



fstsven schreefColonIk heb zowel GoodYear F1 GSD2 als GSD3 gehad en rij nu met Toyo T1-R, dus ik kan mijn bevindingen delen![]()
Ik was uitermate tevreden over de GoodYears (en geloof me, ik heb zowat ELK merk van banden uitgetest), vooral de GSD3, die nèt iets beter is. Nu echter koop ik niets anders meer dan Toyo (eerst T1-S, nu T1-R).
Waarom? De Toyo's zijn absoluut géén "budgetband": het zijn absoluut topklassebanden. Ik vind ze, op een haartje na, net zo goed als de GoodYears (en véél beter dan pakweg Michelin pilot sport, Yokohama AVS, Pirelli P zero nero, etc.), en ze zijn een stukje goedkoper dan de meeste andere topbanden. Grip is uitstekend op zowel droog als nat wegdek, en de flanken zijn ietsje stijver dan op de GoodYears. Ze zijn ook zeer progressief en controleerbaar als de gripgrens overschreden wordt. Dus, kopen die Toyo's!!![]()
Nog één opmerking: laat je NOOIT verleiden tot de aankoop van goedkope banden; goede banden zijn veel te belangrijk, zeker op een auto met middenmotor.
Groeten
Bruno schreefColonNog even dit, als er nu één ding is waar prijs NIET belangrijk is, dan is het toch wanneer het gaat over veiligheid. Dus, al is een Good year maar bijvoorbeeld 1% beter, dan nog is een meerkost in mijn ogen hier geen overdreven uitgave. T'zou eens net aan die hypothetische 1% meer grip moeten liggen...
En neem van mij aan dat een Goodyear echt wel 1% beter is dan een Toyo, dus waarom nog twijfelen.
Zjagoewar zei me trouwens net dat de Toyo's slijtvaste maar dus ook harde banden zijn (die zeer goed gekend zijn in de driftwereld, om die laatste reden) Wat dus wil zeggen dat ze behoorlijk goed zijn op een droog wegdek, maar op een nat wegdek zwaar het onderspit moeten delven tegenover een Good Year, of Uniroyal.
Met andere woorden, slijtvast lijkt me omgekeerd evenredig met baanvast, of anders gezegd, hoe harder hoe slijtvaster en hoe zachter hoe baanvaster. Ik hoef geen band die lang mee gaat, Ik wil een band die me grip geeft !!
Al eens ooit een Toyo gezien op een Ralleywagen of F1??
Should I say more ?
P.S. Ik zeg niet dat Toyo slecht is, ik zeg alleen dat Good year en Uniroyal beter zijn, en laten we het nu AUB niet hebben over duurder of goedkoper als het over banden en dus ook veiligheid gaat !!!

Sander schreefColonGauke schreefColonIk ga er komende week de Toyo's onder laten zetten.
Doe ze dan zeker alle 4 tegelijk om problemen te voorkomen.

bakel schreefColonMwa, ikzelf heb voor ook een ander merk banden erop liggen. En ik moet zeggen dat ik er nisk van merk.


Gauke schreefColonIk heb een 206 GTI gehad en daar lagen Goodyear F1 eagle banden onder, perfecte band, echter ik heb twee keer een blaas op de wang van de band gehad, en niet door stoeprandjes, mijn ouwe heer had hetzelfde probleem, dus voor mij geen goodyear meer, dus op nar de Toyo's.

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.