BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
koppeling
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    koppeling

    door Nem58 » zo jun 11, 2006 9:19 pm

    Vraagje: is bij jullie de koppeling ook zo zwaar afgesteld?
    Ik ben in een goede conditie maar als ik toch lang voor een stoplicht stil moet staan dan haal ik hem toch liever uit de versnelling.

    Rij nu mijn F sinds eind oktober... en in die tijd heeft mijn linkerbeen al heel wat meer spieren ontwikkeld dan mijn rechterbeen.
    En als dat zo doorgaat wil ik niet weten hoe dat eruit gaat zien na een paar jaar :lol:
  • Jaded
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 680
    GeregistreerdCOLON zo apr 16, 2006 11:44 pm
    WoonplaatsCOLON NOYB te NOYB

    door Jaded » zo jun 11, 2006 9:25 pm

    Staat de F (TF?) daar niet om bekend/berucht?
    MG F mkII
    Cream/Walnut leather, wood & chrome pack
    +
    Brown & Gammons water level sensor kit
    280mm schijven ~ RVS nuts & bolts
    K&N 57i ~ 52mm TB ~ TF rear lights
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » zo jun 11, 2006 10:45 pm

    De kabel van de koppeling loopt helemaal naar achteren en is daarom vrij zwaar. Bij de TF hebben ze dit aangepast en die is een heel stuk lichter.
    Lotus Elise S2 111s
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo jun 11, 2006 11:56 pm

    Coen schreefColonDe kabel van de koppeling loopt helemaal naar achteren en is daarom vrij zwaar. Bij de TF hebben ze dit aangepast en die is een heel stuk lichter.


    Ja, daar hebben ze de koppeling voorin gestoken :lol: :lol: :lol:

    De koppeling van de F is hydraulisch, niet met een kabel. Als hij overdreven zwaar gaat is de kans groot dat de as die de versnellingsbak in gaat geroest is. Probeer het eens bij een andere F.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jun 12, 2006 12:23 am

    - Inderdaad de vork die de koppelingspomp verbindt met de koppeling (daar durft oxidatie al eens roet in het eten gooien) Een beetje kruipolie kan wonderen doen. Indien het echt ernstig is, vrees ik dat de versnellingsbak open moet :cry:

    - Het kan ook aan de koppelingspomp achteraan liggen echter, en dat is een werkje van 2X niks om die te vervangen.

    - Maar eerst zou ik het systeem eens ontluchten op de 2 ontluchtingsnippels (vooraan aan het vaatje DOT 4 en achteraan op de koppelingspomp (oranje plastiek dopje op de nippel)
    Wellicht doet dit al zeer veel goed aan de pedaaldruk.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    door Emile » ma jun 12, 2006 10:07 am

    vloeistof vervangen? remolie trekt vocht aan en zou elke 2 jaar vervangen moeten worden.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma jun 12, 2006 10:55 am

    Sander schreefColon
    Coen schreefColonDe kabel van de koppeling loopt helemaal naar achteren en is daarom vrij zwaar. Bij de TF hebben ze dit aangepast en die is een heel stuk lichter.


    Ja, daar hebben ze de koppeling voorin gestoken :lol: :lol: :lol:



    :roll: Ik wist dat ik niet moest antwoorden ;)
    Lotus Elise S2 111s
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma jun 12, 2006 12:26 pm

    U zou ook een zwaardere veer op het gaspedaal kunnen zetten :D
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma jun 12, 2006 2:23 pm

    T.o.v. andere auto's gaat de koppeling een stuk zwaarder. Persoonlijk vind ik het prettig.

    Als ik in andere auto's rijd, is het alsof je in het luchtledige trap. Idem voor het gaspedaal. Ook deze moet je intrappen, terwijl je bij andere auto's de stand van je voet verander. (is bij de F ook zo, alleen gebruik je dan wat meer kracht hè :wink: )

    Hoort vind ik wel bij een sportieve auto.

    Ook het schakelen zelf vergt een wat stevigere hand. Het is geen geroer met een warm mes in een pakje boter. 8)
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » ma jun 12, 2006 6:29 pm

    Oké bedankt voor de reacties. Op zich vind ik het ook niet heel erg, alleen als je file rijdt kan het nogal eens irritant zijn. Ik heb de hele boel 2 weken geleden nog ontlucht, en heb sindsdien geen verschil gemerkt.
    Ga binnenkort maar even een andere f testen, maar denk niet dat die van mij zwaarder is dan een ander, als ik jullie zo hoor!

    Het zware gas bevalt me wel, en tja om daar nou een lichte koppeling bij te hebben,...nee,.. dan maar zo
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di jun 13, 2006 11:52 am

    bespaart ook weer een bezoekje aan een Fitness School :wink:
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten