BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
Pirelly banden
  • Gauke
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 79
    GeregistreerdCOLON wo sep 21, 2005 7:55 pm
    WoonplaatsCOLON Leiden

    Pirelly banden

    door Gauke » vr jun 02, 2006 2:22 pm

    Heeft er iemand ervaring met pirelly banden onder een F uit 1998 ??
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » vr jun 02, 2006 3:05 pm

    fstsven schreefColonIk heb zowel GoodYear F1 GSD2 als GSD3 gehad en rij nu met Toyo T1-R, dus ik kan mijn bevindingen delen :)
    Ik was uitermate tevreden over de GoodYears (en geloof me, ik heb zowat ELK merk van banden uitgetest), vooral de GSD3, die nèt iets beter is. Nu echter koop ik niets anders meer dan Toyo (eerst T1-S, nu T1-R).
    Waarom? De Toyo's zijn absoluut géén "budgetband": het zijn absoluut topklassebanden. Ik vind ze, op een haartje na, net zo goed als de GoodYears (en véél beter dan pakweg Michelin pilot sport, Yokohama AVS, Pirelli P zero nero, etc.), en ze zijn een stukje goedkoper dan de meeste andere topbanden. Grip is uitstekend op zowel droog als nat wegdek, en de flanken zijn ietsje stijver dan op de GoodYears. Ze zijn ook zeer progressief en controleerbaar als de gripgrens overschreden wordt. Dus, kopen die Toyo's!! 8)
    Nog één opmerking: laat je NOOIT verleiden tot de aankoop van goedkope banden; goede banden zijn veel te belangrijk, zeker op een auto met middenmotor.
    Groeten



    Bruno schreefColonNog even dit, als er nu één ding is waar prijs NIET belangrijk is, dan is het toch wanneer het gaat over veiligheid. Dus, al is een Good year maar bijvoorbeeld 1% beter, dan nog is een meerkost in mijn ogen hier geen overdreven uitgave. T'zou eens net aan die hypothetische 1% meer grip moeten liggen...
    En neem van mij aan dat een Goodyear echt wel 1% beter is dan een Toyo, dus waarom nog twijfelen.

    Zjagoewar zei me trouwens net dat de Toyo's slijtvaste maar dus ook harde banden zijn (die zeer goed gekend zijn in de driftwereld, om die laatste reden) Wat dus wil zeggen dat ze behoorlijk goed zijn op een droog wegdek, maar op een nat wegdek zwaar het onderspit moeten delven tegenover een Good Year, of Uniroyal.
    Met andere woorden, slijtvast lijkt me omgekeerd evenredig met baanvast, of anders gezegd, hoe harder hoe slijtvaster en hoe zachter hoe baanvaster. Ik hoef geen band die lang mee gaat, Ik wil een band die me grip geeft !!
    Al eens ooit een Toyo gezien op een Ralleywagen of F1 ????

    Should I say more ?


    P.S. Ik zeg niet dat Toyo slecht is, ik zeg alleen dat Good year en Uniroyal beter zijn, en laten we het nu AUB niet hebben over duurder of goedkoper als het over banden en dus ook veiligheid gaat !!!
    Lotus Elise S2 111s
  • Gauke
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 79
    GeregistreerdCOLON wo sep 21, 2005 7:55 pm
    WoonplaatsCOLON Leiden

    door Gauke » zo jun 04, 2006 9:49 pm

    Ik ga er komende week de Toyo's onder laten zetten.
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » zo jun 04, 2006 11:49 pm

    Goede keus,

    Ikzelf heb ze ook achter op liggen, Toyo Proxes T1r
    MGF VVC Nightfire

    Mods: Witte knipperlichten, Black TF160 wheels with Toyo Tires, Lowering pins, Trophy spoiler, Black Inserts, AP's!
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma jun 05, 2006 12:08 pm

    Zeker een goede keus, ik ben er zeer over te spreken.
    Lotus Elise S2 111s
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma jun 05, 2006 1:16 pm

    Gauke schreefColonIk ga er komende week de Toyo's onder laten zetten.


    Doe ze dan zeker alle 4 tegelijk om problemen te voorkomen.
    Building >200BHP K-series
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » ma jun 05, 2006 5:50 pm

    Sander schreefColon
    Gauke schreefColonIk ga er komende week de Toyo's onder laten zetten.


    Doe ze dan zeker alle 4 tegelijk om problemen te voorkomen.


    Mwa, ikzelf heb voor ook een ander merk banden erop liggen. En ik moet zeggen dat ik er nisk van merk.
    MGF VVC Nightfire

    Mods: Witte knipperlichten, Black TF160 wheels with Toyo Tires, Lowering pins, Trophy spoiler, Black Inserts, AP's!
  • Gauke
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 79
    GeregistreerdCOLON wo sep 21, 2005 7:55 pm
    WoonplaatsCOLON Leiden

    door Gauke » ma jun 05, 2006 8:10 pm

    was ik al van plan om ze alle 4 te doen,maar bedankt voor de tip.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma jun 05, 2006 11:50 pm

    bakel schreefColonMwa, ikzelf heb voor ook een ander merk banden erop liggen. En ik moet zeggen dat ik er nisk van merk.


    Ik reed voor met T1-S en achter T1-R en het was een drama. Het zelfde geld voor Bruno zijn setup. Op het moment dat de nieuwe (achter) banden gaan slijten wordt het weer iets beter.

    Heb je overigens al ervaring met 4 de zelfde A-merk banden met V-groef profiel op je wagen ? Een V-groef is sterk aan te raden ivm afwatering en de gewichtsverdeling.
    Building >200BHP K-series
  • Gauke
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 79
    GeregistreerdCOLON wo sep 21, 2005 7:55 pm
    WoonplaatsCOLON Leiden

    door Gauke » di jun 06, 2006 3:03 pm

    Ik heb een 206 GTI gehad en daar lagen Goodyear F1 eagle banden onder, perfecte band, echter ik heb twee keer een blaas op de wang van de band gehad, en niet door stoeprandjes, mijn ouwe heer had hetzelfde probleem, dus voor mij geen goodyear meer, dus op nar de Toyo's.
  • Gauke
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 79
    GeregistreerdCOLON wo sep 21, 2005 7:55 pm
    WoonplaatsCOLON Leiden

    door Gauke » do jun 08, 2006 8:54 pm

    Sinds vanmiddag rijd ook mijn MG-F op Toyo's, ik moet zeggen, het voelt heel goed aan en ze zijn ook vrij stil, ik heb ze laten monteren bij profile tyrecenter Onderwater in Leiden, heel goede service, banden worden tevens gevuld met stikstof, dus het eerste jaar geen omkijken meer naar de spanning, wielen worden weer vastgezet met de moment sleutel, de wielen worden ook nog gewassen, dus weer helemaal tevreden. :D
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr jun 09, 2006 12:15 am

    Gauke schreefColonIk heb een 206 GTI gehad en daar lagen Goodyear F1 eagle banden onder, perfecte band, echter ik heb twee keer een blaas op de wang van de band gehad, en niet door stoeprandjes, mijn ouwe heer had hetzelfde probleem, dus voor mij geen goodyear meer, dus op nar de Toyo's.


    Heb ik ook al een keer gehad. Band nauwelijks versleten, maar wel aan de binnenzijde een flinke blaas. Rijdt nooit een stoep op. Enige wat ik wel deed met de betreffende band, was straatje keren en zachtjes tegen een schuine oprit laten bollen. Maar dat moet toch kunnen, anders zou niemand meer zijn oprit of garage kunnen benutten :shock:
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr jun 09, 2006 12:17 am

    vergeten erbij te schrijven, dus voor de duidelijkheid: de band was een GoodYear Eagle F1 GS-D2.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » vr jun 09, 2006 3:45 pm

    Er bestaat ook een knopje ''wijzig'' hè.. :wink:
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr jun 09, 2006 5:57 pm

    jep, heb de GS-D2 gewijzigd en nu rondom GS-D3's :roll: :wink: :lol:
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten