


Bruno schreefColonAls je niet zeker bent van je wagen kan alleen een dyno run uitsluitsel brengen.
8 seconden is wel heel snel voor die Alfa. Naar de 9 sec. (8,8sec) lijkt mij realistischer. Feit is wel, dat je met die wagen vergevingsgezinder "snel" kan optrekken. Ik bedoel hiermee dat je, om snelle sprints neer te zetten met je F, je optimaal moet schakelen (tot tegen het rood). De Alfa daarentegen, is gewoon pedaal intrappen, en schakelen (t'komt zo nauw niet) De Alfa, zijn max vermogen zit veel breder over de lijn dan een VVC, die zijn vermogen echt boven de 4500 Rpm moet vinden. Eens je boven die revs. kan blijven, is een VVC best heel snel (zie specs).
Een TTB52mm, kan echt niet de oorzaak zijn dat je F niet goed meer loopt, dus ofwel heb je ergens een probleem. Dit kan dus op een dyno gechekt worden, ofwel,.....ligt het dus inderdaad aan jou


Sander schreefColonAls je op 6500 toeren schakeld ipv 7200 val je zo ver terug in toeren dat je een pk of 20 mist....


Sander schreefColonSchakelen op toeren zou niet uit mogen maken, het zou kunnen zijn dat je synchromes ringen "versleten" zijn maar daar heb ik nog nooit van gehoord bij een PG1 bak.
Trap je F maar eens in de toerenbegrenzer om te kijken hoe ver je kan. Je moet zo laat mogelijk schakelen (precies voor de begrenzer) met een VVC

Bruce schreefColonBruno dient een 52 mm TTB niet aan de T4 te worden afgesteld? of is dat gedaan?
Mijn ervaring met optrekken, is dat mijn F heel nou luisterd naar hoe je begint. Ik kan in zijn eeste versnelling een enorme versnelling hebben, maar dan moet je bij het op laten komen van de koppeling de juiste hoeveelheid gas geven, te veel en hij lijkt er een beetje last van te hebben. Bij mijn diesel-ke is dat heel anders, die heeft zijn koppel onderin en die gaat wel..
Het is dus de start die (naar mijn idee) heel belangrijk is, de rest volgt wel dat is eigenlijk vol gas en snel schakelen tegen het rood.
Toch?
wlevels schreefColonWel heb ik sinds kort een soort rinkelend geluid als ik wegrij en hem in de 2 laat uitrollen. Trek ik dan de koppeling in tijdens dat "gerinkel" dan is het weg, en laat ik hem dan weer los begint het weer.




Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.