle lampjes lichten op doch hij start nier. Als hij dan rijdt branden mijn stoplichten als ik de koppelingspedaal indruk????????? :x :x :x :x :x :x :?: :?: :?:
  • mgf74
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 128
    GeregistreerdCOLON za apr 09, 2005 12:30 am
    WoonplaatsCOLON antwerpen

    door mgf74 » ma sep 11, 2006 6:50 pm

    De pedalen staan kort op elkaar ! Aan de rem pedaal is een drukschakelaar die de rem lichten bedient, die moet ge eens nakijken!
    Normaal is het de beugel of de schakelaar zelf 8) 8) 8)
    MG . . . .
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma sep 11, 2006 10:56 pm

    Ik snap het probleem niet goed Stef, hij start niet meer zeg je, en vervolgens zeg je, dat wanneer hij rijdt, de stoplichten branden als je het koppelingspedaal indrukt. Dus hij start toch, of niet ?
    Graag meer info, opdat we je beter kunnen helpen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    GeregistreerdCOLON zo sep 10, 2006 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
    CONTACTCOLON

    door sjolmers » di sep 12, 2006 11:59 am

    Ik hbe hetzelfde probleem, als ik koppel branden mijn remlichten. Ik denk dat het in de switch zit bij het rempedaal.
    ik heb er zelf nog niet naar gekeken, maar hier staat een mooie handleiding:
    http://www.mgfcar.de/brakes/index.htm
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di sep 12, 2006 12:02 pm

    Stef,

    Voor het startprobleem gaan we inderdaad iets meer info nodig hebben.... the obvious things zeg maar:
    - enig idee hoe de toestand van de batterij is/was
    - rij je regelmatig en hoe was de vroige rit
    - wat doet de auto nu wel en niet (kan je de lichten laten branden, hoe stark zwakken deze af bij starten, wat hoor je tijdens een startpoging, ...)
    - . . .

    Blijkbaar heb je de auto wel weer aan de praat gekregen, hoe dan ? Door startkabels, door duwen, ... ?

    Wat het remlicht betreft: an easy one, maar je moet vrij "acrobatsch" te werk gaan: als je het rempedaal volgt zal je merken dat deze op een plastiek schakelaar drukt. Deze lange 'plunger' kan je door een kwartslag te draaien uit z'n positie halen. Eénmaal je hem vast hebt moet je eens goed aan het ding trekken. Het zal vrij plots z'n volledige lengte terug krijgen, waarna je hem terug kan plaatsen. Het meest moeilijke zijn:
    - eraan geraken vraagt enige lenigheid
    - het ding uit elkaar trekken vraagt verbazend "veel" kracht: in eerste instantie denk je dat je het stuk hebt getrokken.

    hth,
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten