Deze morgen ben ik met mijn efje naar de technische controle gereden. Dit heeft iets langer geduurd dan oorsprokenlijk verwacht en verliep ook iets moeizamer dan gehoopt.
Er zijn twee problemen.
Eerst wat de banden betreft. Blijkbaar staat op het gelijkvormigheidsattest een ander velgtype (15duim) dan wat er werkelijk op mijn wagen staat (16duim) en de toegelaten banden zijn dus bijgevolg ook anders. Mijn instructieboekje daarentegen geeft dan weer wel de juiste maten aan (16 duim) van mijn velgen (standaard velgen op de Abindon). Jaar na jaar moet ik die mensen van de technische controle overtuigen dat mijn gelijkvormigheidsattest afwijkt van het instructieboekje en de realiteit en na wat heen en weer geloop worden ze dan toch iedere keer goedgekeurd. Maar toch. Het zou zoveel eenvoudiger kunnen zijn zonder iedere keer die uitleg. Ervaren jullie het zelfde probleem bij de technische controles?
En dan is er nog het tweede grotere probleem waar ik eigelijk nog meer mee zit. Alles liep goed tot ik de brug op moest rijden. Dit ging niet door de hoogte (of beter gezegd de laagte) van mijn auto. Op een andere brug is mijn auto dan wel (net) opgeraakt. Oorspronkelijk wilden ze mijn auto daar op afkeuren. Het rare is echter dat tot vorig jaar er geen enkel probleem was met de hoogte van mijn auto en dat ik er ook niets aan laten veranderen heb. Uiteindelijk bijna een half uur later en nadat 5 techniciens mijn auto bekeken hebben (gelukkig moest ik die mannen niet allemaal per uur betalen) heeft de verantwoordelijke me komen melden dat ik toch een groene kaart zou krijgen maar wel met een opmerking voor mijn vering. Volgens hem zou ik een torsievering hebben die stilaan aan kracht aan het verliezen is waardoor mijn wagen aan het verlagen is (en nog verder zal verlagen). Kan dit juist zijn? Wat is de remedie? Zou mijn auto gewoon laten verhogen een oplossing zijn of moet inderdaad die vering aangepakt worden? Hoe?
Alle info hierover is welkom. Mijn vrouwelijke kennis hierover strekt niet ver genoeg om in te schatten wat ik moet ondernemen om het beste dit probleem aan te pakken





