






Bruno schreefColonZelfs zonder katalysator moet je HC, CO en CO2 waarden goed zijn, alhoewel een katalysator de waardes nog lager krijgt natuurlijk.

Thomas schreefColonVolgens mij zit het probleem in de temperatuur tijdens het meten.
Ook ik heb dit problem al gehad, ik moest van de keurmeester even een blokje rijden en daarna was de meeting in orde.
Zorgen dat de auto goed op bedrijfstemp is en dan moet de CO veel
beter zijn.
Thomas

Bruno schreefColonZelfs zonder katalysator moet je HC, CO en CO2 waarden goed zijn, alhoewel een katalysator de waardes nog lager krijgt natuurlijk. Zoniet moet je in eerste instantie kijken of je luchtfilter niet vuil is, en deze eventueel vervangen (tenzij je een K&N hebt, dan moet je hem reinigen).
Neem aan dat de filter vervangen wordt bij een grote beurt....zie hem alleen niet terug op de rekening.....
In tweede instantie moet je eens kijken of je gasklep niet te vervuild is, en deze eventueel reinigen mat carburator reiniger. Als je CO waardes te hoog zijn bij stationair, moet het aantal steppen worden geregeld op de gasklep met een T4.
Gasklep heb ik via dit forum aangeschaft en er zelf ingezet....met schone handjes gedaan
Tenslotte stel ik voor om een benzinespoeling (a la Petrol one shot van Kent) te gebruiken, om de waardes naar beneden te halen. Zo'n spoeling is niet gelijk aan een additief ; een spoeling werkt veel karchtiger en sneller. Ik geef toe dat een weinig petroleum in de benzinebak er ook kan voor zorgen dat de co waardes serieus lager zijn, maar uiteraard is een goede spoeling beter, daar deze echt alles serieus proper maakt, in tegenstelling met petroleum dat slechts tijdelijk de co/co2 waardes naar beneden haalt.
Is dit de FUEL SYSTEM CLEANER die ik op de rekening zie staan?
Zorg er trouwens voor dat de wagen warm is als er wordt gemeten, en dat hij niet 5 minuten op voorhand continu stationair heeft liggen draaien, want dat is niet bevorderlijk voor een goede meting.
Auto was warm toen hij getest is...
Dat ze echter een lambda gaan vervangen voor dit probleem lijkt mij heel ver gezocht, vooral als je dan de prijs ziet (waarschijnlijk is ook de manifold vervangen, daar ze de lambda niet loskregen... en dan nog).
Tenslotte is het verspringen van de distributieriem ook niet echt een oorzaak van te hoge waardes (zie post Kasper)
Mijn vraag :
- hoeveel werd gemeten voor co, co2 en hc ?
Weet alleen de CO2 die was tussen de 0.60 en de 0.80 stationair
- Is het de garage die de beslissing heeft genomen om een lambda te vervangen voor dit probleem , terwijl het natuurlijk niet is opgelost, maar uw portemonee dunner is ?
Ja de garage komt op deze aanpassingen/vernieuwingen, omdat ik zelf de gasklep vervangen heb, heb ik gevraagd of ze de computer (T4) denk ik gereset hebben en dat hadden ze niet gedaan maar vonden ze ook niet nodig ( kon geen invloed hebben zeiden ze)
- Is het de garage die nu komen aandraven met het distributieriem verhaal ?
Jop...ik heb er geen kaas van gegeten...als kaaskop

Bruno schreefColonThomas schreefColonVolgens mij zit het probleem in de temperatuur tijdens het meten.
Ook ik heb dit problem al gehad, ik moest van de keurmeester even een blokje rijden en daarna was de meeting in orde.
Zorgen dat de auto goed op bedrijfstemp is en dan moet de CO veel
beter zijn.
Thomas
inderdaad, zoals ik dus o.a. zei, maar niet staionair laten warm draaien !!!!
Maar check toch ook de andere puntjes die ik aanhaalde.
Wedden dan het dan ok is ?

Sander schreefColonIn Belgie misschien wel maar in Nederland zijn de keureissen dusdanig dat je er zonder kat of met een kapotte niet doorheen komt. Mijn kat steekt niet voor niets terug hè


Bruno schreefColonDe TTB is dus niet het probleem Ronald, want die is nieuw, zoals je zegt. Controleer dan eerst de luchtfilter, en als die ook nieuw is, laat de benzine cleaner dan zijn werk doen. Je kan dit versnellen, door eens te gaan rijden in hogere toeren dan normaal, eens extra sportief te gaan rijden dus !!

Bruno schreefColonZorg er trouwens voor dat de wagen warm is als er wordt gemeten, en dat hij niet 5 minuten op voorhand continu stationair heeft liggen draaien, want dat is niet bevorderlijk voor een goede meting.
Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.