BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
bout afgebroken
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    bout afgebroken

    door Nem58 » zo jul 02, 2006 9:03 pm

    Mijn cabriokap wilde laatst niet meer naar beneden, nu bleek dat de bout van de stang die zorgt dat de kap mooi stevig blijft zitten los was (getrild?).

    Dit was al eens eerder gebeurt en toen ik die aan draaide kon ik de kap weer goed sluiten. Maar nu is bij het aandraaien de bout door midden gebroken. Het probleem is dat de onderkant van de bout nog in de auto vast zit. Een manier om hem er uit te krijgen zou doorboren zijn en dan nieuw schroefdraad met schroef er in te zetten. Maar heeft iemand anders nog een idee om die bout eruit te krijgen, iets minder drastisch zeg maar?

    Ik hoop dat jullie het een beetje snappen, is een beetje warrig om uit te leggen :roll:
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » zo jul 02, 2006 9:30 pm

    Heb je er niet een foto van?
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » zo jul 02, 2006 9:59 pm

    op het moment niet, heb geen camera bij de hand. maar kan van de week wel een foto plaatsen denk ik.
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    door Emile » zo jul 02, 2006 10:51 pm

    ik weet niet op de onderkant open is anders zou je er een bout bovenop kunnen doen en zo het stukje er uit draaien. of een gaatje in de bout boren kleiner boutje er in WD40 er bij en door draaien. Of gaatje boren net kleiner als de schroefdraad en opnieuw tappen.
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » ma jul 03, 2006 12:39 am

    thnx voor de tips. onderkant is inderdaad open, ga dus van de week maar eens aan de slag. Anders alsnog helemaal uitboren en nieuw schroefdraad plaatsen... "zucht" allemaal niet gepland en ik heb het al zo druk!!!

    (betekent trouwens niet dat ik niet opensta voor nog meer tips!!)
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

    door wlevels » ma jul 03, 2006 2:25 pm

    Ik heb ook al een aantal bouten moeten uitboren. Zorgen dat ALS je uitboort dat je klein begint, en vooral dat je recht boort. Heb tot nog toe geen schroefdraad hoeven tappen door rustig en met genoeg controlerende ogen die de hoek van de boor in de gaten hielden (was nogal een moeilijke plek onder de auto, kon zelf niet veel zien) te boren.

    Succes
    Changes: 52 MM gasklep, MK2 console, TF conversie (koplampen en bumpers), K&N 57i Kit
  • Gauke
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 79
    GeregistreerdCOLON wo sep 21, 2005 7:55 pm
    WoonplaatsCOLON Leiden

    door Gauke » ma jul 03, 2006 7:01 pm

    Kan je er geen gleufje intikken met een scherpe beitel en hem er dan met een schroevendraaier uitdraaien.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » di jul 04, 2006 3:02 pm

    Ik zit (zat) met een gelijksoortig probleem. Wel op een andere plaats, maar ´t zelfde probleem. Er bestaan in de handel draadtappen, die in tegengestelde richting draaien. Dus gaatje boren, tap erin draaien (linksom dus)
    eenmaal op het einde gedraaid blijf je natuurlijk verder linksom draaien waarbij de bout er eigenlijk uitgedraaid wordt.
    Ik heb van mijn ijzermarchant zulk tap set "gekregen" om te "gebruiken", terwijl de oudere man de dag nadien de winkel overliet aan een stel jonge kerels:lol:
    Het setje ligt in mijn garage. Ik moet vanavond toch nog langs. Dan kan ik het merk noteren en hier weergeven.
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » di jul 04, 2006 5:45 pm

    Oké bedankt, als je dat zou willen doen! Ga ik daar eens voor kijken ;)

    Heb nog geen tijd gehad om er echt mee te knutselen, vandaar nog geen resultaat... maar ga er dit weekend goed voor zitten. En met de hulp die ik tot nu toe van het forum heb gekregen gaat me dit wel lukken :D

    bedankt allemaal
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo jul 05, 2006 4:39 pm

    het betreft een schraubendreher satz van Geodore of in´t engels screw extractor set.
    ff googelen me dunkt :lol:
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten