Zoals ik op de BBS vroeg, ook hier even de vraag stellen, want je kan beter op 2 paarden wedden.
De vraag dus :
Kan je de passagiers airbag van een MG afzetten, zoals bij peugeot. Waarom ? Wel stel dat je een babyzitje op de passagiers zetel zet, dan moet de airbag dus afstaan. Maar hoe ?
--------------------Reply by Luc ----------------------------------------
Bruno,
misschien vind je hier wat je zoekt.
http://www.mgfcar.de/seat/index.htm
of hier ?
http://www.mgfcar.de/srs_system/index.htm
--------------------Reply by Erik B.---------------------------------------
Heb je al eens in de archives gekeken ?
De vraag wordt namelijk regelmatig gesteld (maar daarom vind je nog geen sluitend antwoord) en als ik het goed voorheb zijn er twee mogelijkheden:
- de airbag van de passagier wordt uitgeschakeld
- de airbag van de passagier kan niet uitgeschakeld worden zonder een SRS foutmelding te genereren. Er moet namelijk een SRS module voor één airbag geplaatst worden ipv. de momenteel aanwezige module voor twee airbags.
- er kan een zekering worden weggenomen die voor een de-activatie van het volledige SRS systeem zorgt (wetgeving ?)
Misschien is het ook handig info in te winnen over kinderzitjes die naar voor gericht zijn. 't Zou best kunnen dat die met airbag gecombineerd kunnen worden.
HTH,
--------------------Reply by Ivan----------------------------------------
Bruno,
Alexander kan hier wellicht al beter op antwoorden --> net papa geworden.
De eenvoudigste manier om het systeem te deactiveren : voldoende hard tegen een muur rijden
(het zal dan achteraf ten minste toch gedeactiveerd zijn)
serieus nu : zoals Erik zegt kan je ofwel een zekering uittrekken (maar dan werkt niets meer), of de kabel van de PAB afleggen, wat een foutmelding zal veroorzaken. De juiste oplossing bestaat erin de kabel van de PAB los te maken en een speciaal stukje in de stekker te steken om de ecu van de airbag te doen "geloven" dat hij nog verbonden is. Blijkbaar weet Mr. Satur hoe het moet ...
Alex en ik hebben nog een tripje naar MS gepland in de komende weken; we gaan het daar zeker eens navragen !
Anderzijds, kan je je natuurlijk de vraag stellen : waarom de PAB deactiveren De verhalen die de ronde doen over kinderen die met kinderzitje en al door de achterruit gekatapulteerd worden zijn nl. afkomstig van de VS (waar het dragen van een gordel nog niet verplicht is). Ik meen (en ik dacht dat het ook in de handleiding van de F zo staat) dat je een voorwaarts gericht kinderzitje, dat met een gordel goed vastgemaakt is, best in combinatie met een airbag mag gebruiken. Ik zou zelfs meer zeggen : de airbag zou in principe nog wat extra bescherming moeten bieden bij een harde knal.
Wat je absoluut NIET mag doen is kinderen bij je op de schoot zetten op de passagierszetel (zonder gordel).
Het is en blijft een tweezitter ...
Ivan