BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
schimmel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

schimmel

door Bruno » wo sep 06, 2006 12:19 am

Tja, Fauna en flora doet het goed in mijn MG :

Vorig jaar een muis. Op tijd ondekt zodat er bijna geen schade was. Nu echter last van flora : Schimmel op mijn tapijten.
    Water infiltratie dus. T'is al dikwijls de revue gepaseerd, maar voorlopig kan ik niet ontdekken waar het water binnenkomt. Ik heb heel de F van binnen gestript, alles eruit : Stoelen , T-bar, middenconsole onder T-bar, Tapijten eruit, incl mouche onder de tapijten, bekleding achter de stoelen eruit, en in één keer de metalen plaat die tussen passagiersruimte en benzinetank zit, er ook uit gehaald, om de typische oxidatie te behandelen.
    Kortom, mijn F is binnen kaal tot op de carrosserie, en tot op de benzinetank.

De passagiersruimte is vooral kletsnat, zowel voor als achter de stoelen, de bestuurderszijde is vochtig, maar niet doorweekt.

Morgen de behandelde en vers gespoten plaat voor benzindetank terug plaatsen en tevens de bestuurdersstoel (Met dank aan Sander voor het idee), en dan maar hopen op regen, waardoor de infiltratie duidelijk merkbaar wordt, want ik heb dus geen flauw idee. Ik kan immers toch niet met het kitpistool in het wilde weg, velsnaden gaan trekken, toch ?

Ach, van zo'n werkjes baal ik dus :evil:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

door PatrickT » wo sep 06, 2006 1:12 am

dat is balen bruno. natten voeten krijgen is nooit een fijn gevoel!

suc6 ermee.
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo sep 06, 2006 9:08 am

Water gebroken ?

PROFICIAT !! :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

door Jean » wo sep 06, 2006 9:36 am

ErikB schreefColonWater gebroken ?

PROFICIAT !! :wink:

Dat is wel te vroeg.

Wel balen. Het zijn die vervelende werkjes die van tijd tot tijd ook bij komen. Ik moet nog altijd mijn ruiten stellen.
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo sep 06, 2006 10:08 am

Nu heb ik uit betrouwbare bron,

Dat de F buiten heeft gestaan voor een lege garage sinds de Kempenrit.
    Niet is gewassen (gekuist) sinds de kempenrit.
    En al een tijdje niet is geaait en gekust sinds de Kempenrit..

Ff serieus,
    Ik heb ergens gelezen dat je talkpoeder kan gebruiken om te kijken waar het water de auto in komt, is dat mischien een optie? beetje rondsluiten in de auto en dan de tuinslang steeds iets verder over de auto halen net tot je ziet waar die nat wordt?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo sep 06, 2006 11:21 am

Talkpoeder of techtceck, zoals wij dat noemen is een goed hulpmiddel voor lucht en waterlekkages op rubbers, maar om een hele carrosserievloer te gaan besprenkelen met talk, no thanks. Een beter oplossing is kranten op de vloer leggen, daar waar het lek binnenkomt is de krant het eerst en hardst nat.
    Echter ik ben deze morgen verder aan de slag gegaan, en ontdekte dat het water binnenkomt, op de plaatsen waar meerdere F'jes er last van hebben: Bij mij zelfs op 2 plaatsen :evil:
    - passagierskant -> onder de rooster buiten ( ruitenwissermechanisme) binnenkomend via darmen verwarming. Handschoenkastje eruit en een nieuwe kitlaag aanbrengen zou de oplossing moeten zijn.
    - Bestuurderskant -> idem, maar dan binnenkomend via plaat die achter de pedalen zit.

Ik heb er blijkbaar al veel langer last van, maar t'is me nu pas opgevallen, door dat hij heel augustus heeft buitengestaan voor de poort van een lege garage :oops: (misschien niet echt voorbeeldig, maar als ik dit niet had gedaan, had ik het lek nooit ontdekt)

Ik zou de tip geven aan iedereen, om bij het wassen van de auto volgende keer met de tuinslang eens over de roosters te gaan en eens te checken of er nergens water binnendrupt, want dit is toch een algemeen probleem, vooral bij pre 99-modellen. Over het algemeen valt dit niet op bij dagelijks gebruik, maar stilaan rotten de mouches onder de matten gewoon weg. Dus een verwittigd man/vrouw....
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » wo sep 06, 2006 12:33 pm

Bedankt voor de tip Bruno, mmm die van mij wordt zelden nat. Nu ziet het er naar uit dat het voorlopig weer droog is buiten, dan zal ik zaterdag de tuinslang maar weer eens gaan hanteren.

Succes met je afdichtoperatie.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

door MGF_TV » wo sep 06, 2006 10:13 pm

:wink: een pamper dragen als je de serieuze mannen wil volgen, Bruno

nee, serieus, de plaat waar de pedalen aan hangen was bij mij niet de oorzaak, wel de bouten waarmee de pedalen vastzaten. Daar een rubber dichting onder deed wonderen.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo sep 06, 2006 10:56 pm

Vervolg van deze topic staat hier, onder projects : http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=3058
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

• Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » do sep 07, 2006 6:48 pm

schimmel, een paard... Sinterklaas.. das toevallig..ik zag vadaag alweer de eeste pepernoten in de supermarkt liggen, twee weken vroeger dan vorig jaar..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

door PatrickT » do sep 07, 2006 7:06 pm

pepernoten zijn lekker! :-s :lol:
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » do sep 07, 2006 7:07 pm

PatrickT schreefColonpepernoten zijn lekker! :-s :lol:

ben ik volledig met je eens, maar niet 4 maanden per jaar..
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » do sep 07, 2006 7:58 pm

Ze groeiden bijna op mijn matten van m'n F :-s
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

• Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » vr sep 08, 2006 8:13 pm

Ik zou toch nog ff een maandje ofzo hebben gewacht met het kitten van je auto, wat als nu de vliezen breken, dan kan het water niet weg...

:wink:
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

door lucas » vr sep 08, 2006 8:37 pm

Bruce schreefColonIk zou toch nog ff een maandje ofzo hebben gewacht met het kitten van je auto, wat als nu de vliezen breken, dan kan het water niet weg...

:wink:

:lol: :lol: :lol:
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1