BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
ruitenwissermotor
  • Renno
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 175
    GeregistreerdCOLON zo dec 26, 2004 10:05 pm
    WoonplaatsCOLON Terneuzen (Nederland)
    CONTACTCOLON

    ruitenwissermotor

    door Renno » di sep 05, 2006 1:47 pm

    In de history van dit forum heb ik er al wat meer over gevonden, maar nog geen reparatie tips: de ruitenwissermotor. Inmiddels heb ik de motor uit elkaar gehad, behalve nog niet het hart van het geheel. En waar zit het probleem? Ja, in het hart van het motortje. Alles goed gesmeerd maar helaas.

    Heeft iemand al eens het motortje kunnen repareren?
    Is het een uniek voor MG motortje? Of kan ik ook opzoek gaan naar een ander merk motortje?

    Ik heb een MGF uit 1999.
    Mmmmmmmm....... MGF !!! :)))
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » di sep 05, 2006 2:00 pm

    De zwarte kap van de windingen halen en het water eruit laten. Als dat er dan al in zit. boor dan ook meteen een gat in de kap a/d onderkant.

    Verder de contactpunten van de slepers vetvrij maken.

    Dat zou al iets moeten verhelpen.

    Je kan de motor apart bestellen bij de dealer. Ik heb reeds een 2e hands gekocht, maar die hield het ook maar 2 weken vol.
    Laat je niet wijsmaken dat het hele mechanisme moet bestellen.

    Dus mijn advies is een nieuw motortje te kopen als reparatie niet lukt.
    Peace of mind, weet je.

    Het is een Valeo motor, dus die zal wel op andere merken ook zitten, maar is nogal moeilijk uit te zoeken. Ik vermoed dat niemand hier kan zeggen op welke auto deze motor nog zit.

    Het winding gedeelte zit ook op mijn alfa, maar er hangt nog een batterij relais aan voor al de wis tussenstanden en wat nog allemaal, dus niet uit te wisselen. :cry:
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Renno
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 175
    GeregistreerdCOLON zo dec 26, 2004 10:05 pm
    WoonplaatsCOLON Terneuzen (Nederland)
    CONTACTCOLON

    door Renno » di sep 05, 2006 2:04 pm

    Jupilerman: Bedankt voor je snelle reactie.

    Het zwarte kapje heb ik er al afgehad en alles goed gesmeerd. Maar het geluid zit hem in het licht grijze gedeelte van de motor. Dat heb ik nog niet open (durven) maken.
    Mmmmmmmm....... MGF !!! :)))
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » di sep 05, 2006 2:28 pm

    http://www.mgfcar.de/wiper/
    lees dit ff :D

    let er wel op dat je de positie van het mechanisme op hoofdstang hebt aangeduid (met alcoholstift of zo), anders heb je een paar extra problemen bij hermontage.
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten