BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
Klep in uitlaat TF
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    Klep in uitlaat TF

    door Pete » ma jun 19, 2006 11:34 pm

    Er is al een tijdje niets meer over gezegd, maar ik kan er wat over melden... de mysterieuze klep in de uitlaat van een TF.

    Vorige week vrijdag was mijn TF voor een beurt naar de dealer in Eindhoven. Toen ik 'em ging hale kreeg ik het volgende van de monteur te horen "Ja, ik zag dat u een sportfilter hebt, dus ik heb de klep in uitlaat maar los gegooid... dan komt er rook uit beide uitlaten, dat ziet er toch sportiever uit"
    Dus ik denk "...... :? ......." Daarna denk ik "OK, kan ik ook eens uitproberen of het wat scheeld"

    Het antwoord is "Ja" het scheeld zeker, maar vandaag heb ik het toch terug laten zetten. Wat je krijgt is een zeer aanwezige BROM van zo'n 20 a 30 Hz, best leuk als je laagtoerig door de stad gaat, maar ik vond het te vermoeiend als die steeds aanwezig is, het is een frequentie die dwars door je heen gaat... niet fijn.

    Oplossing zal dus toch een schakelaar moeten zijn... lekker brommen als je dat wil, maar rust als je een eind moet rijden...

    Is deze ervaring er ook met een F.... aangezien die helemaal geen klep heeft....? Is het verder dezelfde uitlaat?

    Grt
    Peter
    MGTF 135 - Pearl black
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Klep in uitlaat TF

    door Brooklands » ma jun 19, 2006 11:45 pm

    Pete schreefColonHet antwoord is "Ja" het scheeld zeker, maar vandaag heb ik het toch terug laten zetten. Wat je krijgt is een zeer aanwezige BROM van zo'n 20 a 30 Hz, best leuk als je laagtoerig door de stad gaat, maar ik vond het te vermoeiend als die steeds aanwezig is, het is een frequentie die dwars door je heen gaat... niet fijn.

    Oplossing zal dus toch een schakelaar moeten zijn... lekker brommen als je dat wil, maar rust als je een eind moet rijden...


    Is die klep niet eenvoudig handmatig te bedienen. Als ik het goed heb gelezen ben je terug naar de dealer geweest om de klep weer in de originele stand te zetten. Het effect is toch alleen het geluid en niets meer en niets minder??
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » di jun 20, 2006 12:04 am

    Het zal in prestaties weinig schelen want als je vol vermogen vraagt gaat die klep toch open?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » di jun 20, 2006 12:28 am

    Demor schreefColonHet zal in prestaties weinig schelen want als je vol vermogen vraagt gaat die klep toch open?

    In vermogen heb ik er niets van gemerkt... De klep is normaal dicht en gaat open als het toerental boven de 5000rpm komt. Niet dat je dan een verschil hoort aangezien er dan al genoeg muziek klinkt :-)

    Ik heb 'em inderdaad weer terug laten zetten naar de automatische stand.

    Wat de werking betreft: De klep wordt pneumatisch bedient. Voor het nodige vacuum loopt een slangetje van het inlaatspruitstuk naar een buffer/brandstofscheider tankje (inhoud ong 150ml) van daar gaat een slangetje naar een elektrisch klepje, van dit klepje gaat vervolgens het slangetje naar de bediening bij de uitlaat die de klep in de rechter pijp bedient. Door de connector van het klepje los te maken zorg je ervoor dat de klep in de uitlaat altijd open blijft.


    Grt
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di jun 20, 2006 5:09 pm

    Wat zullen we nu krijgen,

    Klep weer laten terug zetten zonder een mooi geluids file te maken en ons daar over te laten stemmen..

    Pete ik dacht dat we vrienden waren :cry:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di jun 20, 2006 8:12 pm

    Of een acceleratietest :!: :wink:
    Building >200BHP K-series
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di jun 20, 2006 8:36 pm

    Pete:
    Die klep is nooit op een F ingezet omdat men er een heel lief geluidje van gemaakt heeft ((te) veel gedempt) De klep heeft tot functie om het geluid te temmen in normale situaties; lees testsituaties zoals bij de typegoedkeuring, hierdoor heeft de auto officieel een laag geluidsniveau. Echter de fabriek heeft hierdoor de mogelijkheid geschapen om voor de liefhebbers deze wetgeving weg te blazen.
    Fabrikanten die deze truuk gebruiken: Ferrari, Lamborgini, nog een zooitje exoten en waarschijnlijk ook wel andere top of the range duitse auto's. En niet te vergeten de TF.

    Ik snap best dat je'm teruggezet hebt, alleen hoe zit dat met je sportuitlaat, de klep zit toch aan de uitlaat vast?
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di jun 20, 2006 8:41 pm

    Porsche heeft een optie waar je de klep met een bediening op de middenconsole kan bedienen. Deze optie kost meer dan 2000 euro IMO.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » di jun 20, 2006 8:48 pm

    Bruno schreefColonPorsche heeft een optie waar je de klep met een bediening op de middenconsole kan bedienen. Deze optie kost meer dan 2000 euro IMO.


    Dat is echt een prachtig systeem. Een tijdje geleden kwam een vriend van mij ook aanzetten met een 911 (996). Hij liet mij het geluid horen van de uitlaat toen hij het gas intrapte. Daarna drukte hij op een knopje in de middenconsole. Vervolgens trapte hij het gas nog een keer hard in en er kwam ineens een prachtig geluid uit. Een heel stuk harder dan met de kleppen dicht. Laat die Chinezen eens goed werk verrichten en ons verrassen bij de nieuwe TF ;)
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » do jun 22, 2006 12:28 am

    Bruce schreefColonWat zullen we nu krijgen,

    Klep weer laten terug zetten zonder een mooi geluids file te maken en ons daar over te laten stemmen..

    Pete ik dacht dat we vrienden waren :cry:


    Tja, ik begrijp de teleurstelling... :cry: Maar nu kon ik het de garage nog laten herstellen, aangezien het een ongevraagde modificatie betrof.

    Sander, die acceleratie test was toch wat lastig geworden aangezien ik een rem had die aanliep, maar daarover in een apart topic meer, stel ik voor.

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten