Als je het -ietwat afgesleten- bloke er uit neemt, meet je deze afstand.
Dus eigenlijk de afstand tss de achterkanten van de blokjes, ofte de binnenbreedte van de klauw.
Ik weet niet hoe de dikte van een blokje wordt uitgedrukt. Maar een blokje bestaat uit dragerlaag, dat is een staalsoort denk ik met daarop een dikke laag koolstofhoudend materiaal dat dan tegen de schijf aandrukt (?, ben geen specialist hoor). Als ik nu weet wat hoe de dikte van zo´n nieuw remblokje wordt gemeten (met of zonder dragerlaag) dan kan ik de afstand schijf-blokje berekenen aangezien de glijdende klauw helemaal dicht moet.
jullie hebben ook nog verlof zeker? Zo met ganse dagen posten
EDIT: er zit blijkbaar nog een afstand tss het remblokje en de piston? Dat had ik niet gezien. Deze afstand zou ook nuttig zijn. Als´t niet gaat is dat ook geen probleem hoor. Het gaat mij over de totale afstand dat de remklauw aflegt opdat de blokjes de schijf volledig omsluiten. Dit type klauw is een zwevende klauw. ttz, de piston drukt eerst het ééne blokje tegen de schijf. Eenmaal dat er tegen zit, moet de het ander er natuurlijk ook nog tegen. Dus duwt de piston verder, waardoor het buitenste gedeelte van de klauw met blokje ook tegen de schijf wordt "getrokken".
Het is er mij om te doen te weten te komen hoeveel vloeistof nodig is om dit te bewerkstelligen. Dus als ik die tss afstanden heb dan kan ik uitrekenen hoeveel de piston uit zijn kot moet komen en bijgevolg hoeveel remolie er de ruimte achter de piston vult. Dit alles om te controleren of er voldoende vloeistof in het bakkie aanwezig is om andere remmen met
grotere pistons te bedienen. Lang, maar eenvoudig verhaal.
