koppakking stuk ?
  • emilio
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 17
    GeregistreerdCOLON ma nov 28, 2005 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Balen-olmen

    koppakking stuk ?

    door emilio » za jun 03, 2006 4:51 pm

    Ik denk dat de koppakking van mijn tf het begeven heeft of is er iets anders aan de hand?

    Toen ik zojuist een ritje wilde gaan maken en ik ongeveer 1 km had afgelegd hoorde ik een blazend geluid en zag witte rook uit mijn uitlaat komen.
    De motor- en olietemperatuur waren normaal.
    Ik heb rechtsomkeer gemaakt en terug naar huis gereden en toe heeft hij nog eens geblazen.

    Thuis gekomen de motor gestopt en gaan kijken, koelvloeistof kookte en na enkele minuten volledig verdwenen.
    Wanneer ik het oliepeil controleer zit hier duidelijk water bij.

    Is dit de koppakking die het begeven heeft ?
    Heeft er iemand een idee wat zo een herstelling ongeveer kost ?
    Wat kan de reden zijn van een koppakking die het begeeft ?
    Ik ben nl. een rustige chauffeur die de motor nooit hoge toeren laat maken en zeker wanneer die niet warm is.

    Groeten
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » za jun 03, 2006 6:26 pm

    Ben bang dat je inderdaad vanaf nu hoort bij het clubje met HGF :cry:

    Heeft niet zozeer met je rijstijl te maken. De kwaliteit van de koppakking is niet zo best, zullen we maar zeggen. Landrover heeft een verbeterde versie ontwikkeld en dat doen ze niet voor niets.

    Kostenplaatje hangt af van wat er beschadigd is. Kop vlakken en hoeveel ervaring heeft de garage met de F/TF. Geloof dat er standaard 8 uur voor staat. Ga dus maar uit van rond de € 1000,-

    Denk ook eens aan een Low Level Sensor Kit. Deze waarschuwt je bij een te laag koelvloeistofpeil. Een van de eerste tekenen is het kwijtraken van koelvloeistof en geeft je de kans de wagen tijdig aan de kant te zetten.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo jun 04, 2006 6:38 pm

    Er kan alleen maar water bij de olie komen langs een defecte koppakking :(

    Aan onderdelen/vloeistoffen zou je vanaf de €200,- klaar zijn als je het zelf doet. Als je het laat doen bij de garage is een vanaf prijs van €1000,- normaal :(
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo jun 04, 2006 8:05 pm

    ik denk dat je qua onderdelen, als je alles vervangt dat je best kan vervangen (waterpomp, thermostaat, distributieriem, v-riem, pakkingset, oliekeerringen, spanrol, olie, koelwater...) eerder bij de 300 euro of zelfs iest meer uitkomt dan de 200 euro die Sander opgeeft, en dat, in geval je het dus zelf doet, zoals Sander ook zei.
    Als je ook de kosten van de kop vlakken erbij neemt is het nog meer.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • emilio
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 17
    GeregistreerdCOLON ma nov 28, 2005 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Balen-olmen

    door emilio » zo jun 04, 2006 9:33 pm

    Bedankt voor de info.
    Ik ga deze herstelling toch maar in MG garage laten uitvoeren daar ik zelf nog nooit aan een motor heb gewerkt.

    Moet dat echt allemaal vervangen worden ?
    ( distributieriem, spanrol, thermostaat )
    Het vlakken van de kop, olie ,koppaking,oliefilter enz. vind ik wel normaal.

    Groeten
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo jun 04, 2006 10:12 pm

    niks moet, maar als alles dan toch open ligt, is het een kleine moeite het in één keer te laten doen, tenzij het net vorige maand bv. is gebeurd.
    Ik zou in ieder geval niet twijfelen. voor de prijs van de stukken moet je het niet laten. Het duurste in dat geval is de waterpomp, maar die laat je best toch vervangen nu je een HGF hebt IMO.
    Het duurste aan het vervangen van een distributieriem is namelijk de werkuren, en die betaal je nu toch bij deze HGF-werken.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma jun 05, 2006 2:54 am

    wordt de distributieriem niet automatisch vervangen als de kop gelicht wordt? Heb er totaal geen verstand van hoor, maar de garage vertelde me ooit eens, dat deze na demontage nooit terug geplaatst mag worden. Deze zou dan zowieso vervangen worden.

    Bij mijn eerste HGF is ook de waterpomp vervangen. zou een minimale lekage vertonen. Maar als de boel toch open lig, kunnen ze er makkelijk bij en kost het nauwelijks extra manuren. Pomp is iets van €80,- dacht ik.
  • emilio
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 17
    GeregistreerdCOLON ma nov 28, 2005 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Balen-olmen

    door emilio » ma jun 05, 2006 9:27 am

    Ik ga dan ook maar zoals jullie schrijven alles in een keer laten vervangen, nu de motor toch open ligt.
    Ik ga morgen naar de garage en ik zal hun zeggen dat ze alles moeten vervangen waar ze ook maar aan twijfelen.
    Ik zou graag hebben dat die motor terug 100% in orde is zodat ik enkele jaren gerust ben.

    Groeten
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » ma jun 05, 2006 10:59 am

    Vraag ook wat ze vinden van de nieuwe Landrover koppakking voor de K/serie. Meningen zijn hierover nog verdeeld.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » ma jun 05, 2006 11:26 am

    Bruce schreefColonVraag ook wat ze vinden van de nieuwe Landrover koppakking voor de K/serie. Meningen zijn hierover nog verdeeld.


    Hoezo zijn hierover de meningen verdeeld ? ?
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma jun 05, 2006 11:35 am

    Volgens mij moet je specifiek vragen om de nieuwe koppakking van Landrover. anders wordt gewoon de eigen koppakking van Rover geplaatst.

    Vroeger moest je die dan zelf bestellen bij LandRover, maar denk dat de garage het nu zelf ook kan?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma jun 05, 2006 1:15 pm

    Het is een TF, ik zou nog niet per definitie de spanrol en waterpomp ook vervangen. Hoeveel km staat er op ?
    Building >200BHP K-series
  • emilio
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 17
    GeregistreerdCOLON ma nov 28, 2005 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Balen-olmen

    door emilio » ma jun 05, 2006 1:51 pm

    Wat is het verschil tussen de land rover en de rover koppakking ?

    Het is inderdaad een TF 120 stepspeed en er staan 29000 km op.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma jun 05, 2006 11:46 pm

    De waterpomp liet ik zitten. De spanrol is discutabel. De landrover pakking is anders gemaakt en moet geplaats worden tesamen met een nieuwe olie ladder. Deze zou de kans op opnieuw een HGF moeten verkleinen.
    Building >200BHP K-series
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » ma jun 05, 2006 11:48 pm

    Sander schreefColonDe waterpomp liet ik zitten. De spanrol is discutabel. De landrover pakking is anders gemaakt en moet geplaats worden tesamen met een nieuwe olie ladder. Deze zou de kans op opnieuw een HGF moeten verkleinen.


    Wat is een nieuwe olie ladder :?:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten