het zwarte gedeelte van de TF bumpers....
  • Meespuiten of niet?

Poll eindigt op vr jul 14, 2006 6:17 pm

Meespuiten
    6
    67%
    Niet Meespuiten
    3
    33%

Totaal aantal stemmenCOLON 9
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

het zwarte gedeelte van de TF bumpers....

door wlevels » vr jun 30, 2006 8:40 pm

Ik breng denkelijk rond een uurtje of 10 de bumpers weg, ik ben alleen flink aan het twijfelen of ik het zwarte gedeelte in dezelfde kleur meespuit of dat ik het laat zoals het is (onbehandeld dan he, dus geen zwarte lak).

Ik geloof dat dit al eens ter sprake gekomen is in het forum maar ik vind het niet :oops:

Heeft iemand vergelijkende foto's toevallig of iets dergelijks?

eigen meningen zijn ook welkom! 8)
    Laatst bijgewerkt door 2 op wlevels, in totaal 0 keer bewerkt.
    Changes: 52 MM gasklep, MK2 console, TF conversie (koplampen en bumpers), K&N 57i Kit
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » vr jun 30, 2006 8:46 pm

Eeeeehhhhmmmm, je gaat er twee tuinbankjes van maken, of eehhh, een salotafelonderstel voor een MG georienteerd interieur? eeeeehhhhh wat kan je er nog meer mee? :wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    CONTACTCOLON

door wlevels » vr jun 30, 2006 8:58 pm

Demor schreefColonEeeeehhhhmmmm, je gaat er twee tuinbankjes van maken, of eehhh, een salotafelonderstel voor een MG georienteerd interieur? eeeeehhhhh wat kan je er nog meer mee? :wink:

Een schommelbank :oops: 8)

Check Projects :roll:
    Changes: 52 MM gasklep, MK2 console, TF conversie (koplampen en bumpers), K&N 57i Kit
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr jun 30, 2006 10:42 pm

Moeilijk antwoord... Op een bepaald moment is Rover overgeschakeld van voorbumpers waarin een stuk zwarte plastiek werd ingezet, naar bumpers waar gewoon een stuk zwart geverfd werd. Ongewtijfeld een maatregel om kosten te besparen, net zoals de eerste TF's achter in de bumper een gaasje/grilletje hadden en dit naderhand verdwenen is.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » zo jul 02, 2006 12:40 am

Bij mijn TF uit 2002 lijkt het een zwart kunstof insert te zijn...
    Zelfs mijn beste foto, van dit onderdeel, is niet erg verhelderend...
    http://dennis.core-lan.nl/mgf/TF-en-mei ... F04?full=1

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    CONTACTCOLON

door wlevels » vr jul 07, 2006 7:22 am

Ik breng denkelijk rond een uurtje of 10 de bumpers weg, ik ben alleen flink aan het twijfelen of ik het zwarte gedeelte in dezelfde kleur meespuit of dat ik het is zoals het is (onbehandeld dan he, dus geen zwarte lak).

Ik geloof dat dit al eens ter sprake gekomen is in het forum maar ik vind het niet :oops:

Heeft iemand vergelijkende foto's toevallig of iets dergelijks?

eigen meningen zijn ook welkom! 8)
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr jul 07, 2006 9:16 am

Ik zou het zwart laten/of maken, want ik vind het minder geslaagd als het mee in koetswerkkleur is gespoten. Heb je een BRG ('k denk dat ik een foto heb van een BRG TF met de voorbumper volledig in BRG) ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    CONTACTCOLON

door wlevels » vr jul 07, 2006 12:06 pm

ErikB schreefColonIk zou het zwart laten/of maken, want ik vind het minder geslaagd als het mee in koetswerkkleur is gespoten. Heb je een BRG ('k denk dat ik een foto heb van een BRG TF met de voorbumper volledig in BRG) ?

Dat zou fantastisch zijn als je een foto ervan hebt. ik heb idd een BRG
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    CONTACTCOLON

door wlevels » vr jul 07, 2006 6:16 pm

Heb een mooi voorbeeldje gevonden:

MET zwart gedeelte:

Afbeelding
    Afbeelding

meegespoten:

Afbeelding
    Afbeelding

Het maakt de spuiter niet uit, t kost me hetzelfde etc etc, dus ik kan gewoon kiezen. Laat maar weten wie wat mooier vind.

Vul de poll maar in aub 8)
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » vr jul 07, 2006 6:35 pm

Lastige vraag. Bij een zilveren kleur was het oordeel een stukje makkelijker. Bij een groene kleur valt het namelijk niet zo op en zal het voor mij niet zoveel uitmaken. Bij een zilveren daarintegen zou ik het denk ik zwart laten, ik vind het dan juist mooi staan. Ik heb dus geen stem uitgebracht.

Wat ga je eigenlijk met de velgen doen? Laat je die zo of ga je er TF velgen onder gooien?

Afbeelding
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    CONTACTCOLON

door wlevels » vr jul 07, 2006 6:58 pm

Coen schreefColonLastige vraag. Bij een zilveren kleur was het oordeel een stukje makkelijker. Bij een groene kleur valt het namelijk niet zo op en zal het voor mij niet zoveel uitmaken. Bij een zilveren daarintegen zou ik het denk ik zwart laten, ik vind het dan juist mooi staan. Ik heb dus geen stem uitgebracht.

Wat ga je eigenlijk met de velgen doen? Laat je die zo of ga je er TF velgen onder gooien?

Heb je inderdaad gelijk in, grijs is heel anders dan groen, vandaar dat ik ook echt naar BRG foto's gezocht heb, want dat kun je echt niet vergelijken.

Over de velgen ben ik nog niet uit. Liefst wil ik mooie 17 inch hebben, maar dat is nou de enigste aankoop (velgen) waar mijn vader zich mee zal bemoeien, want hij is er flink tegen. M'n vader vindt dat je met grote velgen alleen maar meer risico meebrengt om ze tegen een stoeprand te beschadigen (en hij is zelf zo'n persoon die maar 1 eis aan een auto stelt, en dat is dat hij 4 wielen heeft, in tegendeel hoe hij over motoren denkt trouwens :lol: ) Dus dat wordt nog moeilijk.
    Daarbij vindt hij (en zo is t ook) dat deze velgen mooi genoeg zijn. Ikzelf vind ze ook heel mooi, maar NET niet mooi genoeg om er geen andere velgen op te zetten (Zaten er standaard maar wieldoppen op dan kon/mocht ik zo andere wielen kopen haha)
    Toch ben ik wel her en der aan het kijken, en als ik een 4tal leuke velgjes vind voor een goedkope 250,- euro zonder banden(bijna niet uit te halen voor die prijs maargoed) dan zal ik het toch wel voor elkaar krijgen om die te kopen 8)
    Toevallig nog geinformeerd bij een schade MGF met 16"inch MG cupwielen, helaas hadden deze toch aardig wat stoeprandschade en krasjes rond een van de bevestigingsgaten.

Heel verhaal weer, weer terug ontopic :lol:
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » vr jul 07, 2006 7:22 pm

Ik zou ze meespuiten, staat toch een stuk netter. :)
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » za jul 08, 2006 1:26 am

In dit geval (BRG) zou ik ze mee laten spuiten.

Bij een lichte kleur als platinum silver staat zwart juist weer mooier.
  • Jaded
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 680
    GeregistreerdCOLON zo apr 16, 2006 11:44 pm
    WoonplaatsCOLON NOYB te NOYB

door Jaded » za jul 08, 2006 1:37 am

wlevels schreefColonAfbeelding

Is dit nu niet de achterklep van de F?
    MG F mkII
    Cream/Walnut leather, wood & chrome pack
    +
    Brown & Gammons water level sensor kit
    280mm schijven ~ RVS nuts & bolts
    K&N 57i ~ 52mm TB ~ TF rear lights
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » za jul 08, 2006 1:39 am

lucratieve dealer, 't is ook een F. Kijk maar naar de luchtinlaten. En inderdaad is hier ook de kofferdeksel van een F.